Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

HIDROIZOLACIJA RAVNOG KROVA

16 poruka / 0 new
Poslednja poruka
knicks
knicks's picture
Offline
Registrovan dana: 06/02/2013
Poruke:

radi se betonskoj ploci, dim. 5.2 x 7.2m. beton je star 16meseci. nanesen je u debljini od 8 do 10cm, preko fert gredica I ispuna. prilikom betoniranja, "majstor" je lio beton u cetiri strafte, pa su se na spojevima istih, kad je uklonio pregradne letve, pojavile pukotine. ispod ploce je predvidjena dnevna soba, a na ploci bi trebale biti keramicke plocice, po kojima bi se gazilo, pod vedrim nebom.
e sad, kroz te, nazovi pukotine, svaka kisa probija unutra I kaplje.
uzeo sam isomat pu 40, kartuse, islicovao 1-2 cm oko I uzduz pukotina, naravno, ocistio skroz, pa ispunio isomatom na ravno, spaklom. to sam uradio pre nekoliko dana, a ova kisa nije procurela u kucu Smile
tu ne treba stati, pa pitam ja vas, da li je bolje da sad, na cist I suv beton nanesem bitulit, pa kondorin v4 sa brenerom, pa onda da podizem nivelaciju terase, pa na kraju, jel, plocice.
ili da prvo podignem nivelaciju rerase, pa bitulit I kondorin, pa onda plocice...?
da pojasnim, ploca je sada, otprilike ravna, ima poneku "baricu", ali, generalno, nagib je ka terasnom oluku. ja bih hteo da podignem nivo, jedno 6 do 8cm, (na te dimenzije terase, da moze udobno da se gazi, a da obezbedim da voda po plocicama brzo ode u oluk). tolika nivelacija takodje podrazumeva I ogromnu tezinu, koju bih ja po svaku cenu da izbegnem. da li je dobro da polozim ploce stirodura, od 5, pa od 3, pa od 2cm, pa preko njih cementnu kosuljicu sa sulc mrezom, da poravna prelaze izmedju nejednakih stirodura, pa preko toga lepak I plocice.
dakle, moje pitanje je, da li bitulit I kondorin da stavim sad na cist beton, pa na to ravno-hidroizolovano, stirodur I cementnu kosuljicu (koji sastav I koliko debelo) sa sulc mrezom, pa lepak I plocice, ili,
da da prvo, preko betona I onih isomat "fungi" stavim prvo stirodur, pa armiranu cementnu kosuljicu, pa sad tek bitulit I kondorin, pa preko toga (?) lepak I plocice...?
takodje, koje plocice, manjih ili vecih dimenzija (zbog sirenja, skupljanja...)?
naravno, najvaznija mi je hidronepropusnost ravnog krova. ispod ploce, dalje, na plafonu sobe, postavio bio mineralnu vunu, kao termoizloaciju, jer ono malo strirodura nece biti dovoljno. I poslednji imperative je da sve to ima sto manju tezinu...

P.S.
znam da sam preterao sa zahtevima I pitanjima, ali svega ovog ne bi bilo, da je prvobitni "majstor", izlio plocu sa nagibom +8cm, bez stvaranja "pukotina", tada bi bila hidroizolacija bila isomat ili sika, sa direktnim ili lepkovnim postavljanjem plocica...

pozdrav svima I hvala na strucnim odgovorima!

My deeds are my signature!

dsd
dsd's picture
Offline
Registrovan dana: 26/10/2014
Poruke:

- kondor
- termoizolacija (stirodur)
- košuljica
- izolacioni elastičnii premaz
- lepak i keramika

Kondorin V4 je bacanje para. Za ravne krovove isključivo elastomerna SBS bitumenska traka sa uloškom (poliesterki filc npr.)

naca_
naca_'s picture
Offline
Registrovan dana: 18/05/2015
Poruke:

Pozdrav!
Da li neko zna sta bi se desilo ukoliko bi se preko betonske ploce premazala masna farba? Da li bi ona mogla da posluzi za hidroizolaciju?
Hvala.

Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Uz dužno poštovanje svih onih kojima se sviđaju ravni krovovi, a uz uvažavanje svih onih kojima je projektovanje i izvođenje struka kao i podržavanje svih onih koji žive od proizvodnje i prodaje materijala za održavanje, popravke i sanacije ravnih krovova da ponovim jednu činjenicu - Najbolji ravan krov je kosi krov.
U našim klimatskim uslovima nije pitanje da li će ravni krov da prokaplje već je samo pitanje kada će da prokaplje. Identično pravilo važi i za krovne prozore.
Sve funkcioniše otprilike ovako: prođe neko vreme, stignu nove tj. mlađe generacije a starije ili nestanu ili ove nove prestanu da slusaju te starije, krene novi marketing da će novi materijali rešiti i lako i jeftino sve probleme i (opet) počnu pokušaji onoga što je dokazano nepouzdano. Stvori se neko novo tržište koje posluži određenoj grupi i projektanata i proizvođača i izvođača da naprave neki posao - i sve potraje taman dovoljno da se zatvori ciklus pre nego što prvi radovi ponovo dokažu da je najbolji ravan krov kosi krov. Projektanti kažu da nisu uvažene sve preporuke, proizvođači da nije upotrebljen isključivo njihov proizvod od početka do kraja a izvođači odgovore da projektant nije predvideo sve i da je materijal loš a da su majstori izveli najbolje što može.

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Dusan123
Dusan123's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Zivim na 10-tom spratu i moja zgrada ima ravan krov.Prednost ravnog krova je laksi popravak u odnosu na kosi krov.Zgrada u kojoj zivim je napravljenja 1973 godine i do pre 7-10 godina nikada nije bilo problema sa krovom.Na krovu je bitumen i ter papir,odradjeno je kvalitetno jer je vek ovakvog krova 10-15 god.Za razliku od moje druge zgrade su imale mnogo vise problena sa krovom,upitanju su kosi krovovi a za popravku krova nekih treba alpinisticka oprema.Ja glasam za ravan krov pogotovu kod zgrada.

Dusan123
Dusan123's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Masnu farbu ni slucajno.Imas hidroizolacijone premaze kao Vitacryl.

naca_
naca_'s picture
Offline
Registrovan dana: 18/05/2015
Poruke:

Zasto masna farba ne dolazi u obzir?

Dusan123
Dusan123's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Zato sto ce da ispuca brzo i onda moras da je ljustis.

naca_
naca_'s picture
Offline
Registrovan dana: 18/05/2015
Poruke:

OK, hvala.

djanosevic
djanosevic's picture
Offline
Registrovan dana: 18/07/2018
Poruke:

Moj stan je u zgradi na 4-tom spratu. Iznad su zajedničke prostorije uvučene 1,5m sa ravnim krovom tako da je iznad svih stanova na 4-om spratu terasa širine 1,5m do spoljašnjih zidova sa sve četiri strane. Ta terasa je sa hidroizolacijom popločana kamenim pločama stara 40 god. Na par mesta zbog starosti hidroizolacije počela kišnica i voda od otopljenog snega da prodire. Majstori su ta mesta sanirali više puta (bar 3 puta u zadnjih 5 god.). Iznad dnevne sobe moga stana zadnji put su stavili kondor traku sa premazom za zaštitu bez zaštitnih ploča na površini od oko 4-5 kvadrata. To je funkcionisalo godinu dana i od prošle zime zid na tom mestu se opet vlaži.
Poštovanje majstorima koji su to radili, ali ovog puta planiramo da ja i moj komšija odradimo hidroizolaciju. Zato mi treba pomoć nekog iskusnog, Moja pitanja:
-Da li moramo da skinemo predhodni kondor da bi stavili novi?
-Ako može, koji premaz ide preko starog da bi postavili novi?
-Da li kondor pustimo da se 10-15cm 'popne' na zid, ako ne koju traku da koristimo?
-Koji premaz ide preko završnog kondora i kako da postavim nove zaštitne ploče?
Ova pitanja su moja razmišljanja kako bih ja uradio, mada ovo nikada nisam radio. Ako imate predlog zamolio bih vas da mi pomognete.

