Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Izrada Kit automobila

132 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Pozdrav narode!
Odavno citam raznorazne teme na ovom forumu i moram da priznam, sjajni ste!

Eto resih i da se uclanim pa eto da postavimi ja neku temu!

Da li je neko od prisutnih SSM-a nekada pomislio da napravi sebi neki sportski auto?
Kit automobili su nesto sto je sasvim normalo na zapadu, medjutim kod nas manje-vise tabu!

Deo sam ekipe ljudi koja se skupila na jednom drugom forumu i zapocela konstrukciju domaceg kit vozila koje bi trebalo biti jednostavno za izradu i dovoljno jeftino da moze skoro svako da ga uradi u garazi vikendom!

Postavicu par rendera kako bi to trebalo da izgleda jednom kada bude gotovo. Cisto da ne pisem romane bez veze ako to nikoga ne zanima!

  • 00_bobica_175.jpg
  • 00_bobica_174.jpg
  • 00_bobica_151.jpg
  • 00_bobica_148.jpg
  • 00_bobica_147.jpg
Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

a jeste li se pobrinuli za atest ili homologaciju? Wink

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Optimista dobrodosao na forum.

Redovno pratim http://www.cbc.rs/forum/viewforum.php?f=221 ali samo kao gledalac puno srece u radu.

Pozdrav

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

@Stranac
Nema potrebe za homologacijom bilo bi glupo jer ne planiramo proizvodnju velikih serija i delovi koji traze homologaciju su serijski, sto ce reci od homologiranih vozila!
Atest ce se raditi posebno za svaki izradjeni primerak i to nece biti nikakav problem jer u ekipi su i ljudi zaduzeni za ateste, tj. gospodin koji je asistent ne FTN u NS i radi na institutu gde se rade atesti!

@Bane

Majstor Bane, drago mi je da je neko vec cuo za nas. Bice mi jako drago da se aktivnije ukljucite u diskusiju!
Cela prica oko ovoga ide na nekom drugom forumu ali nas ima i na CBC-u!

Hvala na dobrodoslici.

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Ko sto rekoh samo sam posmatrac,znam da ima toga i na http://www.pikec-tuning.com/diskusije/viewforum.php?f=20&sid=09f30cb75c0...

Prijatan boravak na forumu ti zelim

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Da , bravo, kod Pikeca se odvija cela prica!

Za ljude koji nisu upoznati evo malo vise podataka.

Skupila se grupa ljudi, zaludjenih ovakvim idejama i dogovorila se da napravi nesto sto bi moglo da pokrene kit car ekspanziju kod nas.
Da uradimo projekat koji bi bio dovoljno jeftin da ljudi sa malo para mogu sebi da naprave , lep brz i pre svega siguran auto.
Dogovorili se da se konstruise sasija, izradi prototip (ili prototipovi), sve to ispita, dotera, napravi karoserija i ponudi ljudima da se igraju.

Znaci nacrti za izradu sasije ce se deliti za Dz. svima koji hoce da prave auto. Ukoliko neko nije sklon varenju (ili nema gde) postoji mogucnost da mu izradimo sasiju a da mu ne oderemo kozu sa ledja (bitna stvar je sto po nasem zakonu sasija moze da se atestira ako je vario varioc koji ima atest, pa to nekome moze predstavljati problem).

Sasija je inace nekoliko puta predimenzionisana, sto znaci da je mnogo puta jaca nego sto bi morala da bude. Ovim se dobija nekoliko desetina kg veca tezina ali mnogo veca sigurnost za ne daj Boze!

Auto ima centralno, ispred zadnje osovine, postavljen motor. Za pogon prototipa koristen je motor Z101. Prednje vesanje istog tog Z101 je ovde koristeno kao zadnje, a na mesto prednjeg vesanja postavljeno je vesanje od Lade.
Dakle postovan imperativ sto jeftinijih delova ali isto tako bez zanemarivanja performansi.

