Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Povezivanje kotla i podešavanje četvorokrakog mešnog ventila

201 poruka / 0 new
Poslednja poruka
mazzy
mazzy's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2019
Poruke:

Želeo bih da pitam za savet.
Trenutno mi je kotao povezan prema šemi koji dostavljam u prilogu. Koristim Bošov kotao na ugalj, grejem oko 200 kvadrata-prizemlje i sprat.
Instalacija je od prethodnog starijeg kotla stim da je 4kraki ventil ugradjen prosle godine prilikom kupovine Bošovog kotla.
Nisam zadovoljan sa grejanjem. Bude toplo u kuci aliTrosim jako puno uglja a najvecu muku mucim sa podesavanjem kotla i mesnog ventila.
Da li je ova druga šema primenjiva i kod mene?

  • trenutna_sema_grejanja.jpg
  • povezivanje_grejanja.jpg
Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Uradite instalaciju prema šemi u prilogu, pumpa u kotlovskom krugu MORA biti ugrađena! Ovo je trenutno najjeftinija prepravka.

Druga šema iz vašeg posta je itekako primenjiva kod Vas.

Ispoštujte preporučene temperature kako je dato na šemama. Bez tih temperatura džaba sve.

  • prepravljena_sema_grejanja.jpg
Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Moja kotlarnica! Buffer u planu za sledeću sezonu! Smile

https://www.youtube.com/watch?v=qnisZeuSDw4

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
pedja089
pedja089's picture
Online
Registrovan dana: 31/01/2019
Poruke:

Ja nikako da shvatim taj mesni ventil bez upravljanja...
Pa nece se valjda pri svakom lozenju i promeni spoljasnje temperature mrdati da bi se ispostovale temperature?
Ja za pola ovih elemenata nisam ni znao da imaju gotovi. Ovi displeji i elektronika to nije uradi sam?

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Ko nema automatiku, moraće da ga mrda! Ali bolje i da ga mrda nego li da se greje bez mešnog!
Sve je URADI SAM! Moja malenkost sa 10 prstiju i ovo malo mozga! Smile

pedja089
pedja089's picture
Online
Registrovan dana: 31/01/2019
Poruke:

Skidam kapu Smile
A pogotovo za udaljeni nadzor!

mazzy
mazzy's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2019
Poruke:

Zahvaljujem na odgovoru i za šemu.
Sada imam pumpu Wilo RS Star rs25/4 koju svakako trebam da menjam zbog dotrajalosti. Da li da uzmem iste takve pa da ugradim i u kotlovski krug i u radijatorski ili neku drugu/jaču pumpu?
Koliko kapiram, treba da bude na istom podešavanju i iste jačine obe pumpe?
I stvarno svaka čast.. lepo odradjeno.

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Hvala na lepim rečima.
Ako ugrađujete hidrauličnu skretnicu onda pumpe ne moraju da budu istovetne. U tom slučaju predlažem da pumpa za kotlovski krug bude 32/60, a pumpa u potršačkom krugu neka bude na predlog majstora koji će odraditi prepravku. Možda Wilo Star RS 25/6.

Ako stavite samo četvorokraki mešni ventil kao na šemi koju sam vam prepravio onda težite da obe pumpe budu istovetne.

daliborl
daliborl's picture
Offline
Registrovan dana: 02/12/2018
Poruke:

Zdravo, pre svega veliki pozdrav za Srksona i veliko hvala na svemu do sada. Ostao sam duzan recenziju od prosle godine, poslao sam kako izgleda prepravka, ali ne i utiske lozenja na ugalj sa punom automatikom. Lozenje na ugalj izgleda ovako, napuni se kotao do vrha, podlozi se odozgore i uvece samo odem da zakljucam kotlarnicu. Temperatura na polazu od 82c do 86c uglavnom stoji na 86c. Temperatura ka radijatorima 47c konstantno. Temperatura vode u povrat kotla 74c. U kratkim crtama, naravno imam svuda termoglave, samo po jedan radijator na spratovima je oslobodjen. Glavna stvar, moj sistem je jako specifican, udaljenost kotlarnice, vertikala od 8m itd. Da bih izbalansirao ceo sistem i to radilo kako treba, pritisak u exp posudi podignut na 1.8. Sistem napunjen na 2.2 hladan. Kada krene grejanje on je max 2.4. Ovaj sistem radi kod mene. Znaci morate mnogo dobro da poznajete kako radi i na cemu najbolje radi vas sistem. Evo i slika sa automatikom.

