Морам да мењам контакт браву на Југу. Нашао сам један растурени југо и треба да скинем браву са њега. Никад то нисам радио. Има ли неко неки савет, трик...?
Замена контакт браве на Југу
Tu bravu sa rasturenog yuga ces tako tesko skinuti, da ti se vise isplati da odes do bubanj potoka i kupis vec skinutu za 400-500 kinti.
Za svaki slucaj proveri, mozda je neki put vec skidana pa su stavljeni obicni srafovi.
odmah ubaci duze srafove i ispod ubaci 2 matice pa ces samim tim i spustiti volan na jugu koji inace stoji jeko bzv visoko
Ја сам недавно мењао на свом југићу контакт браву. Стара фабричка има две "заковице", док на новој брави имају уместо заковица шарафи са матицама. Дакле, нову контакт браву је веома лако уградити, за два минута. Док сам стару скидао, разбушивао сам по средини заковице бургијом и онда одвалио.
Jednostavno.
Brusilicom zarezi po glavi kroz aluminijum zalomljeni saraf, uzmes ravni sarafciger i jednostavno ga odvrnes ili teza opcija uzmes cekic i kirner pa ga udarcima odvrnes.
sretno
Kada se samo setim tih akrobacija na -10 leleeee... 1994 leleleleeee... pa "udri" bonsekom i smrznutim rukama po srafu... doslo mi je da kupim (celih) litar i po benzina na ulici i da se zapalim ko Jan Palah.
Jos gore je sto sam ga do 2001 vozio :tup Gorepomenutu bravu dzab dzabe promenio jer je skratio namotaj na anlaseru, a brava ispravna skinuta... Od tad sam ga palio tako sto dam kontakt , podignem haubu pa srafcigerom prespojim automat direktno na anlaseru... I tako sve te godineeee... Najbolje je bilo na semaforima kada zapushi ler dizna, chudo se ugasi, a ja "hitro" pod haubu, jednu ruku na karburator (gas), drugu anlaser, pa povucem sauh da se ne ugasi..... a izaaa .... i majku, i oca, i sve od reda...
Samo da ne bude zabune, ta 45ica je presla preko 600.000km i uvek me je vratila kuci (i na 2 cilindra) :R
E, pa sta bi sa tom bravom?
Meni na jugu od deset pokusaja jednom upali,uzas!
Kao da se zaglavi, sta da radim pomagajte?
Kljuc u gepeku je polomljen pa ne mogu nijedna vrata da zakljucam.Kako da se to parce izvadi iz brave gepeka da bih napravila novi kljuc?
Kako se zove majstor koji popravlja to, neki auto bravar?
Nemojte da mise smejete :tup posle muzevljeve smrti prodala sam Mazdu i kupila juga koji ima gas i nije los ali sa tim bravama je katastrofa.
Rucica od podizaca prozora je takodje polomljena pa prozore ne mogu da otvaram vec ih na silu nekako :nes2
Ajd, ako neko ima neku pomoc bila bih zahvalna.
E, pa sta bi sa tom bravom?
Meni na jugu od deset pokusaja jednom upali,uzas!
Kao da se zaglavi, sta da radim pomagajte?
Kljuc u gepeku je polomljen pa ne mogu nijedna vrata da zakljucam.Kako da se to parce izvadi iz brave gepeka da bih napravila novi kljuc?
Kako se zove majstor koji popravlja to, neki auto bravar?
Neko je rekao Bravar ?
da, Bravar James Bravar
Jooooj Dragice i meni se to sve desilo sa Yugom bar po 2X (a nesto i po 10x) od '84 do '01. tih plasticnih rucica sam se namenjao bar 10 i na kraju vratio one stare metalne (prva ugradnja :hh ) posle njih su propali podizaci prozora (istrulili) pa je radio cuveni srpski drzac stakla zvani SRAFCIGER, koji mi je ujedno i sluzio za spajanje automata na anlaseru. Najteze mi je padalo sto vise nisam mogao da izbacim kroz prozor lakat i luftiram siske ispod miske :nes A brave? Brave, posle lomova kljuceva i zaglavljivanja cilindara vise nikada nisam ni zakljucavao.
