Ако немате рециркулацију онда не би требало да се топла вода појављује моментално на точећим местима. Што се притиска тиче то се не може установити без маноментра, гледање у карте или пасуљ не помаже. Што се тиче сигурносног вентила тиче питање је који је тип вентила мајстор поставио. Постоје нови модели код којих је предвиђено то цуркање воде, али за то треба и прелив да се тај вишак одводи у канализацију. Писано је већ о томе.
Curenje vode iz sigurnosnog ventila bojlera
Da, procitala sam celu temu, pre toga pola dana citala i gledala razne informacije, sve je uzaludno kad si pocetnik jer je sve jasno a u isto vreme nista ti ne pomaze na kraju.
Ventil je ovaj, hvala unapred ako ga prepoznate da li spada u te sto treba da cure (Komak Aleksinac)
https://imgur.com/KOKktcS
Od alata vam trebaju papagajke ili odgovarajuci kljuc za odvijanje komponenti, teflon traja koja kosta stotinak dinara i moze vam biti za zivota, i gumice koje kostaju isto par desetina dinara, jer je preporucljivo da se mijenjaju posle svakog skidanja dijelova.
Zavrnete dovod hladne vode, ispustite vodu iz bojlera, moze i bez ispustanja, ali ako ste pocetnik i radite natenane, ispustite ipak, da mozete lagano da radite, odvrnete crijevo sa ventila odozdo, odvrnete ventil, namotate 15tak krugova teflon trake na navoj cijevi koja ide iz bojlera, navrnete ventil, zamijenite crnu malu guicu koja se nalazi u spoju crijeva sa ventilom, i pustite vodu. Spojeve treba stegnuti, ali ne stezati krvnicki ko da se steze poluosovina od auta.
Ako kaplje na spojevima, malo dotegnete, ako i dalje kaplje, ponovite radnju od pocetka. Najduzi posao je ispustanje vode iz bojlera, sve ostalo traje 10ak minuta ako bas natenane radite.
Ako se bas bas iznervirate i odustanete, uvijek mozete pozvati majstora.
Merak kad sami nesto odradite, neprocjenjivo.
Eto ako nekome znaci, ispostavilo se u mom slucaju da je pritisak na petom spratu usred dana cak 5 bara, mereno je. A Gorenje navodno poznat po nabijanju pritiska pa je dobacivao preko 9... Hvala svima na pomoci, i savetovala bih koga ne mrzi a ima znanje nek se snima za youtube, jer se slazem da je najlepse imati umece u prstima i srediti nesto sam, ali kako ako nemas od koga da naucis
Na zalost snimanje je za pozere, i dokone ljude. Posao oko namjestanja kamere, samog snimanja i trazenja ugla za snimanje sa sve objasnjenjem, pa kasnije montiranje materijala je poprilicno zahtjevan posao, pogotovo kad se radi nesto sto zahtijeva prljave ruke i rad u uslovima koji nisu bas udeseni za snimanje. Probavao sam ranije tako nesto, ali shvatio sam da je to skoro nemoguce, ako se radi posao da se odradi kako treba. Moze samo namjenski da se angazuje na tome, ali za to slabo ko ima vrmena.
Za montazu materijala recimo sa skijanja, treba mi cijeli dan, maltene od jutra do mraka, da to izgleda kako valja.
Na svu srecu youtube i slicni vrve od snimaka, tako da je danas skoro sve objasnjeno i pokazano kako se radi. Za zamenu sigurnosnog ventila mi je imzbacilo 20tak videa, tako da moze detaljno da se upozna prije kretanja u samostalne igrarije.
Pre dva dana zamenio sam pancir crevo i sigurnosni ventil na svom bojleru, "MAGNOHROM", 80 litara. Međutim, nešto kasnije od bojlera dopire čudan i uznemirujući zvuk, prilikom zagrevanja vode. Primetio sam da je i ventil i pancir crevo zagrejano. Takođe, prilikom odvijanja kapice ventila, bočno, na slavinicu (pipu) počinje da ističe voda u jakom mlazu. Ovaj ventil nije ispravan očigledno, ili samo nije baždaren. Proizveden je u Srbiji. Moje pitanje: može li se ovde nekako podesiti da ventil otvara na višem pritisku ili da probam da ga reklamiram kod prodavca. Hvala unapred!
Све је то исправно и вентил се понаша како треба. То је највероватније тип нула где је нормално да вишак притиска буде враћен у водоводну мрежу.
Одвијањем те капице ви физички отварате ветил, савлађивањем опруге у њему и нормално је да цури вода јер је то тако и предвиђено да би се вентил могао контролисати да ли је испараван.