Janoš

som16
som16's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2015
Poruke:

djanosevic,
ako možeš dodaj slike te tvoje terase in grešaka.
Kakav ti cijeli prerez kroz terasu/ravni krov - Sastav materiala?
Pišeš, da bi zaokrenuo hidriuizulaciju na gore? Jeli to atika? kolika je visina toga " zidca"? Na koju stranu je padac strijehe? Kdje je izrađen odzok/iztok sa strijehe?
Počekam tvoj odgovor, pa idemo dalje.

LP 

djanosevic
djanosevic's picture
Offline
Registrovan dana: 18/07/2018
Poruke:

Poštovani LP,
Hvala vam na brzom odgovoru, idem redom sa traženim podacima:
Sl. ' T1' - površina 4-5 m2, hidroizolacija je kondor sa zaštitnim srebrnastim premazom (majstor nije ploče stavio). Na početku terase ja sam prošle jeseni namazao bitulit.
Voda prodire u stan na 2 mesta (Sl. 'Prodor') negde na ivici ploča ispod drvenih vrata koja se vidi na Sl. 'T'.
Pad je u od početka terase prema pločama jer je na sledećoj strani slivnik za vodu sa terase, dok je za voda sa gornje strehe (odzok/iztok) limeni oluk (vidi se na Sl. 'T').
Problem je što voda ne može da otiče čim padne na terasu već se skuplja i nastaje bara. Nivo te površine je niži od nivoa popločanog dela preko koga bi trebala da otiče do slivnika.
Treba taj prostor srediti popločati do postojećih ploča (Sl. 'T6') sa nagibom u tom pravcu.

Veliki pozdrav,

  • t.jpg
  • t4.jpg
  • t6.jpg
  • prodor.jpg

Janoš

knicks
knicks's picture
Offline
Registrovan dana: 06/02/2013
Poruke:

stanje:
ravni krov, iz prvog dela ove teme Smile
još 2014, postavljena neka bitumenska traka (ne najjeftinija) koja za razliku od običnog kondora, navodno, podnosi temp.raspon od -20c do +100c. I to je tako ostavljeno. Znam da to nije dovoljno, da nije dovršeno, a u pitanju je ravni krov, terasa, prhodna, sa veoma malim intenzitetom hodanja. Pune dve godine je sve funkcionisalo bez problema. već 2017 su se unutra pojavile male naznake prodora kišnice. gore, na terasi baš i nije idealno ravan krov, ima jedan "trbuh", gde se kišnica zadržava, pa je otud i proisteklo curenje. dole je postavljena konstrukcija sa armstrong pločama, folija i staklena vuna. da je toplo - toplo je. ali, kad pada kiša, trč' gore i metlu u šake... katastrofa!
naravno, curenje je intezivnije po tragu starih spojeva, sastava betona. da ne kukam dalje, stvarno je problem kada kiša pada...

planiram sledeće:
da napravim konstrukciju na ravnom krovu, tako što ću ga podići, deo do zida na +14cm, deo do terasnog oluka na +3cm, znači pad od ~2% (terasa je 7.2 x 5.3m). unutrašnjost popunim stiroporom dole, stirodurom gore. preko toga stavim ploče. OSB ploče ili limene ploče. preko ploča bitulit pa neki bitumen sa kamenčićima (škriljac...). preko toga lepak za pločice i pločice.
dakle, glavna ideja je da ravni krov postane blago kosi krov, sa malim, ali konstantnim padom od 2% (da se i dalje po njemu može, koliko - toliko komforno hodati).