Ja sam ga najcesce popravljao u "buticima" (otpadima) pored ibarske magistrale ili subotom na Bubanj Potoku.Naucio sam kod majstora da na 45icu odgovara knap menjac od 128ice a semering vodene pumpe koji mi je popio kubik antifriza (rakije) je najbolji od Lade... i trista cuda...
A sad malo ozbiljno, kako ti se manifestuje to paljenje iz 10og puta? Cuje se neko klik klik ili nezto zazuji kao blender (mikser) ili nesto kao da jedva okrece? ili nista, samo tisina onako neizvesna i teska a ti vrtis kljucem a u sebi skidas sve sa nebesa.ili nesto sasvim deseto?
Kad sam uzeo nick Bravar, ajde da pokusam da ti pomognem
Kao prvo, thanks,bravarE
Ovako, gurnem kljuc u bravu,nekad upali iz prve a najcesce,okrenem do kontakta a dalje ni makac.
Onda onako par puta mrdam kljuc u mestu (skidam sve sa nebesa sto ti rece) pa par puta tako i oda upali.
Za to vreme ne cuje se nikakav zvuk samo tk,tk, kontakt a da zavergla
ni slucajno, bez tog cimanja kljuca napred nazad, levo desno.
naravno sve to izvodim veoma pazljivo da ne "skrsim" taj jedini kljuc.
Sutra idem da narezem jos jedan. :tup
Kad sam ga uzela palio ko mina, ko da je cekao da kod mene crkne.
Ustvari tip koji mi ga je prodao znao "caku" tacan polozaj gde "krese".
Rece mi jeda ortak da probam WD 40,da naprskam,pa kljuc ubravu, pa to ponovim par puta,hoce neki segment brave da zaglavi.
Ako ima jos koja fora javljaj.
P.S. A cudila sam se stoce ti srafcigeri ljudima na prozorima,znaci to je "mehanizam" :hh
Hvala puno.
Znaam, znaaam... Koliko je to glup osecaj samo mi, vozaci Yuga mozemo da razumemo.
Do 90ih godina proslog veka kontakti na bravi za paljenje su ulivani ili u bakelit ili u neku tvrdju termootpornu plastiku koja je omogucavala dug vek i veci broj kontakata (verglanja). Kasnije su tu plastiku pojeftinili i smanjili joj rok trajanja... Kada okrenes kljuc u krajnji desni polozaj, jedan "breg" na dnu brave, prespoji kontakt i da "struju" elektro magnetu koji zatim privuce kotvu na kojoj se opet nalazi jos jedan kontakt ( koji prekida mnogo vecu struju) i napoji elektro pokretac (anlaser) ...
E sad, ukoliko je "verglanje" bilo cesto, ili duuuugooooo, ili koktel i jednog i drugog, onda su svi simptomi da ste "navukli" akutni yugobravitis... Znaci, kontakti u bravi su se utopili u plastiku usled prolaska struje kroz provodnike i kolko god da okreces kljuc, breg u bravi ne spoji kontakt svaki put. Jos ako je i mesto kontakta nagorelo (zagaravilo , zashmercovalo) :hh sreci nema kraja...
Posto znamo dijagnozu, red je da predlozim i terapiju.
Najbezbolnija, ali ujedno i najtuznija je da iskoristis onaj srafciger (koji ti drzi prozor) i njime direktno prespojis kontakte na automatu ( samo ako auto nije u brzini).
Ostale metode su invazivne, ali prva najmanje:
Rasklemujes na bravi zice koje idu na "automat" i vezes ih na neki taster ( mora biti izuzetno ruzan) koji postavis na sto vidljivije mesto na kokpitu vaseg zmaja. Radnje za startovanje motora su tada sledece: Kljucem brave date kontakt, a zatim pritiskom na taster zaverglas anlaser. Ova metoda je najmanje invazivna, ali sledeca, sledeca je bass, bas ...
