Sa ovim se slažem teoretski ali ja nisam primijetio veću potrošnju na radu pali gasi. Da me ne shvatite pogrešno sve je na strani teorije da je bolje da kotao radi non stop po mogućnosti na snazi bar 2. I ja se borim da ga primoram da radi bez pali gasi a zašto ja nisam primijetio veću potrošnju na pali gasi to neznam ni ja, možda je to što u tom radu snage se mijenjaju od 1 do 5 ili do 3 gdje je kako kažu bolje iskorištenje neznam.
Grejanje na pelet
Da se dodam na dusanmijat-a
Da bi se ciklus rada kotla produžio stavlja se AT, ostali ciklusi su skoro fiksne dužine.
Ovo za izolaciju...
Znam nekoliko porodica koje žive kao podstanari u stanu i plaćaju to 250-350 evra mesečno. Za 15-20 godina kupili su gazdi ceo stan. Da su uzeli kredit, rata bi bila tu negde i imali bi za 20 godina svoj stan. Ovako, dali su gazdama 60000evra i nemaju ništa.
Isto je za izolaciju. Uzeti kredit odmah, uraditi izolaciju i prepoloviti trošak grejanja 5 minuta pošto ispratiš majstore ili grejati ulicu i pričati kako je skupo.
Paljenje peleta i razgorevanje je proces bez korisne energije. A svako dodavanje peleta ima taj proces i oduzima korisnu energiju da bi se novi pelet upalio i razgoreo. A mora se dozirati da bi se moglo kontrolisati i koliko toliko uskladiti sa energetskim potrebama.
Tako je sa svim loženjima.
Ja sam uvek za kombinaciju sa AT jer se iz njega može kontrolisano uzimati energije koliko treba a dobija se fleksibilnost da ga grejem noćnom strujom, loženjem, peletom ili toplotnom pumpom. Danas nikome ne treba za radijatore voda toplija od 50*C a držati kotao na leru na temperaturi 60-80*C je čisto bacanje energije kroz odžak (jer se samo održava temperatura kotla i odžaka).
Sa ovim se slažem teoretski ali ja nisam primijetio veću potrošnju na radu pali gasi. Da me ne shvatite pogrešno sve je na strani teorije da je bolje da kotao radi non stop po mogućnosti na snazi bar 2. I ja se borim da ga primoram da radi bez pali gasi a zašto ja nisam primijetio veću potrošnju na pali gasi to neznam ni ja, možda je to što u tom radu snage se mijenjaju od 1 do 5 ili do 3 gdje je kako kažu bolje iskorištenje neznam.
tarzane
Pošto ti je MV na pogrešnom mijestu, nema funkciju i ne održava stabilan polaz prema radijatorima. Kako ti varira temperatura u kotlu, pri radu pali, gasi tako ti varira i polaz ka radijatorima. Ako to uvrstiš u računicu onda ćeš vidjeti da si potrošio više odnosno, sa istom količinom peleta si ubacio manje toplote u kuću.
Vjerujem da si imao oscilacije u radijatorima 10-12°C
Oscilacije su bile oko 8*. Valjda je MV na dobrom mjestu samo što treba dodati još jednu pumpu na potis iza MV. Probao sam sa 3 brzinom na pumpi ali ne pije vode smanji se temperatura prema radijatorima ali kotao bježi u gašenje.
Rekao si da se kotao ponovo palio kad temperatura padne za 8°
Dok se gorionik potpali, stabilizuje i počne da proizvodi, temperatura polaza i dalje pada.
Možeš li rukom skicirati trenutnu poziciju pumpe i MV?
Predpostavljam da je pumpa na potisu ali između kotla i MV
ili je na povratu a MV, naravno na potisu
U oba slučaja možeš uticati samo na temperaturu povrata dok prema radijatorima možeš uticati samo na protok
Slika nije baš čista pa se neke stvari moraju nagađati
Može li se ovo prenijeti na papir bez finiranja i simbola, lakše će se pratiti?
Molim vas za pomoc. Gorionik je Lamborghini. Upallila mi se greska F05 na gorioniku. Skinuo sam gorionik i opuhao ga kompresorom i opet mi nece da krene sa normalnim radom. Dali moze biti do onog malod dijela sto funkcijonise kao neki vakum.
Provjeri ventilator, tanka crijeva (uvrnuta, oštećena, začepljena...)
To je dobro
Još pumpa na potis ka radijatorima i (neće kuću oboriti) bar termometar na potis ka radijatorima a i na povratima bi dobro došli
Kad se bude ugrađivala pumpa OBAVEZNO provjeriti položaj uloška u četvorokrakom ventilu
Samo jedan položaj je ispravan a ostali mogu biti problem
Ja sam oznake na tijelu ventila stavio po upustvu i ovaj krug postavio desno zatvoren i lijevo otvoren.
Pocelo je hvala Bogu.
Skinuo sam gorionik jos jednom i opuhao ga kompresorom malo detaljnije i malo podmazao lezaje na ventilatoru.
Krenulo je sa radom.
Nadam se da je bila prasina na lezajevima ventilatora.
.