Auto moze biti odradjen sa mehanikom Zastave, a kome je to malo moze da ubaci bilo koju masinu iz FIAT-a ,recimo, ili uz bilo cega srugog uz neke male prepravke i osnovno poznavanje mehanike!

Inace sam auto je izuzetnolagan tako da mu i osnovnih 55 ks iz stojadina daju odlicne performanse! Sa nekih stotinjak ks ovde bi ste imali raketu, bukvalno!

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Dobro, nema nesto previse interesovanja. Okacicu koju slicicu sasije, cisto nek se vidi pa dobro! :roll

  • 00_bobica_151.jpg
  • 00_bobica_148.jpg
  • 00_bobica_147.jpg
Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

daleko od toga da ste zaludjenici, da smo blize verovatno bih spavao u radionici... ono za ateste-homologacije nisam pitao bez veze, atestirao sam nekoliko naprava na ovaj fazon kao clan komisije za ateste, tokom 10 godina rada, ali svaki put je bilo veoma nategnuto, zbog nenaklonosti nasih zastarelih propisa iz doba staljina...

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Kad reče propisi, interesuje me kako to rade na primer Amerikanci, jer gledam one serije o čoperima, pa oni svašta tamo prave i što je najinteresantnije i voze, a ja sam za običnu kuku sa prikolicu i samu prikolicu morao na koje kakve provere i koješta da bih dobio odobrenje za učešće u saobraćaju.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

u osnovi, princip je svugde isti. komadna - pojedinacna proizvodnja podleze pojedinacnim atestima, serijska homologaciji. kad je rec o vozilima, mora da postoji certifikat da vozilo odgovara zahtevima koje definisu standardi (a zakon o bezbednosti saobracaja posle samo citira iste te standarde)... i to i nije preveliki problem. problem kod nas je u necemu drugom, recimo, centri za ateste smeju da izdaju certifikat koji se odnosi na prepravku homologarnog vozila, a ne smeju da certifikuju motorno vozilo koje je u potpunosti samostalno napravljeno, ne smeju da certifikuju vozilo koje je sastavljeno iz delova (npr, ne mozes da pokupujes delove pa da sastavis svog mercedesa) i jos gomila nebuloza... a kad malo poceprkas, sve se svodi na to da su propisi uradjeni sa idejom da se neko ne bi obogatio, ili nasao nacin da ne plati porez, dakle, nema veze sa automobilima, saobracajem... da ne pricamo da u tonama i tonama nebuloznih propisa od kojih se jedan poziva na neki drugi koji je napravljen ranije, a koga je 'cacell-ovao' neki treci koji nema veze ni sa prvim ni sa drugim, ali ni sa vozilima ni sa saobracajem, a sve i prosirio i dopunio pravilnik o primeni uredbe... pa sve to sad das birokratama na razlicitim krajevima ove zemlje gde se svako ponasa kao da je sam i licno stvorio svet... dobijes da je nesto nemoguce u bgd, a normalna stvar u ns, mada za sve to nikada niko nije cuo u kg dok se u ni za to ide u zatvor...

elem, mene vise cudi nesto drugo, toliko sam-ovaca ovde a stvarno nesto ne vidim da se neko makar iz znatizelje malo vise raspituje za ovaj projekat. osnovni koncept zvuci zrelo, i vec je dokazan u jednom biseru automobilizma - cuvenoj devetini (FIAT X/9), a pri tome daje prostora za jos mnogo unosenja individualnih izraza... zar je kit car toliki bauk ovde? koliko vidim, javljaju se samo osobe kojima srafciger stoji i na stolu uz rucak, umesto cackalice...

pejky
pejky's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2008
Poruke:

Pozdrav, dobrodosao na forum, i ja takodje kao i Bane pratim CBC do prije, a sad cu vjerovatno pratiti i Pikec-a Laughing out loud
Samo naprijed, i puno srece u radu Cool

Licno sam jedno vrijeme bio zainteresovan za takav vid automobila, ali trenutno nemam doboljno vremena a ni finansijskih sredstava za takvo nesto.