Skines plastiku oko volana, volan... struzes, brusis neke drndave sigurnosne srafove, stavljas novu bravu i konstatujes da ne odgovara jezicak osiguraca ( pominjanje familije u tim situacijama blagotvorno deluje na hirurga). Zasto? Zato sto je tvoj jugo iz neznamkojepolovinekoje godine, a brava je iz nezznamkojepolovinekoje godine. Onda iscupanu bravu u sake, pa od prodavnice do prodavnice dok se ne nadje identicna iz neznamkojepolovinekoje godine...
Kada je identicna brava nadjena i naravno zasrafljena na predvidjeno mesto vraca se ona plastika ispod volana, ali tako, da obavezno skripi kada se volan okrece. E da, sve ovo nece imati smisla ako sustikla na zadnjoj polici nije ustirkana :hh
P.S.
Salim se Dragice, nadam se da me nisi uzela za ozbiljno. :nes2 Umal' da zaboravim, WD40 NIKAKO NE PRSKAJ po mestima kuda prolazi "struja" jer za to nije predvidjen, a uz to je zapaljiv. Mani te shlosere koji ti to savetuju, oni ga sigurno koriste i kao dezodorans :hh
Skoro nista smesnije, interesantnije i literano iskusnije nisam procitala :+
Cuti kad mi rece (kako bi ovo preveli na engleski?!) 8-O za WD40 samo mi fali vatra u autu (jugo :hh,AUTO ) na gas.
E da mi je neko pricao kakve muke pate ljudi koji voze ovo "skrsljavo" prevozno sredstvo, ne bih verovala.
Covece na Mazdi koju sam prodala za 500 evra, jer je stara 25 godina sve brave rade.Gepek i poklopac za gorivo se otvaraju automatski iznutra, pali na keca.Prva farba na dva tri mesta korodirala ali trosi ko besna i skupa je registracija jer ima 2200 kubika. A sta kupih kukala mi majka.
Kao ne izgleda lose gas, atest, eto.
Cu prodaam to cudo pa lepo peske ko covek. Pa treba mi tri cetri srafcigera samo.Zamisli, doteram se lepo, pa srafcigere pod misku. Ma beeezi bre. :nes
Znas sta je najveci grc.Moj otac ima juga koji je radjen za americko trziste, pa ja jadna mislila, sta fali mali potosac za po gradu.Ovaj moj i taj jugo amerika sto ima moj otac, blage veze nemaju.Ovaj moj ko da su pravili za jednokratnu upotrebu.
Stoga, ako vidite oglas "Prodajem juga 90/ godiste,registrovan do juna sledece godine, gas, atest, kozne presvlake", ne kupuje to sam ja ni jedna brava mi ne radi.
Pozdrav
Znas li da sam sve, ali sve promenio na jugu 45, cak i lim (parce po parce). Do 2001 vise nista nije bilo kao kada je kupljen '84. samo 3x sam radio generalnu ... KO ME KLEO, NIJE DANGUBIO !
Ako vec planiras da das oglas, koristi sto vise skracenica. Na primer ABS (Ako Bog da Stane) ITD ( I Tako Dalje )... Nemoj da stedis na epitetima... E da, obavezno ubaci po koji put poredjenje, tipa KO ZMAJ, KO AVION, KO MUNJA, KO NOV... Jako je vazno da na kraju kazes par reci o predhodnom vlasniku koji je OBAVEZNO bio ili baba, ili doktor, ili Stevo Zigon (Majstorska radionica)
Slobodno se posluzi nekom od dolenavedenih nemackih reci. Ili samo na pocetku dodaj Yugo pa copy paste... Nemam pojma sta znace ali MNOGO JAKO ZVUCE !
Boardcomputer FIS -Volllederausstattung Klimaanlage -18 Zoll Felgen Sitzheizung -Schaltgetriebe -ordersitze höhenverstellbar -ESP -Seitenairbags vorn, Fahrer- /Beifahrerairbag -Servolenkung, -Sportlenkrad -Aussenspiegel elektr., -Zentralverriegelung. mit Fernbedienung -Fensterheber elektrisch 2-fach, -Wegfahrsperre -Antiblockiersystem ABS . Sehr gepflegt!
poseti i http://www.yugofanclub.com/forum/viewforum.php?f=39&sid=ed03b902d790343b... pre nego sto ga prodas. Ovi ljudi sa tog foruma bas ga obozavaju do imbecilnosti (Radovan III ) Ali sta ces, mazohizam jaca organizam.