  • 20191001_192816.jpg
  • 20191001_192759.jpg
  • 20191001_192639.jpg
daliborl
daliborl's picture
Offline
Registrovan dana: 02/12/2018
Poruke:

Naravno, nisam stao dalje, juce ubacen po preporuci kolege Srksona gorionik EcoPell 35KW Guca. Sistem podesen u modulaciji, podesene su tri snage 6kw-9kw-12kw.
Sledeće godine obavezno buffer.

  • 20191008_191622.jpg
  • 20191008_191525.jpg
  • 20191008_191552.jpg
  • 20191008_191517.jpg
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Dalibori, lepo ste uredili kotlarnicu jedino i dalje varira pritisak u sistemu. Kako sad 2.3bar-a radni pritisak? Ispada da je i ova nova exp.boca od 35l mala?

daliborl
daliborl's picture
Offline
Registrovan dana: 02/12/2018
Poruke:

35l nije mala prema proracunu koji sam radio., sa trenutnim pritiskom 2.2bara sistem je stabilan. Rekao sam Vam 15m horizontalnog voda stim da je od kotlarnice ukopano 1m pa idu cevi kroz zemlju pa se nakon 15m podize u vertikalu od 9m pa zatim ide opet horizontala do 12m. Znaci nemoze da bude manji pritisak jer u suprotnom ga prati veliki disbalans sa velikim oscilacijama pritiska tokom rada.ne pomaze veca exp., vec probano.

energeticar
energeticar's picture
Offline
Registrovan dana: 18/09/2019
Poruke:

Pre desetak dana sam instalirao kombinovani kotao po šemi iz priloga. Majstor koji je radio instalaciju je namestio pogrešan trokraki ventil ( sa povećanjem temperature, povećava se i mešanje tj. otvorenost by pass-a, što je suprotno od prvobitne težnje da se zaštiti hladan kraj kotla). Zbog toga je on sad stalno u maksimalno otvorenom položaju (kao da ga nema) dok je mešna grana zatvorena. Tokom ovih dana (grejanje na pelet), kotao sam uključivao samo ujutru i uveče preko sobnog termostata. Inače, sam kotao je programski namešten da pumpu u radijatorskom krugu uključuje tek kada voda u kotlu predje 50 stepeni. Uz pomoć dva releja, napravio sam da se do tih 50 stepeni u kotlovskom krugu vrti voda kotlovskom pumpom preko hidaruličke skretnice i nazad do kotla a tek nakon 50 stepeni počinju da rade obe pumpe. Kada se sobni termostat isključi, pumpe i dalje nastavljaju da rade sinhronizovano sve do potpunog gašenja, što se dešava na nekih 47 stepeni i tada se obe isključuju. Uzgred, temperatura koja se registruje odmah iza kotla na potisnom vodu je bar 5-6 stepeni manja od temperature koju prikazuje elektronika kotla za temperaturu vode u samom kotlu. Pa tako recimo, kada kotao prikazuje 57 stepeni, na potisu je 50, na povratu 47, dok je ka radijatorima 53. Temperatura na povratu bude izmedju 40 i 47 stepeni ali nije dolazilo do bilo kakve kondenzacije ? Izduvni gasovi su uglavnom ispod 100 stepeni, osim u periodu startovanja kada odu maksimalno do 140 stepeni, ali to kratko traje. Moje pitanje je šta raditi u ovoj situaciji, da li menjati trokraki ventil i staviti pravi antikondenzacijski koji bi bio sve vreme zatvoren dok se ne postigne Tset +10stepeni(50+10), kada bi potpuno otvorio? Tako je prvobitno bilo zamišljeno... Da li to ima smisla ako ni pri povratnoj temperaturi od 40 nema kondenzacije? Deluje kao da sam džabe bacio 7-8k na mešni ventil ? Ako već nema kondezacije, da li ima smisla držati kotao na nekom visokotemperaturnom režimu, pogotovo sad u prelaznom periodu, kada su potrebe realno manje (sasvim je dovoljna temp voda ka radijatorima od nekih 45 stepeni, barem za neke moje toplotne gubitke). Možda će se problem javiti kada se pređe na režim grejanja na drva? Tada treba skinuti turbulatore, bez njih je temperatura izduvnih gasova veća za nekih 35 stepeni, koliko sam mogao da istestiram... Bilo koji dobronameran savet je dobrodošao..