Bane
Bane's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 29/02/2008
Poruke:

Foreigner wrote:

elem, mene vise cudi nesto drugo, toliko sam-ovaca ovde a stvarno nesto ne vidim da se neko makar iz znatizelje malo vise raspituje za ovaj projekat.

Mislim da je razlog tome sto forum nije orijentisan automobilizmu.Ali ima ljudi koji bi voleli da cuju sve o tome.

Tako da Optimist slobodno nastavi sa izvestajima kako napreduje projekat.

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

ma, bane, mozda ja i preterujem, ali ako se vec drzimo devize 'sve sto znam ja razbatalim sam', onda je ovo vise nego interesantna stvar... doduse, mozda ispustam iz vida da smo svi mnogo vise okrenuti onome sto nas svakodnevno boli, pa ako je rec o autu, ide ono 'daj da ovaj krs otkotrlja jos malo...' nekako mi ne lezi da samovci koji su okrenuti masinstvu ne pokazuju znatizelju... a sto se tice projekta by Optimist & co, zelim detalje, bilo ovde, bilo u priv... jos nisam stigao da pokazem ovo mojim majstorima koji su zanat pekli poret trkacke staze...

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Pozdrav ljudi!
Drago mi je da ima barem nekog interesovanja!

Ima mnogo pitanja pokusacu da odgovorim na svako ali polako ovo je projekat koji zna da potraje godinama i skoro da je nemoguce resiti to preko noci.

Foreigner je u pravu po pitanju atesta, mada ipak samo jednim delom. Kada smo se upustili u sve ovo neki od nas su vec imali iskustva sa samogradnjom. Dobrih i losih, uspelih i neuspelih.
To je tako siroka tema da bih zagusili forum kada bi pokusali da raspravimo sve. Medjutim nasa diskusija tu opet ne bi nista promenula.

Stvar je sto ima mnogo ljudi koji mogu i imaju prvo po zakonu da atestiraju ovakva vozila al ijednostzvno nece. Zasto, to je pitanje na koje ni oni verovatno ne bi dali jasan odgovor.
Ima tu uvek i nekog straha tipa sta ako... E sada ako je neko poceo da se bavi nekim poslom a medjuvremenu u magli svakodnevnice izgubio razlog zasto je to poceo da radi i posao putem kapitalistickog prikupljanja svakog dinara, a zaboraovio na ljubav prema automobilizmu to je ne samo njegov nego i nas problem.
Taj problem smo resili tako sto smo u sirokom luku zaobisli takve ljude. Ono sto pravimo smo radili strogo u okvirima nasih (suludih) propisa i tu ne bi smelo da bude problema.
Pre jedno dve godine sam dobio mail od coveka koji taj posao radi. On me je najblaze receno molio da napravimo nesto jer da to objasnim najjednostavnije vidi pred sobom mracnu karijeru koju treba da provede udarajuci pecate za kuke i auto gas. Covek jednostavno zeli da mu se dotera ovako nesto, a mi jednostavno zelimo da mu doteramo ovako nesto. Vremenom sam se sprijateljio sa doticnim gospodinom i saradjujemo u najvecoj mogucoj meri ne sam ona ovom projektu nego i na potencijalno mnogo opasnijim projektima (opasnijim citaj kao ozbiljnijim i zrelijim).

Dakle resenje postoji, ono nije uvek jednostavno i logicno ali ga ima.
Svetlo na kraju tunela jeste daleko ali i dostizno.

