Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Повезивање аутоматике у соларни систем

9 poruka / 0 new
Poslednja poruka
mpele
mpele's picture
Offline
Registrovan dana: 02/06/2011
Poruke:

Припремам терен за постављање соларних колектора у некој скоријој будућности. Кућа је још увек у сивој фази и планирање инсталација је сада најбезболније па рекох да се консултујем пре реализације.

Идеја је да се соларни колектори налазе на крову (баш маштовито зар не), а централни бојлер у приземљу куће са два спрата. Очигледно је да је потребно поставити поставити цеви, али сада мене мучи питање да ли је потребно предвидети и постављање кабла за сензоре у колектору?
Ако сам добро испратио проблематику најпростији диференцијални термостат упоређује температуру у бојлеру и колектору и на основу тога контролише рад пумпе за соларни систем.

Како се решава ситуација ако су бојлер и колектор далеко преко 10 метара (две плоче, плафон, кров)?

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Pozdrav, nije problem ni kada su kolektori udaljeni i 50m. Naravno da je potrebno predvideti kabal za sondu na samim kolektorima. Kabal sa dve zile, poprecnog preseka 0.75 ili 1.5. Sa tim sto se na duzinama vecim od 40-50m mora postaviti i otpornik koji anulira greske zbog otpora samog kabla.
Sto se tice automatike i obican diferencijalni termostat resava stvar u nekim slucajevima. Moja preporuka je da koristis neke od automatika sa vise mogucnostima. Na primer da ocitavas temperature na sondama, da kontrolisu motorne ventile i pumpe. Sa izlazom za kontrolu el grejaca itd.

mpele
mpele's picture
Offline
Registrovan dana: 02/06/2011
Poruke:

Да ли је боље поставити ребрасто црево па онда провући кабал када за то дође време или одмах поставити кабал?
И да ли је проблем да кабал буде баш уз цеви које могу бити и загрејане?

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Mozes postaviti buzir, ali onda moras i sajlu kroz buzir, da bi lakse provukao kabal. Najlakse ti je sve od jednom. Buzir pa kroz njega i kabal i to je to.
Kabal nikako ne sme biti uz same cevi. I onako se cevi oblazu HTS izolacijom, celom svojom duzinom, bile one ukopane ili vidno postavljene. Temperatura u cevima blize koletorima, u periodu stagnacije moze biti i 130 C.
Ajde da ti napomenem i jos par stvari. Od same zapremine bojlera, odredjujes kolicinu u povrsinu samih kolektora. Od toga zavisi i precnik cevi, da bi kasnije imao potrebnu brzinu strujanja fluida. Ako radis sa bakarnim cevima, obavezno se radi tzv tvrdim lemom. Fiksiranje na 3-3.5m sa METALNIM ili CU drzacima za cevi. Cevi se obavezno izoluju izolacijom otpornom na vise temperature. HTS.
Sto se tice samog solarnog sistema, nije to toliko komplikovano, samo treba dobro proracunati sve da ne bi posle bilo...
Da ti napomenem, da se vodovod u kuci radi sa 3 cevi do bojlera. Topla, recirkulacija i hladna voda. Razvod po kuci obavezno izolovati u zidu, sa nekim tipom penaste izolacije.
Sve sto te konkretno zanima, slobodno se javi na PP.

mpele
mpele's picture
Offline
Registrovan dana: 02/06/2011
Poruke:

Хвала на свим овим корисним саветима...

Grejac wrote:

Kabal nikako ne sme biti uz same cevi. I onako se cevi oblazu HTS izolacijom, celom svojom duzinom, bile one ukopane ili vidno postavljene. Temperatura u cevima blize koletorima, u periodu stagnacije moze biti i 130 C.

Да ли сам добро разумео да је прихватљиво да бужир иде до изолације од цеви? Или је неопходно да они буду и физички одвојени?

Може ли појашњење како се комбинује акумулатор топлоте и соларни бојлер? Наиме, желим да циркулација иде прво на бојлер, па када се у њему достигне одговарајућа температура да се циркулација преусмери на акумулатор топлоте. Ни на једној шему коју сам нашао тај детаљ није детаљно разрађен већ дат уопштено. Да ли се то решава са неком аутоматиком?

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Kabal mozes ici preko izolacije slobodno, samo da nigde ne bude u direktnom kontaktu sa cevima. Sto se tice bojlera i akumulacije, to se resava automatikom i motornim ventilom (diverterom) koji ima dva polozaja. Kada se postigne zeljena temperatura u bojleru, putem automatike, ventil preusmeri tok ka izmenjivacu akymulatora. Pogledaj asortiman slovenacke firme FIRST rototehnika. Imas jeftina i dobra resenja u njihovom asortimanu. Na njihovom sajtu imas i dokumentaciju i sematske prikaze resenja. A ako vec volis da budes komplet opremljen onda ti preporucujem automatiku i ventile Viessmann Vitosolic 200 sa njihovim multibox sistemom. Samo sto rucak ne kuva.
Sto se tice Caleffi ili nekih slicnih, one su prosti dif termostati sa 2 ili 4 sonde i sa 1 ili 2 izlaza za kontrolu.
First najprostija varijanta ti je DTC 200/2 i ventil 110 rotodivert. Kada je temperatura u kolektoru visa od primarnog (bojlera) diverter gura vodu kroz sam bojler....kada temperatura u bojleru dodje do zatate vrednosti, preusmerava na sekundarni deo (akumulator). Kada je temp u kolektoru niza od bilo koje vrednosti na sondama za bojler i acc, gasi pumpu i zatvara motorni ventil kod pumpe.

VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

SAMO JEDNA SUGESTIJA MORA DA BUDE dtc 200/4 DA BI KOMANDOVAO I DIVERTOM JER U POZICIJI BOJLER-AKUMULACIJA FIGURISU 3 SONDE ZA SAM BOJLER MOZE 200/2
L.P.

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

Velibore, nemoj da vices Laughing out loud U pravu si sto se tice automatike 200/4 je bas za to, jedino sto nema displej i sto se delta T podesava mehanicki. Cini mi se da nema ni mogucnost dogrejavanja putem el grejaca, tj da nema izlaz ali nisam siguran. Moram pogledati u teh dokumentaciji.

VelibrorM
VelibrorM's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2013
Poruke:

Grejac upravu si i nemoras da gledas sigurno nema izlaz za dogrevanje ja to resavam tako sto podesim el grejac na 45 stepeni pa tako korisnik nemoze da ostane bez tople vode u nijednoj varijanti