Kad gorionik tek potpali i kad je temperatura daleko od gašenja, MV zakreni u krajnji polozaj, tad bi trebao da vrti vodu kroz kotao a cijev ka radijatoru mora biti hladnaKasno sam vidio slike
Super, imaš termometre. Ako treba da pojačaš grijanje (protok) ka kući, zakreni ventil tako da ti opada temperatura na povratu u kotao
Razumijem na šta misliš kad ugasim kotao probaću. Nego osim druge pumpe kad to budem prepakovao imam ova drugi krug za rasadnik sad ću poslati skicu kako sam zamislio pa vidi dali je dobro. Kad zavrnem i smanjim na 50* ka radijatorima onda nemam cirkulaciju na 3 radijatora
Kad zavrnem i smanjim na 50* ka radijatorima onda nemam cirkulaciju na 3 radijatora
KONTRA
smanji povrat u kotao
Na sredini rade radijatori svi ali sa prigušenim bližim radijatorima. Nema tu ispravnog rada bez prepakovanja
Ovako sam zamislio šemu naj jednostavnije bez puno skalamerije a ako riješim i da ubacim i AT to je već drugi par čarapa.
Ne znam kakav je izmjenjivač u rasadniku, predpostavljam alkaten ili neko drugo crijevo niz redove. Da uprostiš, ako izmjenjivač dozvoljava, u rasadnik idi direktno povrat iz radijatora (kućnih)
Ako mora MV onda stavi trokraki, četvorokraki nema funkciju na tom mijestu
Ovako sam zamislio šemu naj jednostavnije bez puno skalamerije a ako riješim i da ubacim i AT to je već drugi par čarapa.
Tu će biti mnogo varaijacija u protocima kad se pale i gase pumpe u potrošačkim krugovima. ovde bi moralo da se doda hidraulična skretnica.
E sad par pitanja. Što si stavio četvorokrake u potrošačke krugove a nijedan u kotlovski (a sad ga imaš), da li oni treba da regulišu polazne temperature ka radijatorima i rasadniku?
I drugo pitanje u vezi sadašnje postavke, šta je gde povezano na četvorokraki sa prethodne slike, ventil se vidi lepo ali se ne vidi gde ide koja cev sa njega.
Imam 2 radnika, jedan 28m2 a drugi 18m2 crijevo je podno Peštan a sledeće godine će biti alkatan. Nesmijem na povrat bila bi hladna voda jer planiram u radijatore slati vodu max 50*. Zato sam po skici oba izlaza uzeo sa jednog mjesta odmah iza kotla a mešni bi svaki u svom krugu regulisao izlaznu i povratnu u kotao. Zašto nebi 4 vorokraki imao funkciju u krugu rasadnika on ima istu poziciju kao i onaj u krugu kuće.
Oba četverokraka ventila bi regulisala temperaturu jedan u radijatere a drugi u rasadnik recimo 50* a istovremeno recimo povrat sa oba ventila bi bio mislim preko 60. Pošto termostat iz rasadnika pali pumpu od rasadnika svakih odprilike pola sata tu bi sigurno dolazilo malo do poremećaja svih regulacija ali to traje desetak min pa opet stabilizacija. Pumpa od rasadnika više vremena miruje nego što radi. Sad potis iz mešnog se račva T ka radijatorima i ka rasadniku a povrat radijatora i rasadnika se spajaju u T račvu pred ulazom povrat u mešni.
Neće da radi dobro jer imaš dva kruga sa različitim parametrima i performansama, u najmanju ruku vrlo teško ako ne i nemoguće da se dobro kontroliše temperatura povrata u kotao.
Druga stvar je da iako četvorokraki slovi za ventil kojim može da se reguliše i polazna i povratna temperatura to je samo delimično i uslovno tačno jer su zahtevi kontradiktorni i kontrola jedne kvari drugu i obrnuto.
Mnogo je jednostavnije koristiti trokrake ventile, a i cela kontrola može da se napravi jeftinije sa njima. Samo pogon za recimo taj tvoj esbe vrg četvorokraki koji imaš je skuplji nego tri trokraka ventila sa sve termostatskim glavama. dole ti je moj predlog tvoje skice ali sa trokrakim ventilima i tvojim sadašnjim četvorokrakim, skicirao sam na brzinu čisto da vidiš malo drugačiju opciju od tvoje.
Ja bih taj četvorokraki ostavio tu gde jeste i koristio ga samo za kontrolu povrata u kotao i dodao ostalo. Nego me buni položaj tog ventila, ne mogu da vidim gde ulazi polaz iz kotlaa gde je povrat, čini se ovako kao da je pomeren za 90 stepeni. kod njega je značajno gde je šta, ne može da se postavi bilo kako. Na ovoj šemi dole ti je njegova ispravna pozicija (pogledaj oznake utisnute na svaku granu).
Desno je ulaz topla gore izlaz radijatori lijevo povrat iz radijatora i dole izlaz prema kotlu.
Desno je ulaz topla gore izlaz radijatori lijevo povrat iz radijatora i dole izlaz prema kotlu.