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Neko je rekao da je sve ovo lepo ali da nema para za ovo.
Tu ne mogu pomoci. Ne znam da li bi mi verovali ali nemam ni ja! :tup

Ali ne zelim ni da odustanem.
Da jasno mi je da ovde ljudi govore o mnogo racionalnijim temama. Zato sam poceo ida citam ovaj forum. I ja pravim kucu. Laminati, parketi,prozori, vrata, sobe.... uf ljudi boji i mene to, jaaaako.
Kit auta su mesto gde bezim od sivila svakodnevnice, neko jednostavno ode na pecanje, jbg. ja sam izabrao kompleksnije resenje.

Drugar zavrsava jedan projekat izrade replike s7. Oni koji su se muvali po "nasim" forumima su verovatno citali o tome.
Radi svoj auto vec tri god (ili cak duze) po sistemu kada ima odvoji 50e mesecno, kada nema saceka sledeci mesec.

Prosle jeseni upoznali smo coveka koji je dosao u Srbiju sa namerom da prodaje egleske Westfielde i da otvori skolu sportske voznje. Tip je ceo zivot proveo igrajuci se sa takvim igrackama (Englezima je to nacionalni sport). Kada je upoznao tog druga, i sve nas ostale, bio je najblaze receno fasciniran. Kako onim sto smo radili tako i kolicinom znanja. Drugar je postavio englezu pitanje o podesavanju diferencijala i trapova. Samo pitanje je bilo oko sat ipo dugacko. Ben (englez) na kraju kaze: Zaboga pa jel ti pravis auto za trke F1? Ne za vozanje po ulici. Ben kaze: Ti si lud, ja u stvari nemam pojma o cemu pricas jer za trideset godina nisam otisao tako duboko u problematiku i pre bih ja mogao nauciti nesto od tebe nego ti od mene!
:hh :hh :hh

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Inace, zaboravih da napomenem.
Radionica gde se sve ovo radi je BG ( ja imam 200 km od kuce donde). I ako neko bude imao zelju da nas poseti kada radovi na prolece opet krenu nije nikakav problem. Uglavnom su druzenja vikendom.

Sve sto nekome treba je ljubav prema vozilima i zelja za istinskim druzenjem. Sa finansijske strane je to zahtevnije jer treba poneti i poneko pivo. Ruke mogu da se prljaju ali ne moraju u tom slucaju je potrebno poneti par viceva da bi se zabavljali oni koji se prljaju i to je otprilike to!

Sada trenutno diskutojemo o detaljima karoserije i prikupljamo lovu za pocetak izrade one sa slike. To bi moglo da zapocne negde u aprilu mesecu ako sve bude kako treba!

Raspravljamo o svetlima koja ce biti ugradjena, staklima, panelima karoserije i uzivamo u tome!

Svaka ideja, sugestija, pitanje, potpitanje su uvek dobro dosli. Nemojte se stideti, samo se opustite.

Ja licno se vodim mislju kako je zivot samo jedan, reprize nema i zato treba iskoristiti svaki dan za nesto korisno. Ako nizasta odrugo ono da bi ljudi jednog dana mogli to silno da kritikuju, a hoce, verujte na rec! :roll :nes

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

svaka cast ljudi.samo napred.u celoj ovoj prici ne mogu da skontam kocnice jer je vesanje od keca i lajke (pretpostavljam i kocioni diskovi sa celjustima) .a glavni kocioni (mislim zbog zapremine celjusti i kocione sile na tockovima spram tezine vozila)?

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

pa, bilo bi dobro da optimista posalje i neke tehnicke detalje...

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Kocnice su diskovi na sva cetiri ticka. Naravno napred od Lade, pozadi od 101.

Inace kocnice su najmanji problem na kit vozilima jer se uglavnom uzimaju sa serijskih automobila koji su znatno tezi tako da im je posao olaksan ovde.