  • sema.jpg
  • kotlarnica1.jpg
  • kotlarnica24.jpg
  • kotlarnica25.jpg
  • kotlarnica26.jpg
  • 57_u_kotlu_50_potis.jpg
  • 57_u_kotlu_47_povrat.jpg
  • 57_u_kotlu_53_ka_radijatorima.jpg
TwisterMJ
TwisterMJ's picture
Offline
Registrovan dana: 10/08/2015
Poruke:

energeticar wrote:

Moje pitanje je šta raditi u ovoj situaciji, da li menjati trokraki ventil i staviti pravi antikondenzacijski koji bi bio sve vreme zatvoren dok se ne postigne Tset +10stepeni(50+10), kada bi potpuno otvorio? Tako je prvobitno bilo zamišljeno... Da li to ima smisla ako ni pri povratnoj temperaturi od 40 nema kondenzacije? Deluje kao da sam džabe bacio 7-8k na mešni ventil ?

Тај који имаш сигурно може да заврши посао. Од конструкције вентила зависи шта и како може да се уради са њим, код неких је битан смер токова (дефинисани улази и излаз), а код неких није. Са ове твоје слике се не види баш јасно који је модел.
Ако то конструкција вентила омогућава најједноставније што можеш да урадиш је да га једноставно обрнеш за 180 али да би били сигурни да то може дај произвођача и ознаку вентила.
У прилогу је слика са једним од могућих решења. На левој страни је скица како је сад код тебе а на десној како да га поставиш да би радио како је замишљено - практично значи да се замене места улазима вентила уз најмање захвата на цевоводу.

  • ventil.png
energeticar
energeticar's picture
Offline
Registrovan dana: 18/09/2019
Poruke:

Radi se o Tiemme ventilu. PDF dokumentacija za ove ventile je zaključana na sajtu pa ne mogu da pogledam konstruktivne detalje... Deluje mi da bi ovo okretanje moglo da pomogne... Kod mene su krajevi A i B suprotno obeleženi, ali shvatio sam na šta si mislio.

Međutim i dalje mi ostaje otvoreno pitanje, kako nema kondenzacije pri ovako niskim temperaturama povrata? Sistem i sada funkcioniše dobro, oba kraja kotla se ravnomerno zagrevaju preko kotlovkse pumpe i HS, a radijatorska pumpa se uključuje kasnije kada se dostigne barem 50 stepeni u kotlu.

  • tiemme_trokrakti_termosatski_mesnin_ventil.png
  • tiemme_termo_glava.png
  • img_7972.jpg
beckhamsv
beckhamsv's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2016
Poruke:

evo pocela grejna sezona i open nazovi ga problemi....pre sezone sam ocistio kotao skoro do metala od smole i garezi sredstvom asthraterm ona u kanisteru 5l

stvar je sledece, kotao lepo gori, postize lepu temperaturu...cetvorokraki sam namestio da salje ka radijatorima oko 40stepeni / povrat iz radijatora je oko 37/38., regulator je na 80/82 stepeni, kotao drzi temperatru 75-85 u zavisnosti...i zatvori klapnu....klapna dimljaka otvorena skroz...drva su od febraura/marta...ali opet ima dosta smola...kad ga napunim i ostavim. nekih 3-4sata da radi...kad probam da otovrim vrata lozista zalepljena, a ako ostane preko noci i to se ohladi..jedva ih otvorim...sta moze biti problem? u pitanju je viadrus kotao..
da li je problem sto ima drva u njemu, a on dostigao temperaturu, zatvorio cug i onda vrti dim i lepi smolu na zidove?