moja pitanja:
1. ako stavim metalne ploče (npr. lim 0.5mm debljine), da li je to dobro rešenje? da li je neophodno da i konstrukcija bude od čeličnih profila? letve i štafle jeftinije i lakše za obradu, ali, da li će trajati? da ne istrule, tako zatvorene, od nekog kondenza ili šta ti ja znam već....?
da ponovim, apsolutno ravan krov sa kojekakvim egzotičnim premazima me ne zanima, hoću da majka gravitacija radi posao - da odvede kišu dole. kontam da pločice nisu hidroizolacija. ni lepak. ni bitumenska traka sa kamenčićima (ona je tu samo zato da bi imao čime da vežem pločice i lepak za metalne ili drvene ploče.
naravno, onaj pad od 2% stvara priliku da ispunim taj međuprostor termoizolacijom koja je lagana i ispunjava moj zahtev da sve to bude veoma lagano.
2. dakle, drvena konstrukcija i OSB table ili metalna konstrukcija i metalne ploče?
3. neka bitumenska traka sa kamenčićima ili sam da izlijem bitulit, pa azbitol i sam da ubacujem kamenčiće, da bi sve to bilo dobrim temeljom za vezivanje ker.lepka i pločica?
ili da stavim tegolu umesto bitumenske trake sa kamenčićima, pa preko tegole ker.lepak i pločice?
faktički, ja od ravnog krova pravim konstrukciju za blago zakošeni krov, sa ojačanom konstrukcijom, za gaženje, termo i hidroizolacijom i pločicama na kraju.
saveti...?

My deeds are my signature!

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

To sve kako ste zamislili prohodno biti neće , a i ako bude pokidaće se slojevi . Kosi krov po kome se može hodato mora biti najsličniji klasičnom krovu . Sa druge strane drvena gradja , ako bude omogućeno da podliva voda može da istruli kao i čelična .

knicks
knicks's picture
Offline
Registrovan dana: 06/02/2013
Poruke:

Kontam — ništa nije večno.
Ali, ako bude trajalo 20+ godina, biću zadovoljan.
Staviću čeličnu konstrukciju i zavariću čelične limove, sa preklopom 30cm.
Naravno, konstrukcija gusti roštilj.
Na lim, spolja mogu zavariti šulc—armaturu.

Pa dva sloja bitulita, pa bitumena traka sa kamenčićima, da se preko nje, dubljim slojem, sa plastičnom mrežom pričvrsti lepak za pločice i pločice npr. 80 x 80cm.
Zagrizao sam i neću popustiti.

My deeds are my signature!

TwisterMJ
TwisterMJ's picture
Offline
Registrovan dana: 10/08/2015
Poruke:

knicks wrote:
Kontam — ništa nije večno.

Па и није, мора да се уради како треба и одржава да би трајало мало дуже.
Моје искуство са равним кровом је до сада позитивно али морам да напоменем да је и цела конструкција мало дебља од кондора (није ни употребљен).
Кров је направљен у септембру 2013 као такозвани "дупли" равни кров и ако изузмемо први слој (перлитни лаки бетон са којим је постављен нагиб од 2% - сушио се скоро 2 недеље) завршен је за непуна два дана. Целина се састоји од више слојева термо и хидро изолације и заштите и потпуно је проходан без последица, а идеја је била да буде "зелени" кров са травњаком али смо то одложили за неку будућност. У сваком случају састоји се од (гледано од споља ка унутра):
- шљунак (zaštita - balast, 70кг по кв.метру)
- геотекстил - filc
- хидро изолација - TPO (УВ отпорна, заварени спојеви)
- XPS70 2x80мм
- хидро изолација - EPDM
- тврдо пресована минерална вуна 2x100мм
- парна брана
- слој за нивелацију нагиба, пад је од средине уздуж према рубу где је кишни одвод

На крову су још и соларни панели за топлу воду и не шетамо баш по њему сем уклањања корова из шљунка. До сада, да не урекнемо, нема ни кондензације ни цурења нигде. Закључак би био да може да се направи да буде добро али није баш просто, а ни јефтино мада ни добар кос кров није значајно јефтинији.