Letos kada smo testirali samu sasiju u voznji kocnice su radile odlicno. Odnosno deo koji je zadavao problem su bile pedale koje smo sami pravili i trebalo je jos raditi oko njihovog mehanizma.
Doduse nismo mogli Bog zna kako brzo da se vozimo jer nam je najveci problem predstavljala optika. Optiku smo radili pomocu stapa i kanapa i to samo toliko da mozemo malo provozati prototip. Ovde se javljaju raznorazni problemi od klirensa vozila do podesavanja Camber i Castor u uglova.
Sve ovo nije gotovo i ima jos mnogo posla oko toga.
Poenta je da je proslo leto provedeno u kreiranju sasije i ugradnji sklopova u nju. E sada kako niko od ekipe nije toliko bogat da moze da izbroji dovoljno para da se sve resi od jednom (a para nam je trebalo uvek) radili smo koliko i kada smo mogli.
Ono sto je bitno je da je nase Cedo uspelo da napravi svoje prve nesigurne i drhtave korake i to je bilo za nas jako veliko.

Onda smo upali u krizu. Covek u cijoj radionici se ovo desavalo i koji je i konstruisao ovu sasiju je bio prinudjen da zaustavi ovaj projekt zbog toga sto je morao od necega da zivi!
Preko zime nije uradjeno nista fizicki na autu ali se mnogo radili i radi se u 3d programima na temu karoserije, stakala, vrata, kabine, sedista...

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Svi se inace iskreno nadamo da cemo sa prolecem oziveti Cedo i da ce radovi biti nastavljeni istim intenzitetom kao lane.

Ima mnogo, mnogo posla. Treba resiti sajle, odnosno praviti i zposebno za ovaj auto. Treba resiti sistem rucne kocnice jer ona sada koci diskove od 101. Treba resiti pitanje komandi menjaca.
Bobica, covek cija je radionica, je konstruisao sistem za prebacivanje brzina tako da raspored brzina ostane nepromenjen u odnosu na standardni raspored menjaca 101. U praksi se pokazalo da ovaj sistem zna u nekim momentima da bude nepouzdan, odnosno da zapinje ili blokira rucicu. Znaci jedan od zadataka za prolece je i resavanje tog problema. Mehanizam je radjen polugama, ali nije sigurno da li ce se doraditi ovaj mehanizam ili ce se konstruisati novi, mozda sa sajlama.

Ima mnogo stvari koje mogu biti resene prilicno jednostavno ali da znacajno poskupe izradu ovog auta. Takva resenja nismo prihvatili jer je imperativ da cena izrade ovok kita bude sto je moguce pribliznija prosecnom stanovniku nase zemlje, a opet manja cena nesme da ugrozi pouzdanost sistema a na prvom mestu sigurnost.

Tako da igra sa nekim stvarima koje su cesto same po sebi u medjusobnoj suprotnosti ovaj projekat cini prilicno teskim za zavrsavanje.

No ja se nadam da ce do kraja ove godine barem jedan auto biti zavrsen. Zavrsen znaci da ce svi sitemi na njemu biti savseno funkcionalni i da ce proci atest i biti registrovan. A kada se to desi sa jednim autom onda su svi problemi reseni. Sada je, verovatno, i vama jasno zasto mi je nick Optimista! Laughing out loud

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

Optimista
Sve sto nekome treba je ljubav prema vozilima i zelja za istinskim druzenjem. Sa finansijske strane je to zahtevnije jer treba poneti i poneko pivo. Ruke mogu da se prljaju ali ne moraju u tom slucaju je potrebno poneti par viceva da bi se zabavljali oni koji se prljaju i to je otprilike to!
----------------------------------------------------------------------------

Evo mene, da se prijavim za donošenje piva Laughing out loud
Znam i neke viceve, a takođe, razlikujem čekić od šrafcigera Laughing out loud

Pre nekih, uff...tridesetak godina je jedan poznanik pravio nešto slično na šasiju od bube. To je bila atrakcija jer je čak napravio pozadi rep kao kod aviona i onda na njega postavio znak "JAT"-a.