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

@energeticar
Niste bacili nikakav novac, sve je u redu samo stavite ispravan antikondenzacioni trokraki ventil da kotlovski krug bude ispravan.
Kao drugo, zašto majstor nije stavio trokraki mešni ventil posle hidraulične skretnice u grejnom krugu?
Da, treba držati kotao i u prelaznom periodu na visokim temperaturama 72C-80C, ali ka radijatorima treba puštati koliko je potrebno (max. 47C), a ne temperaturu vode koja je u kotlu!?!?
Zato hitno stavite trokraki mešni ventil u potrošački krug. (i motor automobila u letnjem periodu radi u radnom temperaturnom režimu od 90C)
Kada stavite trokraki mešni ventil u potrošački krug tada podesite ciljanu temperaturu u kotlu na 80C.
Smanjite pritisak vode, kada je sve vrelo dovoljno je da bude 1,5 bara.
Kotao podesite da radi u modulaciji, dovoljno u prelaznom periodu samo sa snagom 1 i 2.
Izolujte hitno sve cevi i hidrauličnu skretnicu.
Pročitajte moj blog.

@beckhamsv
Kod vas je sve lepo to podešeno, stvarno ne bi imalo razloga da se pojavljuje tolika smola. Pumpa u kotlovskom krugu mora da radi non stop. Probajte sa drugačijom dinamikom dodavanja drva. Možda bi kolega Histerezis mogao da vas posavetuje oko dinamike loženja.

beckhamsv
beckhamsv's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2016
Poruke:

Pumpa u radijatorskom krugu i radi non stop, na brzini |||, to je 60w. Dok pumpa u radijatorskom radi na brzinu ||..to je 61w.
Temperature su sve ok..razgovarao sam i konsultovao se sa kolegom mladenom i on se takodje slaze i kaze isto ka i vi kolega @srkson.
Jedino sto mi je kolega mladen rekap je da je moguca pojava smole, ta sto je jos uvek toplo vreme napolju..a sam kotao radi na minimumu...tj. brzo zagreje i onda se zatvori..nema dovoljno cuga/promaje da bi vukao produkte sagorevanja kroz odzak, vec se sva ta kolicina dima zadrzava u lozistu a samim tim i lepi na zidove kotla.
Smanjenjem spoljasnje temperature, nadam se da ce se smola smanjiti...ostaje da vidimo.

#### zaboravio sam da kazem da kad dostigne one gore navedene temperature (predhodni post) pritisak ode na 2 bara, tako pokazuje kotao i oni termobarometi u kotlanici...trebam li to da smanjim, kad kotao dostigne temp na 1.5

P.S: primerio sam kad kotao postigne zadatu temperaturu, oko 80/82 stepena pocne da se cuje zubor/strujanje vode, ali samo u kotlovskom krugu..kao da projuri u krug i to skoro u istim intervalima na nekih 10/15sekundi. Sta moze biti uzrok tome? Mozda bi se resilo da stavim jedno ozracno lonce odmah na izlazu iz kotla? Ili je to uzrok povecanja mehura u bodi usled zagrevanja?

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Smanjite pritisak na 1,5 bara kada je sve vrelo. Kada se sve ohladi pritisak bi trebalo da bude oko 1,2 bara.
Smanjite i brzinu pumpe u kotlovskom krugu, to će znatno smanjiti žubor.

beckhamsv
beckhamsv's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2016
Poruke:

Ali onda moram smanjiti i brzinu pumpe u radijatorskom na 1...da bi bilo priblizno u W
da nece to biti malo???

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

Ako su pumpe različite, a nema školski izvedene separacije primarnog i sekundarnog grejnog kruga preko hidraulične skretnice, već samo preko četvorokrakog mešnog ventila, onda treba težiti da pumpe rade sa približnim brojem obrtaja. Snaga pumpe nije relevantan podatak. Smanjite brzinu pumpe u radijatorskom krugu na 1 pa vidite da li su svi radijatori podmireni toplom vodom.

srkster
srkster's picture
Offline
Registrovan dana: 25/12/2016
Poruke:

Po kozna koji put pisem.kotlovski i potrosacki krug se razdeljuju xidraulcnom skretnicom a ne cetvorokrakim ventiliom

TwisterMJ
TwisterMJ's picture
Offline
Registrovan dana: 10/08/2015
Poruke:

energeticar wrote:
Radi se o Tiemme ventilu. PDF dokumentacija za ove ventile je zaključana na sajtu pa ne mogu da pogledam konstruktivne detalje... Deluje mi da bi ovo okretanje moglo da pomogne... Kod mene su krajevi A i B suprotno obeleženi, ali shvatio sam na šta si mislio.

