Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Pomoc oko kompresora

69 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Imam problem sa kompresorom koji sam sam pravio od motora od automobila i tng boca, sve sam povezao i napunio boce vodom da ih istestiram na pritisak, ALI, za 1 sec napuni do 1 bara i nece dalje, evo i snimka.

https://www.youtube.com/watch?v=irpYylvk3_A&feature=youtu.be




Dakle kao sto se vidi cim dodje do 1 bara usisni ventili vise ne rade tj, ne usisavaju vazduh vise, cev dovoda vazduha do boca se greje ali samo do ventila koji dovode vazduh u boce, posle tog ventila cevi su hladne. Motor je u ok stanju, i cak da nema karike trebalo bi da bije vazduh jace od ovoga, a klipovi su povezani u paru, 1-4 i 2-3, jer rade zajedno u istim smerovima. Svi kanali su zapuseni ali jednostavno nece da vuce vazduh. U pitanju su AIGNEP ventili od 1/2". Evo i karakteristika

http://www.aignep.com/eng/Products/Fittings/GHILUX-Series/NON-RETURN-VAL...

dalmatinac
dalmatinac's picture
Offline
Registrovan dana: 10/12/2012
Poruke:

Radni ventili trebaju biti smješteni što bliže kompresijskom prostoru. U tvom slučaju prostor prije ventila je prevelik da bi se hodom klipa volumen zraka zbio na više od jedan bar. Ventil koji koristiš nije predviđen da bude radni. Taj ventil služi samo da zadrži zrak u spremniku dok kompresor ne radi i da se kompresor može rasteretiti radi lakšeg starta. Zato se i postavlja dalje od kompresorske glave, na ulazu u spremnik, gdje su tlak, temperatura i brzina strujanja zraka manji. Nisam siguran da će ti dugo trajati. Zrak se iz spremnika ne uzima na najnižem dijelu, jer tako sa zrakom uzimaš i kondenziranu vodu.

gile960
gile960's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2014
Poruke:

moram priznati da mi je malo šta jasno, nisi valjda stavio i usis i izduv na svećice??? pa ne može to tako da radi.... znaš li ti princip rada četvorotaktnog motora? kompresorska glava je pravljena tako da usisni ventil otvara na svako spuštanje klipa iz gmt a ovara izduv prema boci čim krene iz dmt... konstrukcija stojadinovog (i svakog drugog četvorotaktnog) motora je drugačija, ventili se otvaraju svaki drugi put, odnos bregasta - radilica je 2:1, što znači da se radilica okrene dva puta dok se bregasta okrene jednom i to bi trebalo da ispoštuješ. šta to znači? usis postavi na granu gde je bio karburator (bez karburatora, samo filter) a potis sa izduvne grane, tada bi dobio pritisak u boci onoliko koliko je kompresija najjačeg cilindra a ostali bi mu pomagali, u tvom slučaju, ako je motor dobar, i do 10 bara. ali MORAŠ staviti razvod u fazu isto kao da hoćeš da upališ taj motor, ako ti ventili ne zatvaraju kako treba nema tu kompresije ni pumpom da je pumpaš... eventualno možeš ostaviti da izduvava kroz svećice (i onda će svaki drugi put hoda klipa prema gore klip da gurne vazduh prema boci) ali nikako da tu i usisava, pa to se kosi sa principom rada motora četiri takta, da to tako može ne bi se ni konstruktor zezao i izmišljao ventile i razvod nego bi sve to turio kroz sveću pa nek se muči kako zna. lepo si ti to napakovao, baš mi se sviđa, ali.... daj da vidimo sa strane gde dolaze grane, šta si tamo uradio i šta je sa bregastom, slikaj razvod, nešto tu debelo ne štima, ne tebaju nam boce, problem je u povezivanju motora....
izvini, ali meni to liči na ovo

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

ал си ти имао живаца да развлачиш ове цевке пријатељу.у сваком случају гиле960 ти је дао добре савете

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Prvo hvala na odgovorima. E sada problem sam nasao u tome sto su karike na motoru otisle toliko da je zazor izmedju njih 1.05 mm, tek kada sam ubacio ulje u kompresioni prostor dobio sam 5 bara. Druga stavka su kao sto kaze dalmatinac to da je dovodni ventil daleko pa je i kompresioni prostor toliko veliki da samo razvlaci isti vazduh.