Ljudi:
Skinite tu bravu i stavite na dugme paljene, ovo govorim iz iskustva, i ja imam jugo 45 iz 1981 god
a jebote ta brava ko da je od ili na mercedesovom ,,actrosu,,šleperu,slušaj vamo.govori ti čovek koji je razvalio bar 15 brava na koje kakvim zastavinim vozilima,elem kad sam imao 15-16 godina možda i 17,mnogo sam voleo auta,ali nisam imo auto ,mislim otkud maloljetniku auto,ali bio rat ja mlad ,lud ko struja,pi....iju napravit sad sad.jbg bilo tih auta kolko hoćeš.šta ćeš ,daje vozat ,mislim moraš ga marnut,to su kod nas sve generacije ratne prošle,i tako ja 41, :hh sa svojim isto pametnim kolegama kao ja što sam bio,ajmo mi marnut auto,vlasnik ko zna gdjeje,i dal je živ uopšte ko ga j...,otvorimo mi ,čuj otvorimo razbijemo staklo,i šta sad,malo volan levo malo desno ,kad ono puče brava,ispipaj probaj sve moguće žice,upalimo mi to čudo ,pih ima i goriva unjemu,vozaj vozaj,dok ga vojska ne ote,pa tako redom ,dosta smo s.....i tih brava,mladost ludost,i kozna da se neprijavih u vojsku ,,dobrovoljno,,možda bi bio lopov krao automobile,uh što mije želja nekom guzonji, drmnut nekog ljubimca pa zapaliti pred njim,ali vojska ko vojska napravi od mene nešto,naučiše me svemu i svačemu,,ali eto osta iz djetinjstva to kako se najlakše skida brava,sad će neko reć vidiš kakav je on,ali to mene zabole,nikad nisam gledo nit mislio štaće ko reć,pa eto samo sam ispričo mali dio svog poznavanja motornih vozila,a otome krađi od oca ključeva ,pa čak sam i kopirao ključ,pa stari zaspi ,a ja u auto i vožgega vožge,da se pohvalim sa12 godina sam bio bolji vozač nego i jedna danas žena koju poznajem,mislim nisam bio toliko loš vozač,strašan,a i danas kad sam riješio dosta stvari u svom ovom kratkom životu kad vidim dobar auto ili alat za obradu drveta neka jeza me uvati,pola ljudi koji me znaju mislili su da ću davno da izgubim glavu za volanom,ali nikad nije kasno ,samo što sad ne prelazim 80 i poštujem sve saobraćajne znakove,i ograničenja,i nemam nikakav besan auto,ne daga nisam mogo priuštiti,nego ne brže od života,mogu ja kuckati još svedno nemogu da spavam naloko sam se neke kafurine dok sam bio na chat-u,samo sam malo otišo sa teme :hh :hh :hh :hh :hh malo jedno 3000slova,ali brište ako hoćete,samo neznam kako da ti pomognem da zamjeniš bravu,ja ti znam kako da je se na najlakši način riješiš,ko će tu da brusi i buši odvrće zavrće,samo smotaj kontra volan cimni par puta i gotovo,a i ne moraš možda voliš to polako natanane,e onda brusi,ja nemogu ništa polako,kad jedem jedem brzo ,sve brzo čitav život u brzini, :tup neznam možda sam oborio svjetski rekord u veličini posta,ako nisam to mi je u cilju,ako ne uspije ti javi dati ukratko dam dalja upustva,e a jesi probo majstora da zovneš,mislim ljude koji su se školovali za to,probaj sa tim,jer ćeš svedno nešto s.....i pa ćeš morati da zoveš majstora.zato ova država propada što niko neradi svoj poso ,nije što neće nego što drugi misle da to mogu da urade,kad bi svako radio svoj poso i ne mješo se u tuđi poso to bi bila država,jer svi bi imali šta da radimo,a ne ovako stolar radi autoelektriku,autoelektričar ,zida zgrade,profesori rade po štandovima na pijaci,stoka i majmuni nam vode državu,i mi se svi pitamo šta to nije kod nas uredu ,alo štaće bit uredu kadniko neradi ono što treba da radi,evo ja prvi kuckam ovdje umjesto da spavam,sutra da se igram sa djecom,ne ja ću sutra da spavam i ustanem nervozan,itd,