Ево овде имаш цео опис конструкције и намене вентила http://amelseh.ba/wp-content/uploads/2017/12/amelseh-razdjelni-ventil-38...
Овај вентил може да буде разделни или мешни - зависи где се стави. Овако како је постављен код тебе требало би да ради управо одржавање температуре повратне воде ка котлу, међутим чини ми се да у документацији постоји грешка управо код овог начина рада.
Према конструкцији и ознакама овај вентил би када је отворен (без капе или термо главе) требало да буде потпуно отворен у смеру од А ка АБ. Обзиром да термоглаве раде тако да кад температура на сонди расте то повећава запремину флуида у глави и извлачи командни пин који онда гура пин на вентилу и све више отвара ток у смеру од Б ка АБ а смањује од А ка АБ, чиме одржава задату температуру иза АБ. Закључак је да би требало да га повежеш тако да топла вода од котла улази у А, поврат из скретнице у Б и излаз ка котлу на АБ па мислим да би морало да се преправи на нешто слично као на скици (сад сам ставио ознаке као на вентилу код тебе) да би радило исправно.

  • ventil1.png
Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

TwisterMJ, sumnjam da bi dozvolili da u dokumentaciji stoji tolika greška. Nego zbog čega Energetičar drži termoglavu na podu skinutu sa ventila? Pretpostavljam zbog fotografisanja...

  • ventil_3890vd_1.jpg
  • ventil_890vd.jpg
  • kotlarnica1.jpg
boree
boree's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2012
Poruke:

Samo na jednoj slici tako stoji, na ostalima je montiran.

Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®

TwisterMJ
TwisterMJ's picture
Offline
Registrovan dana: 10/08/2015
Poruke:

Histerezis wrote:
TwisterMJ, sumnjam da bi dozvolili da u dokumentaciji stoji tolika greška. Nego zbog čega Energetičar drži termoglavu na podu skinutu sa ventila? Zašto nije namontirana na ventil? Pretpostavljam zbog fotografisanja...

Немам тај вентил тренутно да уживо видим како ради али према пресеку се види да је конструкцијски у отвореном стању проходан смер А >> АБ, а ако је тако онда су примери са стране 4 и стране 5 контрадикторни јер оба приказују функционисање вентила као мешајућег и требало би да су логички исти, а нису. У другом случају где је приказан у примени антикондензацијске заштите што је већа тепература на сонди више ће отворити ток Б >> АБ, одакле долази топла вода, што је нелогично, па зато мислим да је грешка па у инсталацији код енергетичара не ради како треба.
Иначе није баш редак случај да произвођачи имају грешке у документацији.

energeticar
energeticar's picture
Offline
Registrovan dana: 18/09/2019
Poruke:

@TwisterMJ

Pre svega hvala na angažovanju i komentarima i hvala za lnk. Pregledao sam dokument i kao što si i sam primetio, konstrukcija samog ventila kao i šema gde se objašnjava njegova upotreba u slučaju antikondenzacijske zaštite kotla su u potpunoj kontradiktornosti. Definitivno postoji greška u dokumentaciji.

"Немам тај вентил тренутно да уживо видим како ради али према пресеку се види да је конструкцијски у отвореном стању проходан смер А >> АБ, а ако је тако онда су примери са стране 4 и стране 5 контрадикторни јер оба приказују функционисање вентила као мешајућег и требало би да су логички исти, а нису. У другом случају где је приказан у примени антикондензацијске заштите што је већа тепература на сонди више ће отворити ток Б >> АБ, одакле долази топла вода, што је нелогично, па зато мислим да је грешка па у инсталацији код енергетичара не ради како треба.
Иначе није баш редак случај да произвођачи имају грешке у документацији."

Objašnjenje koje si naveo u ovom komentaru je upravo ono što se dešava kod mene u kotlarnici.

Zbog toga sam i skinuo termoglavu. Eto informacija i za @Histezis - a, da ne brine zbog termoglave.

