Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Koja kiselina u akumulator?

39 poruka / 0 new
Poslednja poruka
miledamjan
miledamjan's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2009
Poruke:

Prosle nedelje se "sudarismo" sa kolegom na temu koja kiselina u aku.Ja kazem sulfidna on sona...

Inace je tema zapoceta jer me zeza akumulator,vec sam 2 puta dolivao dest. vodu (za neke 2 god) pa bih sada malo i kiseline da mu dodam jer pocinje da zeza...

Znam,najbolje je novi,ali bih ipak da probam.I gde ima takve kiseline da se kupi ako je sulfidna?

Hvala unapred

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

Kiselina se NE DOLIVA. Ako je nema dovoljno (što ne možeš da utvrdiš), onda znači da je negde pukao akumulator i da je ista iscurila. Dakle, jedino zamena akumulatora dolazi u obzir.
Dolivanje destilovane vode je redovan proces kod većine tipova akumulatora. Problem počinje ako si dozvolio da saće u akumulatoru bude suvo. U tom slučaju se krive ploče i stvaraju spoj koji skraćuje vek akumulatora.
Pre zamene, proveri struju punjenja. Možda je tu problem.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Inače, u akumulatoru, mislim na klasičan olovni, je rastvor sumporne kiseline i destilovane vode.
Evo malo podsetnika ovde

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

miledamjan
miledamjan's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2009
Poruke:

Hvala na odgovorima...

Imao sam negde ispitivac rastvora za akumulatore i sad kad mi treba ne mogu da ga nadjem...

Secam se da rastvor ide 70-30 otprilike i da je stari tako "oz1iveo" dosta akumulatora regulisanjem rastvora,tj,izdrzavali su jos sezonu-dve na poljoprivrednim masinama......al to je bilo bas davno pa se ni ne secam tacno koja kiselina...

Inace redovno puni,napon je oko 14V kad radi motor,cak sam i startovao starcu auto preko kablova...

Iskreno stvarno je vreme da se menja akumulator jer je ovaj mator,oko 6-7 god,ali eto cisto sam hteo da pokusam malo da ga zivnem...

Floyd
Floyd's picture
Offline
Registrovan dana: 20/08/2008
Poruke:

miledamjan wrote:
cisto sam hteo da pokusam malo da ga zivnem...

Postoje sredstva za osvežavanje starih akumulatora ali nisam probao i ne znam da li deluju, evo jednog:
http://www.ekoiko.com/oprema/proizvodi/reaktor/reaktor.php

miledamjan
miledamjan's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2009
Poruke:

Hvala,zvrcnucu ih sutrapa javljam posto je

miledamjan
miledamjan's picture
Offline
Registrovan dana: 12/10/2009
Poruke:

Nisam ih zvrcnuo jer se akumulator trgnuo i opet lepo radi... e jest lud,ovo vec drugi put radi ovako i opet se vratio iz mrtvih...ima da ga uramim...

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Sam se neće vratiti.Treba pregledati kontakte i eventualno očistiti kleme.Akumulator kad dotraje taj se više ne vraća u funkcionalno stanje, jer jednostavno se olovni deo troši pada na dno posude i vremenom napravi kratki spoj i tu više pomoći nema.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

miledamjan wrote:
Hvala na odgovorima...

Imao sam negde ispitivac rastvora za akumulatore i sad kad mi treba ne mogu da ga nadjem...

Secam se da rastvor ide 70-30 otprilike i da je stari tako "oz1iveo" dosta akumulatora regulisanjem rastvora,tj,izdrzavali su jos sezonu-dve na poljoprivrednim masinama......al to je bilo bas davno pa se ni ne secam tacno koja kiselina...

Inace redovno puni,napon je oko 14V kad radi motor,cak sam i startovao starcu auto preko kablova...

