Našao sam još neke standarde za dimnjake i tu ne stoji da dimnjak mora da izađe iznad vrha krova kao što se skoro svuda potencira, već da od krova iz kog izlazi do vrha dimnjaka mora biti visok najmanje 1 m gledano sa strane vrha krova i da od kape dimnjaka tj. vrha istog, kada se postavi vodoravna letva u smeru vrha krova, razmak ne sme biti manji od 3.5 m. a samo ako na istoj strani krova iznad tog dimnjaka izlazi još jedan, on mora biti udaljen x metara i izaći iznad vrha krova.
 

































hvala na odgovorima, pronašao sam i ja te formule koje obuhvataju niz parametara pa se nisaam smeo upustiti u proračun, a ikada sam se upustio u stvari sam dobio protok dimnjaka u jedinici vremena a ne podpritisak u paskalima na koji je deklarisan kotao. Ipak pronašao sam jedan sajt sa onlajn kalkulatorom (http://www.engineeringtoolbox.com/natural-draught-ventilation-d_122.html [5]) koji nije loš kao i jedan programčić, pomoću kojih sam došao do zaključka da je kao moj dimnjak dovoljan. Da propisani podpritisak je promenljiv i zavisno od uglja koji se koristi a i zavisno od spoljne temperature, temperature dimnjaka i visine dimnjaka. Rad dimnjaka koliko sam ja ukapirao baziran je na razlici u težini gasova, odnosno vazduha koji predstavlja okruženje i dimnih gasova koji su ovde medijum koji teče kroz dimnjak i koji su zbog svoje toplote i drugih faktora lakši od okruženja. Na kraju krajeva u pravu si, videću kako će sve to funkcionisati, do sada je zaista dobro vukao ali me je baš ta zmija od čunka i plašila tj. odavanje toplote preko nje kada padne temperatura i hlađenje dimnih gasova. Međutim kontam da kada spoljnja temperatura padne raste razlika izmedju temp. dimnih gasova i okruženja pa samim tim i uzgon dimnjaka tako da valjda neće ozbiljnije poremetiti red dimnjaka. Inače dimnjak je čišćen i odžačar je rekao da je suv ko barut i da dobro vuče, šta god to značilo. Mislio sam da znate možda neku Srpsku metodu odokativnog jednostavnog proračuna, tipa lizneš prst isl. ili prema snazi kotla koliko metara dimnjaka. Da zaboravih da napomenem, dimnjak je zidan u ravni sa zidom i preko je dodatno izolovan zajedno sa fasadom tako da su i tu smanjeni gubitci.
Još jedna stvar, nije mi jasno zašto je temperatura povratnog voda povezana sa kondenzacijom dimnjaka, zar to nebi trebalo biti uzrokovano temperaturom dimnih gasova?
Što se pločice tiče tzv turbulatora, ne mogu da se setim gde je bila montirana na havarisanom kotlu koji sam ja kupio, samo znam da su izmenjuivači na tom kotlu bili zabetonirani od čadji i finog pepela, pa pretpostavljam da zahtevaju bar 2 čišćenja tokom sezone. Iz tog razloga možda bi je trebalo montirati skroz dole kako bi gornji izmenjivači ostali čistiji, mada ovo sam lupio nemam pojma. Samo obzirom da si ti već ložio neko vreme kotao i to sa ozbiljnom kondenzacijom kako si rekao, bolje proveri stanje izmenjivača pre početka loženja.
Što se tiče zaštitnog lima na klapni vazduha već sam ga stavio, a što se tiče okretanja kotla, da je mogl ja bih ga namontirao drugačije ali nije moglo, ovako ima jednu krivinu od 90 na izlazu zatim jednu od 135 da bi prelaz bio blaži i jednu od 90 na ulazu.
Da kupio sam inverter anel i odlično funkcioniše s tim što sam ukapirao da je i inverter koji sam ja nabudžio od upsa bio dobar a nije hteo da pokrene pumpu zbog polupraznog akumulatora, tako da sada imam dva invertera.