@srkson

"Niste bacili nikakav novac, sve je u redu samo stavite ispravan antikondenzacioni trokraki ventil da kotlovski krug bude ispravan.
Kao drugo, zašto majstor nije stavio trokraki mešni ventil posle hidraulične skretnice u grejnom krugu?
Da, treba držati kotao i u prelaznom periodu na visokim temperaturama 72C-80C, ali ka radijatorima treba puštati koliko je potrebno (max. 47C), a ne temperaturu vode koja je u kotlu!?!?
Zato hitno stavite trokraki mešni ventil u potrošački krug. (i motor automobila u letnjem periodu radi u radnom temperaturnom režimu od 90C)
Kada stavite trokraki mešni ventil u potrošački krug tada podesite ciljanu temperaturu u kotlu na 80C.
Smanjite pritisak vode, kada je sve vrelo dovoljno je da bude 1,5 bara.
Kotao podesite da radi u modulaciji, dovoljno u prelaznom periodu samo sa snagom 1 i 2.
Izolujte hitno sve cevi i hidrauličnu skretnicu.
Pročitajte moj blog."

Na stranu mešni ventil u radijatorskom krugu (ostavio sam njegovu ugradnju za sledeću sezonu), pročitao sam Vaš blog naravno. Po njemu, sa ovakvim temperaturama koje ja trenutno imam na povratnom vodu (manje od 50 stepeni) trebalo bi da se na kotlu javlja problem kondenzacije, međutim ja takvih problema nemam. Ako su informacije na Vašem blogu univerzalno tačne, kako je to moguće ? Voleo bih da mi odgovorite na to pitanje... Takođe, ni sami niste primenili potpuno ispravne hidrauličke šeme sa Vašeg bloga na kojima insistirate (postavljali ste slike Vaše kotlarnice). Gde Vam je pravilna hidraulička separacija primarnog i sekundarnog kruga,gde su balansni ventili za regulaciju protoka, buffer i svi ostali elementi koje navodite kao obavezne? Pored toga, stalno naglašavete temperaturu od 47 stepeni ka radijatorima kao da je to zakonom definisana temperatura. Mislim da je to paušalna ocena, koja može i ne mora da bude istinita, to zavisi od mnogo faktora ali pre svega od toplotnih gubitaka objekta koji se zagreva, načina na koji je izvedena hidraulička instalacija, izabranog kotla, načina rada, kvaliteta ogreva, željene temperature unutar objekta, spoljašnje temperature i još xy faktora....

Srkson
Srkson's picture
Offline
Registrovan dana: 10/02/2016
Poruke:

energeticar wrote:

Na stranu mešni ventil u radijatorskom krugu (ostavio sam njegovu ugradnju za sledeću sezonu), pročitao sam Vaš blog naravno.

OK!

energeticar wrote:

Po njemu, sa ovakvim temperaturama koje ja trenutno imam na povratnom vodu (manje od 50 stepeni) trebalo bi da se na kotlu javlja problem kondenzacije, međutim ja takvih problema nemam. Ako su informacije na Vašem blogu univerzalno tačne, kako je to moguće ? Voleo bih da mi odgovorite na to pitanje...

Niska temperatura povrata, zašto nema kondenzacije?! Bacio sam pare! Pa nije baš sve tako crno belo.
Kod sagorevanja peleta temperatura tačke rose je između 40C i 45C! Pritom kotao ste probali u ovom prelaznom periodu kada su spoljne temperature i dalje visoke za ozbiljno grejanje. Zbog ne velike razlike između temperatura polaznog voda, povratnog voda i dimnih gasova kao i spoljne temperature skoro je i nemoguća pojava kondenzacije.
Kod sagorevanja drveta i uglja temperatura tačke rose penje se na 55C pa do 65C, pa je onda taj kondenzacioni ventil više nego potreban, pogotovo kada krene oštra zima.
Na ovu temu je toliko puta razglabano pa ne vidim svrhu da ponovo o tome pišemo, samo mogu da kopiram sledeće:
„Antikondenzacioni ventil se koristi u sistemima grejanja sa kotlovima na čvrsta goriva i automatski reguliše temperature povratne vode u kotao. Održavanje kotla na visokoj temperaturi sprečava kondenzaciju vodene pare sadržane u dimnim gasovima. Kondenzacija ostavlja naslage, koje se talože na metalnim površinama izmenjivača, izazivajući koroziju, smanjenu toplotnu efikasnost izmenjivača i pojavu zapaljivih gasova. Može se koristiti kod kotlova, kamina, termo peći i termo štednjaka. Antikondenzacioni ventil obezbeđuje duži vek trajanja i bolju efikasnost kotla.
Drveno čvrsto gorivo sadrži promenljiv procenat vlage koji zavisi od tipa (cepanice, pelet, opiljci) i starosti. Vodena para se oslobađa tokom faze sušenja unutar komore za sagorevanje. Prisustvo hladnih zona u kotlu ili dimnih gasova u dimnjaku može sniziti temperaturu dimnih gasova do temperature tačke rose i izazvati kondenzaciju. Vodena para se kondenzuje na površinama kotla, zajedno sa čađi i delom nesagorelog ugljovodonika sadržanog u dimnim gasovima, što dovodi do stvaranja naslaga i katrana. To se sve taloži na zidovima kotla pokrivajući veći deo unutrašnjih površina. Katran, osim što je opasan zbog svoje visoke zapaljivosti ujedno smanjuje toplotnu efikasnost izmenjivača. Održavanje kotla na visokoj temperaturi, antikondenzacioni ventil ograničava formiranje ovih supstanci, povećava efikasnost sagorevanja, kontrolu emisije štetnih gasova u životnu sredinu i produžava vek trajanja kotla.“