Iskreno stvarno je vreme da se menja akumulator jer je ovaj mator,oko 6-7 god,ali eto cisto sam hteo da pokusam malo da ga zivnem...
Akumulator je moguce isprati i zameniti elektrolit, elektrolit ima da se kupi u autodelovima.
evo nesto zanimljivo vezano za temu
http://www.batterydoctors.co.rs/html/did_you_know_CYR.htm

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Nove tipove akumulatora u plastičnim kutijama i sa zatvoremom plastikom odozgo je nemoguće isprati.To se moglo kod olovnih akumulatora koji su ranije bili zatvarani katranom, a kutije su bile bakelitne.Danas se to više ne radi i takvi akumulatori se ne popravljaju.
Kod ranijih akumulatora razmak izmedju donjeg kraja olovnih ploča i dna kućišta je bio veći pa je imao gde da se taloži olovni oksid
Osim toga kad spadne aktivno olovo sa ploče time se smanjuje i kapacitet akumulatora i tu više nikakvi aspirini i magije ne pomažu.Jednostavno akumulatori su projektovani da traju 3 do 5 godina i tada se bacaju, nema tu više popravke.
Nove generacije akumulatora su hermetički zatvorene i ne traže nikakvo održavanje u smislu dosipanja, ne elektrolita, nego samo destilovane vode.U akumulatoru je razblažena sumporna kiselina i prilikom zagrevanja isparava voda a kiselina i dalje ostaje u akumulatoru, tako da je potrebno dodavati samo vodu.
Kvalitet , tj. gustina elektrolita se meri, za to služio Bomeometar i na taj način se tačno ustanovi u kakvom je stanju akumulator, sem toga može se uraditi i električno merenje preko šentova da se izmeri i električni kapacitet akumulatora, tek na osnovu tih parametara se daje ocena o ispravnosti akumulatora.Sve drugo po principu šacologije je neozbiljno i spada u nekorisne savete.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

Ако смем да преложим комшији звукољуб-у да у једну чашицу наспе мало киселине из акумулатора па да је остави да стоји и то само на собној температури а не да ствара услове испод хаубе мотора.
Испарава и вода и киселина!
Али...
Произвођачу акумулатора је лакше да у упутству напише да се долива САМО дестилисана вода јер су тако шансе за самоповређивање киселином сведене на минимум. А и чешће треба купити акумулатор!

У свету (у који ми не спадамо) се све више иде на то да се максимално смањи било какво одржавање и да се све што престане да ради баци и купи ново.
Само један пример (који ће потврдити стари чланови или млађи које интересује историја аутомобила) : Колико је на старим аутомобилима било мазалица у које је требало "утурити товатну маст" на сваких 1000-2000 км?
Рећи ће неко да су сад материјали и маст која се ту стави у фабрици бољи па је то разлог.
А ја бих да питам: колико би то трајало кад би сада још и могло да се повремено дода те квалитетне масти?

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

djsloba10 wrote:
Ако смем да преложим комшији звукољуб-у да у једну чашицу наспе мало киселине из акумулатора па да је остави да стоји и то само на собној температури а не да ствара услове испод хаубе мотора.
Испарава и вода и киселина!
Али...
Произвођачу акумулатора је лакше да у упутству напише да се долива САМО дестилисана вода јер су тако шансе за самоповређивање киселином сведене на минимум. А и чешће треба купити акумулатор!

У свету (у који ми не спадамо) се све више иде на то да се максимално смањи било какво одржавање и да се све што престане да ради баци и купи ново.
Само један пример (који ће потврдити стари чланови или млађи које интересује историја аутомобила) : Колико је на старим аутомобилима било мазалица у које је требало "утурити товатну маст" на сваких 1000-2000 км?
Рећи ће неко да су сад материјали и маст која се ту стави у фабрици бољи па је то разлог.
А ја бих да питам: колико би то трајало кад би сада још и могло да се повремено дода те квалитетне масти?
Sloba je apsolutno u pravu svaka mu na mestu i jos da dodam i potpuno zatvoreni akumulatori mogu da se razbuse 6 otvora tamo gde bi trebali da budu i tako da se elektrolit prekontrolise,dopuni, zameni,nalije voda itd.
Keda akumulator izgubi snagu za start onda se proveri napon,ako napon pokazuje oko 10V onda je crkla celija i taj se baca,a ako ima preko 12V napunis ga dobrim punjacem (posto losi pijacni mogu samo da ga upropaste) do daske pa se proveri gustina elektrolita,ako je slaba onda je preporucljivo da se zameni uz ispiranje.Sansa da se aku... ozivi su 50-50% znaci vredi pokusati pa ako uspe trajace jos 2god.Elektrolit gotov sam nasao u autodelovima za 100din/l

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

- Kiselina ne isparava. Isparava samo voda. Imaj u vidu da je svaka kiselina zapravo razređena (ne postoji 100% čista sumporna kiselina). Pošto voda isparava - nju treba i dodati. Destilovanu naravno. U akumulatoru je kiselina koja je prilično razređena.