Nije baš kako treba ali radi normalno, obrnut je za 180 - samo su zamenjena mesta ulazima i izlazima. Ovako sve funcioniše kao i da je postavljen kako treba - okretanje u smeru kazaljke na satu povećava polaznu ka radijatorima i smanjuje povratnu ka kotlu i obrnuto. Ima više različitih uputstava ali bitno da je tok kako treba.
Pošto imaš samo jednu pumpu onda se kad smanjuješ teperaturu polaza smanjuje i protok ka radijatorima (deo cirkulacije se vraća u povrat kroz kotao) i onda ti zafali za krajnje radijatore, što znači da ta pumpa verovatno nema kapacitet za sve ili je negde prigušen protok.
Kad se upali pumpa od rasadnika koja je na potisu iza mešnog onda mogu da regulišem kako hoću ali tada cirkulacija u kući mislim da staje jer joj pumpa od rasadnika preuzme vodu. Kako god zamršeno je to ali grije se i kuća i rasadnik ali to moram ispraviti. Najbolje bi bilo kada bi moglo da pumpa rasadnika radi stalno da se ne gasi a regulacija da je sa termo glavom u rasadniku.
Упдате моје потрошње, да коригујем податке, има нових открића.
Приметио сам да бројчаник на мом котлу не рачуна потпалу а она је код мене добар део дневне потрошње јер мало троши у раду. Податке које сам износио нису на основу бројчаника већ на основу мог мерења тако да је ту рачуната и потпала. Електронику котла сам мало зафркнуо, рекао сам јој да дозатор мало више дозира него што јесте и сада могу да очитам тачну потрошњу на котлу (потпалу и рад).
Малопре је пало чишћење котла након 50 и нешто потрошених џакова. Турбулатори и вбр су бели као снег, одушевио сам се (као код душанамијата). Очекивао сам да затекнем горе стање јер све нешто нисам задовољан, све би нешто ако може боље. Епилог после чишћења: котао радио тачно 2 сата (заједно са потпалом), напунио бафер на 72, 73 степена (убрзао сам проток и грејао бафер на нижу температуру јер планирам да котао ради још једном вечерас, бафер био испражњен негде на 31-32с) а за то време грејао и кућу. Димни гасови нису прелазили 130с (тачније држали у току рада 130с). Пре чишћења (додуше на мало већој снази) гасови били око 160с. Потрошио сада 7кг пелета (рачунам да је на потпалу отишло кило пелета можда и јаче, да не поверујете). Ето и објашњења велике потрошње када котао данас пали - гаси по 30 пута. Још је мој котао б14 (рачуна се по спецификацији 13.1кв). Са колико ли пелета потпаљују котлови од 25-30кв могу само да се досећам.
Ја не дозвољавам да се котао упрља и набије штроку у турбулаторима али је ово био тако танак слој беле прашине који је довео до скока димних гасова за преко 20с (можда и 30с). Дакле, људи, чистите котлове. Ја прихватио савет старијих (искуснијих), чишћење максимум после потрошене 1т пелета (квалитетног, са добрим сагоревањем и подразумева се без модулације ). Ако се користи модулација, лош пелет и не користи бафер предлажем детаљно чишћење на сваких 500кг потрошеног пелета (максимум).
Сада очекујем још мању потрошњу (котао је чист и још боље наштелован). Вечерас још једном такво пуњење на 72-73с а од сутра стари режим - 80с у котлу. Полаз према радијаторима тренутно 37.1с (тренутна спољна по мојим термометрима 0.0с). Надам се да и јануар изгурам са мање од 1 палете потрошеног пелета и 13.000 дин за струју. Колико ће мање од палете бити зависи од овог хладног таласа који најављују. Ако буду јаки минуси отићи ће таман цела палета али ни случајно више.
Nevjerujem da moj kotao potroši 1kg peleta u ponovnoj potpali jer od starta do rada traje nekih do 15 min a već od starta do temperature dima 80* je svega nekoliko min. U prvoj potpali je to već nešto veća potrošnja dok je kotao hladan.
Kod nekog je to možda i cijeli kilogram ali je previše
Kod mene za potpalu, stabilizaciju, prolaz kroz sve snage i rad od 5 minuta u naj jačoj snati potroši cijelih 590 grama
Vremenski je ovo oko 17 minuta
zika1
da ne ostavljamo pogrešno tumačenje i zabunu u daljem čitanju
Pežo 308 vozi na tempomatu sa minimalnih 40 km/h i u 4 stepenu prenosa, PROVJERENO
"Uzalud bačeno gorivo (ugljenik)" se odnosilo na čađ o kojoj smo raspravljali
Gorionik na pelet se ne može porediti sa el. grijačem ili plinskim gorionikom
Gorionik na pelet prolazi kroz sledeće faze:
Ventiliranje ložišta, potpala, stabilizacija plamena, rad, gašenje i čišćenje rešetke izduvavanjem.
Sve faze, osim rada, su ili čist gubitak ili sagorijevanje sa minimalnim iskorištenjem goriva
Svako ko bira gorionik ili komplet kotao trebao bi, prema svojim potrebama, da izabere tako da u toku 24 sata što više izbjegne sve ostale faze osim rada gorionika