energeticar wrote:

Takođe, ni sami niste primenili potpuno ispravne hidrauličke šeme sa Vašeg bloga na kojima insistirate (postavljali ste slike Vaše kotlarnice). Gde Vam je pravilna hidraulička separacija primarnog i sekundarnog kruga,gde su balansni ventili za regulaciju protoka, buffer i svi ostali elementi koje navodite kao obavezne?

Tačno je da nisam primenio potpuno ispravnu hidrauličnu šemu u mom slučaju. Zapitali ste se možda zašto? Možda zato što finansijski nisam bio u mogućnosti u datom trenutku, a postavka koju imam uz neka mala ograničenja više nego mi završava posao. O tome sam x puta već pisao. Zadovoljavajuće će ovakav sistem da radi samo sa četvorokrakim ventilom, ali je ispravno sa hidrauličnom skretnicim. Možda i sada želim prepravku, da ugradim buffer i slično, ali mi je možda opet neizvodljivo zbog dubine džepa.
Kakvi balansni ventili? Nikada ih ni u jednom mom postu nisam pominjao!
Da li zbog toga sada treba da savetujem sve ostale da urade identično kao ja? Mišljenja sam da uvek treba dati ispravan savet, a na onome kome je upućen je da ga prihvati ili ne.
I da se razumemo, ništa ja ne insistiram.

energeticar wrote:

Pored toga, stalno naglašavete temperaturu od 47 stepeni ka radijatorima kao da je to zakonom definisana temperatura. Mislim da je to paušalna ocena, koja može i ne mora da bude istinita, to zavisi od mnogo faktora ali pre svega od toplotnih gubitaka objekta koji se zagreva, načina na koji je izvedena hidraulička instalacija, izabranog kotla, načina rada, kvaliteta ogreva, željene temperature unutar objekta, spoljašnje temperature i još xy faktora....

Tempretura od 47C je neka maksimalna temperatura pri kome je ceo grejni sistem u balansu, ako je isti dimenzionisan i proračunat prema svim standardima i parametrima koje ste naveli, ali ovo je već neka kompleksnija priča.

I da ne zaboravim da pitam, konkretno u ovom pasusu, ne razumem čemu takav ton s Vaše strane?
Vi kao da ste nešto ljuti na mene?

beckhamsv
beckhamsv's picture
Offline
Registrovan dana: 24/01/2016
Poruke:

odrzavam kotao na visoku temperatrutu od 75-80stepeni...povrat ima oko 65 stepeni...ka radijatorima ide 40/45 kako ga namestim
ali kotao toliko smoli i tece na vratima da ih jedvaa otvaram...ta smola kad je grebacem skidam..lako opada...skida se...vise deluje kao bitumen...
e sad to sto ide ka vratima izgleda da kako se smola topi sa zidova...da kotao ima blagi pad ka vratima..pa sve ide ka njima

kotao brzo zagreje..dostigne temperature, zatvori se...a napolju toplo..on se zatvori...i gasovi i sagorevanje se lepe na zidove

mazzy
mazzy's picture
Offline
Registrovan dana: 07/10/2019
Poruke:

Koju hidraulicnu skretnicu bi mi preporucili. Kotao mi je Bosch solid 200b od 27 kW. Grejem oko 200 kvadrata. Instalacija cevi oko kotla mj je od 1 col