Svaki komentari o svetskoj zaveri su ovde izlišni. Evo par primera:
- Mazalice su postale nepotrebne kad su konstruisani potpuno hermetički zaptiveni ležajevi, iz kojih mast ne može da izađe
- Regler sa mehaničkim kontaktima je postao nepotreban kad je konstruisan alternator (umesto dinama) i kad je konstruisan elektronski regler
- Dolivanje kiseline je postalo neptrebno kad je konstruisan hermetički zaptiven akumulator sa kiselinom u obliku želatina (umesto u tečnom stanju)

E, sad, ko voli neka skine alternator i elektronski regler pa neka ugradi dinamo i mehanički regler.

Logično je da se smanji održavanje, jer ono košta. Nekad su majstori poravljali radio aparate. Sada ne popravljaju ni radija, ni kasetofone a tek poneki DVD player ode na popravku. Sat rada majstora košta više od celog uređaja. Nekada su se popravljali i kišobrani a bogami i ženske najlon čarape kad "krene petlja". Čik sad investiraj u "biznis" i otvori servis za kišobrane.

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

@mrakovic
Najtoplije ti propuručujem da nikako ne pokušavaš da razbušiš 6 otvora (!?!?) na hermetilki zatvorenom akumulatoru.

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Sto se tice reglera,kisobrana i carapa ne isplati se,a kada je u pitanju akumulator koji kosta minimum 50jevreja i kada to treba da plati neko ko ima primanja jedva 200evra itekako vredi.A za razbusivanje otvora sam se licno uverio u jednom servisu u BG koji se bavi obnavljanjem svih vrsta akumulatora i koji daju garanciju na sredjen akumulator.Licno sam video kako se prave otvori na plavom boch od 95Ah koji navodno ima gel i leguru srebra.
Pedjo svi znaju da je mladje sladje ali nuzda je nuzda bilo mala ili velika.Onaj kome nije nuzda nemoze ni da zamisli sta mi ovde pricamo i raspravljamo...

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Sto se tice isparavanja kiseline dokaz je moje satorsko krivo koje je slucajno prebaceno preko akumulatora u kamioncetu i stajalo je neko vreme.Znateli sta je ostalo od njega? Nista samo paucina..Kiselina itekako isparava zajedno sa vodom.Sve se moze ispitati treba biti samo dovoljno zainteresovan

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

Peđa wrote:
- Kiselina ne isparava. Isparava samo voda. Imaj u vidu da je svaka kiselina zapravo razređena (ne postoji 100% čista sumporna kiselina). Pošto voda isparava - nju treba i dodati. Destilovanu naravno. U akumulatoru je kiselina koja je prilično razređena.

Svaki komentari o svetskoj zaveri su ovde izlišni. Evo par primera:
- Mazalice su postale nepotrebne kad su konstruisani potpuno hermetički zaptiveni ležajevi, iz kojih mast ne može da izađe
- Regler sa mehaničkim kontaktima je postao nepotreban kad je konstruisan alternator (umesto dinama) i kad je konstruisan elektronski regler
- Dolivanje kiseline je postalo neptrebno kad je konstruisan hermetički zaptiven akumulator sa kiselinom u obliku želatina (umesto u tečnom stanju)

E, sad, ko voli neka skine alternator i elektronski regler pa neka ugradi dinamo i mehanički regler.

Logično je da se smanji održavanje, jer ono košta. Nekad su majstori poravljali radio aparate. Sada ne popravljaju ni radija, ni kasetofone a tek poneki DVD player ode na popravku. Sat rada majstora košta više od celog uređaja. Nekada su se popravljali i kišobrani a bogami i ženske najlon čarape kad "krene petlja". Čik sad investiraj u "biznis" i otvori servis za kišobrane.