Оно што сте ви или мајстор требали да урадите, а то је да сте манометром проверили притисак у водоводној инсталацији.
Ево погледајте овај видео па ће вам бити јасно шта се ту дешава.
https://www.facebook.com/tenzor1/videos/3699916806716697
Захваљујем се на одговору и на линку, са кога је све потпуно јасно. Међутим, морам бити још мало досадан, само још са једним питањем
Ако је ово сигурносни вентил нултог типа и ако све ово ради како треба и како је предвиђено, остало је необјашњено зашто се ствара јак звук, као неко јако шкрипање, брујање, веома непријатно и узнемирујуће, на сваких 2-3 минута (наравно, док се вода у бојлеру загрева, док је грејач укључен).
То може да узрокује каменац и бојеру или вирбла неког пропусног вентила у мрежи.
Evo mog rešenja !!!
Naime imam isti problem u novom stanu na DVA bojlera (Dom Pančevo INOX). TREĆI sprat od 11. Komak Sig. ventili drže vodu dok se ne uključi grejanje vode ... tada puštaju ozbiljnu količinu vode.
Pošto nisam znao za ovaj problem, stan u kome još uvek živimo je na OSMOM spratu, nisam ni mogao preventivno da postupam.
Majstor mi kaze da NIKADA nije imao taj problem. Posle mi kaze da je čuo da se Sigurnosni ventili mogu "štelovati" ... Tuga ...
1) Naknadna ugranja Reducira pritiska nije bila moguća - Lupanje novog kupatila bi mi bilo previše bolno.
2) Izrada naknadnog odvoda u zidu takođe nije moguća - Lupanje novog kupatila bi mi bilo previše bolno.
3) Ekspanzina posuda nije bila opcija NI POD RAZNO
4) Crevce koje odvodi vodu u kadu, u sifom veš mašine ili u slivnik takođe mi je bilo neprihvatljivo
5) HERZ sig ventil do 10bara je zaustavio curenje
6) Manometar je pokazao 8bara konstantno tokom dana i noci ... Definitivno nema varijacija pritiska.
7) CALEFFI Reducir 1/2" sa Manometrom je bio moj PIK ... Zašto ? Svi kazu da reducirima treba 1,5-2m da bi odradili svoj posao. To mi nikako nije bilo logično. Nema logike d au nekom crevu-cevi od 1,5-2m na dva kraja budu različiti pritisci ...
PlusCALEFFI ima seriju 533 reducira namenjenu baš za Male kućne uređaje (čitaj Bojlere) ... Plus ima ih sa Manometrom!!!
Zašto bi proizvođač ugrađivao Manometar odmah u telo Reducira, ako je potrebno famoznih 1,5-2m da bi Reducir odradio svoj posao? To mi takođe nije bilo nikako logično.
Kontaktirao sam mailom Tehničku podršku CALEFFI i još isto veče dobio odgovor kolege inženjera koji se složio sa mojim razmišljanjima, ali je rekao da će sutradan da proveri još kod nekih starijih i iskusnijih kolega.
Nazvao me sutra dan i savetovao da ipak Reducir ugradim što dalje moguće od Bojlera, ali uz konstataciju da i ako ga ugradim blizu bojlera da bi on trebao barem delimično da odradi svoj posao, što je meni bilo ok.
Kupih CALEFFI reducir, i naravno štreberski proučim uputstva za ugradnju i NIGDE se ne spominje FAMOZNIH 1-5-2m. Već sam smislio kako da to povezem, uradim i gle čuda DRŽI VODU. Manometar pokazuje 3 bara, čak i kada se greje voda u bojleru.
Reducir sam stavio Direktno na priključak u zidu, a iz njega Brinox crevo (mislim da je 25cm) koje mi se naslo pri ruci do Sigurnosnog ventila.
Sve to čak i izgleda pristojno, nije toliko rogobatno, a samo je bila obična proba.
Isto veče komšija sa DRUGOG sprata mi kaže da je promenio 4 bojlera ... svaki na 1,5-2 godine ... Što znači da pritisak i "štednja" na materijalu kod proizvođača uzimaju svoj danak.
Sutra idem da kupim još jedan CALEFFI i da skinem onaj HERZ od 10 bara i vratim KOMAK + CALEFFI i na drugom bojleru.
PS Komšija sa DRUGOG sprata je takođe kupio neki Reducir, ali kada ga je montirao do bojlera nije bilo efekta. Čovek je lekar, ali vrlo temeljan. Zatim je kupio 2m rebrastog INOX creva i smotao ga u SPIRALU oko jedne tegle i smestio taman na delu ZID - SIG Ventil.
To je to.
Evo slika i Videa na mom Drive-u.
https://drive.google.com/drive/folders/1nIeLwhZgWqkffNtDsbWkNrdo2mQOM7dG...