@dalmatinac

Znam da mi ovi ventili nece biti od pomoci jer su unutra plasticni pa se razmisljam da ih dam strugaru da ih otvori i napravi metalne delove unutra ili jos bolje ako znas koje ventile treba da nabavim i gde, a i slika bi mi bila od pomoci

@gile

Bregasta kod mene nema funkciju, automatski motor ima sistem rada 1-4 2-3 klipa gore dole u paru a ventili se ne otvaraju jer je bregasta nepomicna i time sam dobio strujanje vazduha kroz u samo kroz prostor za svecice

Nasao sam nacin kako sve to sada da namestim i da funkcionise nego trebam ove ventile sto imam da sredim kod strugara ili da nadjem neke koje izdrzavaju vece mucenje i temperaturu

gile960
gile960's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2014
Poruke:

ma super ako si našao način kako da to funkcioniše samo ne znam kako si rešio da ti svi ventili budu zatvoreni na svakom cilindru s obzirom da kažeš da je bregasta nepomična a to znači da je i dalje u glavi... ne može to, neki ventil je uvek otvoren, dok je prvi na vagi četvrti je na kompresiji, drugi usisava (otvoren usisni ventil, a pošto je bregasta nepomična ostaje uvek otvoren, ako ne on onda na nekom drugom cilindru) a treći je u ekspanziji... ne postoji prazan hod odnosno položaj bregaste kad su svi ventili totalno zatvoreni, a tebi to treba... ali da ne tupim, našao si način....
ali ako ti je bregasta nepokretna kako si rešio podmazivanje motora? bućkanjem? mala bregasta (koju pokreće razvodni, zupčasti, kaiš) pokreće razvodnik paljenja, to je gore i to vidiš ali ona pokreće i uljnu pumpu. neće to dugo ako to ne rešiš, i sam si rekao da si dobio kompresiju kad si sipao ulje u cilindre, sve mi se čini da si prevideo osnovne stvari na uštrb izgleda i funkiconalnosti. nemoj pogrešno da me razumeš, nisam ljubomoran, sviđa mi se kako sve to izgleda, samo pokušavam da ti dam dobronamerne savete, tvrdim i dalje da bi sve rešio onako kako sam ti rekao u prvom postu. to što taj motor sad pokreće elektromotor ne znači da će da radi bez svoje tri ipo litre ulja u karteru i svoje uljne pumpe, moraš povezati i hladnjak i sipati vodu, treba i da se hladi, jer gruvaš vazduh u 4 velike boce, pretpostavljam da ti treba toliki kapacitet i da trošiš dosta vazduha pa zato prvo obezbedi agregat. pazi jednu stvar, čak i najprostiji kompresori su rešeni ventilima, pa makar on bilo samo u vidu čelične pločice. da to tako namestiš bilo bi te baš briga gde su nepovratni ventili.

dalmatinac
dalmatinac's picture
Offline
Registrovan dana: 10/12/2012
Poruke:

Ne znam postoji li nešto što bi tu mogao uklopiti. Inače se koriste lamelni ventili http://www.youtube.com/watch?v=01t52-9HuRQ . Oni su izrađeni od materijala otpornijeg na trošenje, a usput su dovoljno lagani da jako ne udaraju u sjedište ventila jer bi se oštetili i da brzo odgovaraju na kretanje klipa. Iako nemaju gumenih dijelova, oni brtve dovoljno dobro da zrak ne stigne izdušiti između taktova. Ako je cijev između tih ventila i onog nepovratnog dovoljno velikog volumena, u njoj dok kompresor radi postoji rezerva većeg tlaka u odnosu na onaj u spremniku, pa se i između taktova spremnik puni i nepovratni ventil stoji djelomično otvoren. Dakle, on se otvori kad se kompresor pokrene i zatvori kad se kompresor izgasi. To je sve što radi, za razliku od ventila na kompresoru koji se otvore i zatvore i po tisuću puta u minuti.

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

@ gile

Na bregastoj sam skinuo bregove bas zbog toga sto kazes da bi svi ventili bili zatvoreni a u planu je da povezem bregastu i malu bregastu zbog uljne pumpe. Trenutno niie povezano samo iz razloga da bih isprobao samo funkcionisanje klipova sa nepovratnim ventilima. Razvodnik je izvadjen jer mi ne treba a rupu sam zatvorio gumom i plocom preko zbog prskanja ulja. E sada da bih dobio kompresiju u planu mi je stavljanje ploce preko bloka gde ce svaki klip imati po jedan usisni i jedan izduvni ventil a izlazice kroz vec postojece rupe na glavi gde su usisna i izduvna grana. Za hladjenje bih odradio sistem kao sto je i predvidjen sa hladnjakom, crevima, vodenom pumpom itd... , osim sto bih u ovom slucaju premostio nekako kanale na glavi kod ventila jer tu vise nece biti fabricke usisne i izduvne grane. Naravno na plocevini preko bloka motora bih izbusio rupe samo za vodu da bi se sve lepo hladilo dok za ulje ne bih jer su u ovom ne potrebni. Ispravi me ako gresim negde. I naravno ne mislim da si ljubomoran i da hoces da pomognes pa ti se zahvaljujem zbog svega do sada