А да ипак пробаш да сипаш мало киселине у чашу и да то оставиш да стоји и то само на собној температури а да не причамо о температури под хаубом па још лети.
Светску заверу си ти први ставио на дневни ред.
Кажи ми која је то маст у тим херметички (а нису херметички ) затвореним лежајима да може да подмазује 10-15 година?
Реглер динаму си први поменуо - ја само да додам да и мигавци не требају- нека се руком показивало на коју ћеш страну Wink

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

Заборавих да поменем
Док су коришћени обични оловни акумулатори за резервно напајање телефонских централа трајали су (са редовним одржавањем)по 15-20 година.
Сад се користе "херметички затворени акумулатори којима не треба одржавање" и не могу да саставе пет година до замене.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ne mogui se davati paušalne ocene bez zaista solidnog poznavanja problema.Imao sam priliku da budem u servisu koji održava i proizvodi akumulatore i jako dobro znam kako izgleda akumulator iznutra, što bi se reklo.Kakvi su nekad bili akumulatori kod telefonskih centrala i to uporedjivati sa akumulatorima za startovanje današnjih automobila je zaista neozbiljno.Postoje akumulatori za razne druge uredjaje, kao što su razni zaštitni sistemi, rezervno napajanje panik svetla itd. itd, ali to je nešto sasvim drugo od akumulatora za automobil.
Ne treba mešati uredjaje.Današnji akumulatori za automobile se tako prave da imaju odredjen vek upotrebe, kao i većina drugih uredjaja danas.Mi živimo u potrošačkom društu i sve je podredjeno toj logici.Ko to može da prati on ide i kupuje, ko ne može on ostaje po strani.Surovo, ali je tako.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

zvukoljub wrote:

Имао сам прилику.........
ФОРМИРАО сам бар сто тона акумулатора који на железници служе као резервно напајање у случају нестанка струје а док не стартује агрегат.
Поставио, налио електролит и формирао гомилу ЧЕЛИЧНИХ акумулатора за атомска склоништа и слична резервна напајања.
Заменио сам бар сто кила плоча у НЕКАДАШЊИМ акумулаторима којима је страдала једна -две ћелије па ми се чини да знам о чему пишем.

Нађи ми где то ја упоређујем "Kakvi su nekad bili akumulatori kod telefonskih centrala i to uporedjivati sa akumulatorima za startovanje današnjih automobila je zaista neozbiljno."
Ја сам само поредио трајање две врсте акумулатора са истом наменом.
Такво поређење које ми приписујеш не бих никад правио јер су то две по намени сасвим различите врсте акумулатора. Стационарни акумулатори треба да што дуже дају номиналну струју а стартни(аутомобилски) што већу ал' кратковремено.
Вероватно и ја знам разлику између маратонца и спринтера :hh

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

djsloba10 wrote:
Заборавих да поменем
Док су коришћени обични оловни акумулатори за резервно напајање телефонских централа трајали су (са редовним одржавањем)по 15-20 година.
Сад се користе "херметички затворени акумулатори којима не треба одржавање" и не могу да саставе пет година до замене.

Evo ovde lepo sve piše, tema je Koja kiselina u akumulator, a forum o popravci automobila, prema tome pisati o akumulatorima za telefonske centrale u okviru ove je teme je ili promašen tekst ili uporedjivanje nečega što se ne uporedjuje.
Treba se držati teme koja je pokrenuta, a ne držati predavanje o akumulatorima uopšte. Smile

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Evo konacnog odgovora na temu:
U akumulatoru stoji razredjena sumporna kiselina koja treba da ima odredjenu gustinu.U njega se (gde je to predvidjeno) naliva destlovana voda naravno kada nivo padne zbog isparavanja elektrolita.Kada se taj elektrolit toliko razredi da nemoze snbdevati starter potrebnom strujom,oni koji imaju novaca bacaju stari i kupuju nov akumulator,a ovi drugi daju nekom ko se malo u to razume da im akumulator osvezi ili se odvaze da sami kupe gotov elektrolit i zamene ga kompletno uz odgovarajucu proceduru i instrukcije naravno.

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

zvukoljub wrote:
djsloba10 wrote:
Заборавих да поменем
Док су коришћени обични оловни акумулатори за резервно напајање телефонских централа трајали су (са редовним одржавањем)по 15-20 година.
Сад се користе "херметички затворени акумулатори којима не треба одржавање" и не могу да саставе пет година до замене.

Evo ovde lepo sve piše, tema je Koja kiselina u akumulator, a forum o popravci automobila, prema tome pisati o akumulatorima za telefonske centrale u okviru ove je teme je ili promašen tekst ili uporedjivanje nečega što se ne uporedjuje.
Treba se držati teme koja je pokrenuta, a ne držati predavanje o akumulatorima uopšte. Smile

Честитам и извињавам се што сам "промашио тему" :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh
Могу ли ипак малко да пишем и о додавању киселине у АУТОМОБИЛСКИ акумулатор?