sad ad si ti dao da ti majstor to uradi ja bi sad spavao,znači ti si kriv, :hh :hh niko nije kriv ribice su krive,
zaseci te zakovice malom brusalicom sa tankim kamenom i odvrni srafove srafcigerom
I? :hh
I stavi novu bravu i nove imbus srafove M8 i gotovo :roll
Sto se mučite?? Dođite kod mene u auto-bravarsku radnju i završite posao... Auto Bravar Miško Vojvode Šupljikca br. 1 jednosmerna je ulica od Crvenog Krsta ka TC Depo-u i piceriji Orao nalazi se sa desne strane do kraja ulice. 011/244-22-97 radnim danom od 9h do 18h, subotom od 9h do 15h. pozz svima
Морам да мењам контакт браву на Југу. Нашао сам један растурени југо и треба да скинем браву са њега. Никад то нисам радио. Има ли неко неки савет, трик...?
ama ljudi ,pitanje je postavljeno u maju prošle godine,ako do sad nije sredjena brava,...
zare,beležim broj telefona za nedaj bože
S obzirom na broj proteklih meseci možda već ni Juga nema, a ne brave.
:n
kod nas u makedoniji najtrazeniji auto je jugo i drzi cenu,tako da za istu cenu mozes kupiti opel vektru
kod nas u makedoniji najtrazeniji auto je jugo i drzi cenu,tako da za istu cenu mozes kupiti opel vektru
Jel' ti, to ozbiljno...
Il' se samo ozbiljno šališ...
boske kad su pustili uvoz ovaj do 10god,to je bilo oko 2000-ite godine narod je pobesneo,doneli smo u makedoniju sav otpad sa zapada,pojeden solom,izvozen sa po 200000km, i tad je cena juga malo pala,ali kroz vreme se opet povratila, tako da jugo od 1989 god, dobro ocuvan mozes kupiti od 1300-1700 evra.Sto se tice delova,ima ih skoro u svakoj trafici(tako se kod nas kaze),a su sa druge strane i veoma jeftini.
Kod nas yugo tih godina je nemoguće naći...
A onih što ima cijena ne prelazi 500-600 eura.
U fantastičnom stanju...
Ma i kod nas su ulice preplavljene potencijalnim ubicama,tj automobilima koji nema šanse u normalnom okruženju da prođu tehnički pregled.
Ja imam jedan krš iz 84'. dobro on služi saamo onako za alat prevesti i tako ponešto kada ne može u kombi da stane nešto.
Ali registruje se normalno, samo odneseš nekom ko ti ispuni formular
a da pri tome ni ne pogleda auto,ustvari uopšte se ne odvezem
sa tim autom,ali me niko i ne pita,sem jel ispravan,naravno da je ispravan
govorim već godinama hahahaha...a daleko je od ispravnog vozila...
Ali što je najgore od svega ima takvih krševa na stotine.
Jednostavno.
Brusilicom zarezi po glavi kroz aluminijum zalomljeni saraf, uzmes ravni sarafciger i jednostavno ga odvrnes ili teza opcija uzmes cekic i kirner pa ga udarcima odvrnes.
sretno
tesko se skida
na jugu ima sig srafove tako da i tvoju bravu neces tako lako skinuti. ima srafove kojima pri stezanju otpadne glava za kljuc cini mi se 17 sraf mozes odviti sekacem malim ostrim ili da seces srafove na spoju kontakt brave gde se spajaju dve polutke kontakt brave. pozdrav i srecno valjda si nesto razumeo pozzz :tup