@ dalmatinac

Pokusacu da nadjem nekako ventile namenjene za kompresor jer su oni i predvidjeni za to sto meni treba, valjda, iskreno nisam bas najbolje razumeo sve sto si napisao ali skapiracu posle jos nekoliko puta procitanog texta xD, hvala i tebi za savete

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

A da , zaboravih da napomenem da bi izlaz za vazduh bio na vrhu najblize boce kompresoru a dole sam povezao sve 4 boce sa slavinom zbog ispustanja kondenzata a u ovom slucaju sam iskoristio slavinu i crevo sa pistoljem na dnu radi ispustanja pritiska iz boca ako dodje do problema prilikom ispitivanja boca na pritisak. Inace namerio sam sve da povezem sa jos 4 boce tj. ukupno 8 boca od 60l. U planu mi je kompresor za peskiranje pa stoga pravim i veliku litrazu za vazduh a protok vec imam jer je motor od 1100 ccm sto mu sa 1500 obrtaja u minuti dodje jos malo pa 2000 l/min. Kada se uzme u obzir da kompresor od 500-800 l/min kosta oko 1000 i kusur eura a da nepominjem one sa protokom kao moj i jaci, ovaj sto ja pravim je nekoliko puta jeftiniji, plus el motor od 5 kw sam dobio na poklon a motor od kola je moj

dulix
dulix's picture
Offline
Registrovan dana: 12/12/2009
Poruke:

Odavno nisam cuo zanimljiviju ideju,mada ima dosta zackoljica.Kuda ti ovo cudo uvlaci vazduh u cilindre,kad su usisna grana i usisini ventili mrtvi? Ja bih iskoristio usisne ventile i bregastu,a otvaranje ventila u svakom drugom taktu rijesio prepravkom bregova.

Dedadule
Dedadule's picture
Offline
Registrovan dana: 29/03/2013
Poruke:

Ovo je mnogo lepa ideja.Odavno nije bilo sličnih.Mnogi samovci će na kraju posla biti oduševljeni.A kraj je blizu,jedan usisni jedan izduvni ventil rešenje.
Nadam se da kada bude kompresor proradio svi ćemo videti ...Bravo.

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Ima mnogo zackoljica, cak mnogo vise nego sto sam ocekivao i posle 2 meseca razbijanja mozga, ali na netu sam nasao par linkova samo sa slikama gde su ljudi prodavali kompresore po principu prepravke automobilskih motora ali svaki se razlikuje. Mada to je bilo dovoljno da mi da zeleno svetlo da je izvodljivo. U sustini prepravka bregova ne znam kako je izvodljiva i koliko iznosi finansijski ali je bezbolnije da se bregovi uklone. Bice slika i snimka kada ga budem pustio u pogon

peca
peca's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2008
Poruke:

evo neki linkovi
http://www.njuskalo.hr/pumpe-kompresori/kompresor-cetveroklipni-monofazn...
http://www.elitemadzone.org/t439124-samogradnja-kompresora-od-yugovog-mo...

gile960
gile960's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2014
Poruke:

idemo dalje, a da probaš sa ventilima kao na slici? to ti je od automatika a35, lamelni ventil sa usisa na cilindru. izdržava visoke obrtaje (što tebi na 1500 o/min nije važno) a važno je to što izdržava dosta visoku temperaturu jer se nalazi na vazdušno hlađenom motoru. kad bi uspeo da ga smestiš (a možeš, ako je malo jedan staviš dva po cilindru) na tu pločevinu preko bloka svaki hod klipa bi bio koristan a gore ništa ne bi morao da podmazuješ jer ti glava više i ne treba. staviš na malu bregastu običnu remenicu, kao što je na alternatoru npr (ili veću zbog obrtaja) i klinasti kaiš sa radilice koji če terati i vodenu pumpu, šta te briga gde se nalazi razvod kad nema nikakvu funkciju osim da tera uljnu pumpu i podmazuje sklop. naravno, morao bi da imaš i dalje nepovratni ventil sa boca, ali to znaš, ne bi stigao dokle si stigao da nije tako. bitno je samo da počneš da podmazuješ i hladiš taj motor, radiće to. ovo kao ideja, pretpostavljam da i ti već imaš neku.