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

mrakovic wrote:
Evo konacnog odgovora na temu:
U akumulatoru stoji razredjena sumporna kiselina koja treba da ima odredjenu gustinu.U njega se (gde je to predvidjeno) naliva destlovana voda naravno kada nivo padne zbog isparavanja elektrolita.Kada se taj elektrolit toliko razredi da nemoze snbdevati starter potrebnom strujom,oni koji imaju novaca bacaju stari i kupuju nov akumulator,a ovi drugi daju nekom ko se malo u to razume da im akumulator osvezi ili se odvaze da sami kupe gotov elektrolit i zamene ga kompletno uz odgovarajucu proceduru i instrukcije naravno.

Немој сад и ти!!!!!
Ја написао да се по потреби додаје киселина а "стручнији" од мене ме "убедише" да је киселина вечита а само се вода додаје!
Сад ће морати и тебе да убеђују да ниси у праву

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Kiselina se ne dodaje u akumulator i nemoj savetovati ljude pogrešno.U ostalom evo teksta pa neka pročita koga interesuje.

http://www.batterydoctors.co.rs/html/did_you_know_LAT.htm

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

mrakovic
mrakovic's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2010
Poruke:

Ocigledno zvukoljube da nisi primetio da sam ja taj isti link postavio na pocetku i to sto pise u tekstu vazi samo za obicne porosace ne i za majstore(ovo je majstorski forum),ali dobro je sto si navratio na to eto ti ga zivi primer.Ti ljudi se bave osvezavanjem starog akumulatora i nakon tretmana daju garanciju od 2god. Upravo kod njih sam i bio i video kako se prave otvori na potpuno zatvorenim akumulatorima itd itd,i takodje nalivaju elektrolit pri tom postupku.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Jesam ja primetio, ali očigledno neko nije, zato sam ponovo podsetio na taj tekst, a sem toga naveo sam i neka iskustva iz servisa u kome sam bio i gde se današnji moderni akumulatori ne popravljaju.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

mrakovic wrote:
to sto pise u tekstu vazi samo za obicne porosace ne i za majstore(ovo je majstorski forum)

Rekao bih da ovo nije majstorski forum iako uglavnom majstori daju odgovore.
Forum koji je namenjen samovcima ne bi trebalo da predlaže ili preporučuje radove koje većina samovaca ne može da odradi, iako majstor može. Razlog je jednostavan - ugrožavanje sigurnosti. Svakako da postoje i neka pitanja koja postavljaju i sami majstori (jer niko ne zna baš sve), ali kad su u pitanju akumulatori, onda je očigledno da je pitanje postavio laik.
Iz tog razloga sam i ja odgovorio da se doliva samo voda iako sam u vojci mesec dana gledao kako ljudi repariraju akumulatore u akumulatorskoj stanici.

batterydoc
batterydoc's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2008
Poruke:

mrakovic wrote:
Sto se tice isparavanja kiseline dokaz je moje satorsko krivo koje je slucajno prebaceno preko akumulatora u kamioncetu i stajalo je neko vreme.Znateli sta je ostalo od njega? Nista samo paucina..Kiselina itekako isparava zajedno sa vodom.Sve se moze ispitati treba biti samo dovoljno zainteresovan

Sto se tice isparavanja Sumporne kiseline na sobnoj temperaturi samo da napomenem neka njena svojstava

Tačka ključanja 290 °C, 563 K, 554 °F (98% rastvor na 338°C)

Tako da isparava samo voda ( destilovana ) iz elektrolita, i zato se samo i samo dodaje destilovana voda.

Elektrolit je 65 % destilovane vode i 35 % Sumporne kiseline.

Ako hocete da zamenite elektrolit, potrebno je prethodno isprazniti stari, oprati unutrasnjost vodom, prosusiti i dodati novi elektrolit, posle toga puniti akumulator i proveriti posle punjenja, da li je gustina elektrolita u granicama, za napunjen akumulator.
Pridrzavati se obavezne zastite pri radu sa otrovnim materijama.
Pozdrav
batterydoc

djsloba10
djsloba10's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

Уз дужно поштовање титуле у имену замолио бих да ИПАК наспете у чашицу киселину из акумулатора и да је оставите на собној температури.
Поново напомињем да се акумулатор најчешће налази у простору у ком је температура преко 50 степени.

Zlatan
Zlatan's picture
Offline
Registrovan dana: 13/05/2007
Poruke:

ode ovo u off,moraću izbrisati ovu temu