Kad se krene od pogrešnih predpostavki , onda sui zaključci naravno pogrešni . Bojler ne bi pravio problem da ima dovolno velik kompenzacioni prostor , tj vazdušni jastuk , a gotovo nijedan nema dovoljno velik. S druge strane redukcioni ventil je po svojoj konstrukciji ukedno i nepovratni ventil . Samim tim što je nepovratni ventil on poništava ispravna rad sigurnosnog ventila bojlera . Naime svi sigurnjaci su sa povratnim tokom . Šta to znači u praksi , dakle ventil ima dvojaku funkciju , jedna je da se povremni porasti pritiska u samom bojleru a i iz razloga grejanja vode , prevelikog ulaznog pritiska , taj višak prtitiska vraća nazad u mrezu , obično se povratni tok aktivria na pritiscima od 5-8 bar . Druga funkcija je je atmsoferski izliv na sigurnjaku , koji se aktivira kad pritisak u bojleru poratse preko 8 bar , ili je pritisak mrezi toliko velik, da funkcija povratnog toka nema efekat . E sad se opet vraćamo na redukcioni ventil , jer on onemogučava ispravan rad sigurnjaka , pa je je kod mnogih proizvodjača preporuka da crevo mora biti 1,5-2 m da bi povratni tok imao tu metrazu kao kompenzaciju , ili u nekim situacijama se to postiže expanizionom posudom nekad sa redukcionim ventilom , nekad bez . Nazalost gospoda iz tehničke podrške vodećih kompanija , vrlo često ne razlikuju sopstvenu pozadinu od gepeka vozila , ali to je sad neka druga tema . U vašem slučaju može se desiti da sve to tako kako ste uradili i bude dobro , a moze i da ne bude .
Usput rečeno 6 bar je maksimalni radni pritisak dozoljen za sanitarne uredjaje . A to je otprilike kao da vozite auto a da su vam obrtaji non stop na maks . Pride niste ništa rešili nego se samo desilo da to tako radi , dok radi , a pre ili kasnije to neće biti dobro . Znam da Vam nisam puno pomogao ali sad bar znate o čemu se radi . A sad da bih vam ilustrovao "znanje inzinjera " koji Vas je svaetovao citat sa Caleffi tehničke dokumentacije : " Preporuke za postavljanje (sl. F - G - H - I)
F) Naša preporuka je da pri instalaciji ulaznog dovoda rezervoara
tople vode instalirate ekspanzionu posudu ili sličnu opremu
za apsorpciju povećanja pritiska koja nastaje usled termičke
dilatacije vode."
A evo vam i link pa sami iščitajte https://www.caleffi.com/sites/default/files/file/38445.11.pdf
Druze, mozes li mi objasniti kako da zamenim sigurnosni ventil na bojleru, bez ispustanja vode. Vidim da pominjes tu mogucnost, ali za iskusnije korisnike, pa me interesuje procedura. Naime, cistio sam bojler od kamenca, sve vratio i sad mi curi malo na spoju kod sig. ventila, a ne da mi se da opet ispustam vodu.
Hvala unapred.
Poz.
Ne znam koliko ima poente dizati temu ali evo jednog nadam se kratkog pitanja.
Gorenje tiki star desetak godina, nula problema, bio majstor preventivno da se zameni šta treba očisti kamenac i sl. Bez istorije kvarova na adresi.
Sve je zamenjeno osim kazana. Bojler na EKO podešen kao i pre, kad god se sam upali curi ventil.
Računala sam matematiku, iscuri maltene u dlaku vode kolika je ekspanzija potrošene količine vode pri grejanju s realnim parametrima (oko 70ml izadje za 15ak minuta grejanja) . To znači da je pritisak u bojleru maltene identičan pritisku za aktivaciju ventila, što bi bila velika koincidencija.
Da li da zovem istog majstora da meri pritiske iako se ništa po tom pitanju nije menjalo, da menja ventil, ne bih da ga stavlja na veći pritisak (kaže promeniće na jaci meni se ne sviđa da bojler potencijalno trpi veći pritisak nego ikad do sad).
Ne znam da li je bitno, ali kad se bojler prvi put zagrevao iz početka, kad su majstori otišli, pravila je instalacija zvukove koje nisam nikad čula, kao kad neko duva u tog. Tad je bio podešen na veću temperaturu, pa sam naknadno stavila na EKO.
Primetili smo da voda maltene momentalno stiže topla bilo gde u kući dok se pre servisa čekala 5+ sekundi (taj bojler snabdeva i kujnu).
Ne zna čovek više ni da li da brlja sam, il da traži dobrog majstora gledanjem u šolju...