  • lam_vent_tomos.jpg
Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

@ peca

Bas ovaj link sa slikama me ubedio da moze da se napravi, imam oba ta linka jos odavno i jos neke, video sa i na kupujem prodajem link gde covek prodaje kompresor od yuga 45 ali neka nikakvo hladjenje

@ gile

Bas malo pre sam gledao te ventile hehehe , po preporuci dalmatinca ali neznam kako bih ih ugradio tj. gde, jer bregastu moram da ostavim zbog zupcastog kaisa, koji samo tako mogu da naspanujem sto znaci da moram i glavu da ostavim. U razvodniku sam ostavio onaj mali zupcanik da bi mogao pumpu da pokrecem i otvor za razvodnik sam poklopio gumom i plocicom preko zbog prskanja ulja. Sada me bas kopka kako da postavim te lamelne ventile da usisavaju vazduh jer neznam bas 100% kako funkcionisu

gile960
gile960's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2014
Poruke:

ma ne moraš da ostaviš bregastu, ne treba ti ni glava motora, rekao sam ti, stavi na malu bregastu remenicu za klinasti kaiš pa radilicom pokreći i vodenu i uljnu pumpu, eventualno možeš staviti neki španer u taj krug klinastog kaiša ali to je već lako rešivo. lamelne ventile stavi tako što ćeš napraviti rupe kvadratnog oblika na ploči koju postavljaš umesto glave, nemoj ventil stavljati na sredinu da bi mogao postaviti dva komada u slučaju da ti zatreba, tj ako nema dovoljan protok za usis. ovi lamelni i oni što je dalmatinac ostavio link se razlikuju unekoliko (nisam pre video da ti je ostavio link) ali su ovi lako dostupni u bilo kom tomosovom servisu a cena je oko 500 dinara, možda i manje po komadu. znam, poskupljuje varijantu da staviš na svaki cilindar po jedan a ovamo si imao dva ventila za 4 cilindra....
a da, kako funkcionišu ti ventili... ovako: postaviš ih tako da ih potpritisak otvara (kad klip ide dole, ovako kako sad stoji na slici je naopako, to ide dole prema cilindru) a kad klip krene gore automatski ih pritisne i začepi rupe, nema duvanja napolje, bitno je da ispod njega i ploče staviš i njegov dihtung i namažeš malo silikonom, zavrneš šrafove i to je to, ništa komplikovano. pitaj, reci, predloži, i meni je stalo da proradi na ssm način, puno stvari nisi rekao na samom početku pa smo malo lutali, sad je dosta stvari jasnije.

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Palo mi to danas na pamet da izbacim glavu u potpunosti i sve to oko remenica, da remenicu od bregaste postavim na vodenu pumpu ali koliko sam mogao da primetim je to da je kais duzi nego sto treba pa ne mogu lepo da ga uspanujem, jedino nisam probao da spaner pomerim na drugo mestogde ima veci hod za razliku gde vec stoji. E sad, ok recimo da postavim 1 ili 2 lamelna ventila po cilindru, da li cu dobiti na kompresiji ako ove ventile sto imam postavim kod boca jer su plasticni unutra pa da ih odaljim zbog velog vazduha ? Samo se plasim da u tom slucaju ne dobijem previse prostora za kompresiju pa da non stop sabija isti vazduh kao prosli put, a koliko sam skapirao ovaj iskrivljeni jezicak na lamelnom ventilu ide na dole, kako i to da izvedem a da ne udje u kompresioni prostor ?

gile960
gile960's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2014
Poruke:

ne remenicu bregaste (za zupčasti kaiš) na vodenu pumpu nego remenicu za klinasti kaiš na malu bregastu, imaš klinastih kaiševa milion dimenzija, kad tako napraviš uzmi deblji kanap i uvuci ga u kanale, znaćeš otprilike dužinu klinastog kaiša. tebe verovatno buni to što ti motor pokrećeš baš preko remenice za klinasti kaiš na radilici... pa zavari još jednu takvu remenicu na ovu, ionako ona na radilici odgovara putanji u koju ulazi vodena pumpa a za malu bregastu nisam siguran, to bi video na licu mesta, ja to sad nemam pred sobom, i na nju može remenica radilice, to bi bio i taj broj obrtaja otprilike, u svakom slučaju dovoljno da se podmazuje... a kako da ne uđe jezičak u kompresiono prostor? pa lako, ne stavljaš ga ispod ploče nego na ploču koja ima svoju debljinu, leglo bi to, veruj mi. e, sad... ja bih probao sa nepovratnim ventilima tamo gde su pa ako ne valja...