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

hmmm... to zna da bude ubitacno... par viceva + 20-ak kV sa bobine = "odakle ja ovde?"... provereno... iz prve ruke! Laughing out loud

MaXXX
MaXXX's picture
Offline
Registrovan dana: 24/05/2009
Poruke:

Cestitam, veoma interesantno. A gde se nalazi ta radionica? Mozda se pojavim sa pivom Laughing out loud .

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Pozdrav Maxx! Radionica se nalazi u Bolecu, medjutim, da se primetiti da nisam nista pisao neko vreme. To je zbog toga sto je projekat nekako stao.

Problem je lova, a jos vise vreme. Svi smo nekako upali u tesnace sa poslovima od kojih zivimo i nikako da se pokrene stvar kako treba!

Nista se jos nije uradilo ove godine!

Da jeste vrlo rado bih o tome izvestio!

Sorry, ljudi, nadam se da cemo se uskoro pokrenuti!

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

pa "pogurajte" malo kad ste vec poceli igranku.da ne bude "platila baba dinar da udje u kolo a posle placa dva samo da izadje".salim se ,samo napred kad uzmognete pa pisite .......

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

Šteta što ste ugradili hladnjak :tup
Mogao je da posluži kao roštilj dok ne počnu radovi :hh :hh :hh

sanka
sanka's picture
Offline
Registrovan dana: 27/05/2009
Poruke:

imam ja pitanje:
skoro sam dosao u kontakt sa Al profilima,kad smo skapirali u firmi koliko je to prakticno,kontaktirali smo jednog velikom proizvođača i sada je firma u kojoj radim zvanični distibuter,ljudi ih kupuju i koriste za SVAŠTA,pa me zanima da li je moguće napraviti šasiju,karoseriju,il'kako se to zove već,od aluminijuma?
profili koje ja imam su modularni,takozvani Boš profili,i verujem da nisu bas podesni za tu karoseriju,ali znam da na našem tržištu ima još firmi koje se bave Al profilima,i da bi se mogli naći odgovarajući.
korišćenjem Al umesto gvožđa bi se smanjila ukupna masa vozila,i izbegli bi zaštitu od korosije,farbanje,vozilo bi manje trošilo i bolje išlo?

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Sanka, aluminijum je ultra interesantan za izradu sasija!
Problem je sto pravih legura nema (ili nije bilo) na nasem trzistu i sto niko iz ekipe koliko znam jos nije imao sansu da radi ovako nesto od Al.

Inace Lotus je krenuo pre petnaestak godina izradu sasija od aluminijuma i to lepljenjem aluminijumskih profila.

Naravno nije u pitanju cist aluminijum neko legure koje pored lakoce imaju i svrstinu i otpornost na savijanje, uvijanje...

Optimista
Optimista's picture
Offline
Registrovan dana: 28/02/2009
Poruke:

Ima li ta tvoja firma neki sajt ili nesto slicno?
Kako bi malo procunjali sta je to sto nudite?

MaXXX
MaXXX's picture
Offline
Registrovan dana: 24/05/2009
Poruke:

pare ne bi smele da budu problem ako je ideja dobra (komercijalno) i postoje ljudi koji bi je realizovali

sanka
sanka's picture
Offline
Registrovan dana: 27/05/2009
Poruke:

e,optimista ovako:
sajt firme u kojoj radim se trenutno dopunjava bas sa tim profilima,izmedju ostalih noviteta,stari sajt je sledeci:http://www.airtec.rs/;a sajt firme ciji smo mi zastupnici je:http://www.lipro.si/index_en.htm; i sve sto vidis kod njih na sajtu,normalno,imamo i mi.ako ti ovo sto budes video moze pomoci na neki nacin,poslacu ti ja cd katalog sa profilima i spojnim elementima(a imam i neke sto su ostali prilikom secenja,pa mogu i to da ti posaljem),unutra imas i karakteristike tih profila,inace u pitanju je extrudirani aluminijum, cvrstoce T5,cisto da znas.
poz