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

U tom slucaju sa remenicama cu morati da narucim vecu remenicu za malu bregastu jer se nalazi izmedju el. motora i radilice koje su oko 13 cm u precniku da bih mogao to da zategnem a na radilicu jos jednu da zavarim ali savrseno da ne bi setala i jos jedan kais za vodenu pumpu. Sve mi je to preveliko zezanje ali ipak cu spaner negde da pomerim i da upasujem kao sto rekoh remenicu bregaste na vodenu pumpu, deluje mi lakse i jos imam sve potrebne delove. A sto se tice ventila najveci mi je problem izduvni ventil jer se on najvise greje dok usisni se maltene ne greje uopste jer ima protok hladnog vazduha. Probacu prvo sa ovim ventilima sto imam pa ako ne izdrze uzmem lepo te lamelne jedan usisni i jedan izduvni po cilindru i kod boca dva ovakva sto imam plasticna. E ako sve to ne uspe onda do q...... Hvala ti za savete a i ostalima se zahvaljujem, mozda i ispadne nesto od svega ovoga XD

zorancile
zorancile's picture
Offline
Registrovan dana: 17/12/2012
Poruke:

Pitaj u prodavnici traktorskih delova (ruskih: MTZ, Belarus) koliko košta glava kompresora sa ventilima. Ovako izgleda:
http://www.kupindo.com/Poljoprivredne-masine/10095439_Glava-traktorskog-...
Možeš da kupiš 4 komada i da ih sastaviš.

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Ovo mi deluje zanimljivo, jos samo da me ne kosta bubrega XD

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

кад се све то залауфа искочиће ти онај мали зупчаник што погони уљану пумпу и вероватно направити редован карамбол......

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

nece, zupcanik ima iskosene zupce i kada se motor okrece u smeru kazaljke na satu kao sto bi i trebalo onda ga potiskuje mala bregasta na dole dok u obrnutom smeru ide na gore, proverio sam

@ zorancile

ta glava kosta oko 2500, e sada nisam siguran da li je sa ili bez ventila.

zorancile
zorancile's picture
Offline
Registrovan dana: 17/12/2012
Poruke:

Mislim da je sa ventilima, niko ne kupuje glavu zbog glave, nego zbog loših ventila.
Ne znam da li ima negde da se kupe sami ventili pa da ih ugradiš u glavu tog motora?

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

e to bi bilo sjajno ali....... gde naci ? proguglacu jos malo pa mozda imam srece

zorancile
zorancile's picture
Offline
Registrovan dana: 17/12/2012
Poruke:

Pogledaj u prodavnicama traktorskih i kamionskih delova ako ih imaš u blizini.

Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

http://www.kupujemprodajem.com/ventili-dizne-12444947-oglas.htm?filter_i...

sta mislis o ovome, jel su to nepovratni, i da li bi izdrzali toliko opterecenje, toplotu i da li imaju dovoljan protok ?

zorancile
zorancile's picture
Offline
Registrovan dana: 17/12/2012
Poruke:

Ovo su ventili za gorivo, imaju rupicu od 4-5mm. To nije dovoljno za kompresor.

dalmatinac
dalmatinac's picture
Offline
Registrovan dana: 10/12/2012
Poruke:

Tebi treba ovako nešto http://goo.gl/EFMgcq . Ovi ventili zauzimaju najmanje mjesta i najmanja je šansa ako ventil pukne da neki dio završi u cilindar. Ako si spretan, dalo bi se to i napraviti.

  • lamelni_ventili.png
Vlash86
Vlash86's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2014
Poruke:

Ovo je sjajno, vec sam poceo da razmisljam o nekoj varijanti sa kuglicama iz lezajeva ali ovo je mnogo bolje, samo je malo zajebano kako da povezem to na cevi od pola cola ali napravicu nesto dosta slicno ovome, vec imam ideju, hvala na izvrsnoj ideji

zorancile
zorancile's picture
Offline
Registrovan dana: 17/12/2012
Poruke:

Takvi ventili su u glavi kompresora od ruskih traktora, kao na onoj slici što sam postavio. To je tanak čelični lim koji može nebrojano puta da se savije i vrati a da ne pukne. Običan lim bi služio nekoliko minuta.