Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

centralno grejanje - otvoren sistem

112 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

RnRolla wrote:

Ovo je lepo ali kada korisnicima ispostaviš račun dobiće izraz na licu koji je sličan tvom avataru.

Ventil košta oko 500kn a otvorena posuda i cjevovod do nje znatno više tako da ta tvoja tvrdnja o skupoći uopće ne stoji. Da o šteti od korozije na otvorenom sistemu i ne govorim.

RnRolla
RnRolla's picture
Offline
Registrovan dana: 05/10/2010
Poruke:

Nike wrote:
RnRolla wrote:

Ovo je lepo ali kada korisnicima ispostaviš račun dobiće izraz na licu koji je sličan tvom avataru.

Ventil košta oko 500kn a otvorena posuda i cjevovod do nje znatno više tako da ta tvoja tvrdnja o skupoći uopće ne stoji. Da o šteti od korozije na otvorenom sistemu i ne govorim.
Vrlo dobro znaš da do termo sigurnosnog ventila treba dovesti sanitarnu vodu za rashlađivanje i da mu je neophodan odvod za otpadnu vrelu vodu sa drenažnim levkom plus naravno ekspanziona posuda. Sve to ne može da košta manje od otvorene posude naročito ako se pravi od starog bojlera (što je najčešće).
Da se razumemo, ja sam prvi koji se zalaže za zatvoreni sistem ali tvrdim da u mnogim slučajevima korisnici ignorišu neophodne armature pa je bolje postaviti otvoren sistem u slučaju da postoji osnovana sumnja da je sistem sklon prekomernom podizanju temperature. Mislim da i oni koji ne razumeju i neće da plate za svoju sigurnost treba da dobiju stabilan sistem od strane svesnog i savesnog instalatera.

milosdm
milosdm's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2012
Poruke:

moze neko da mi objasni sta je otvoren a sta zatvoren sistem.....?hwala

sllobam
sllobam's picture
Offline
Registrovan dana: 15/03/2009
Poruke:

Pisano vise puta o tome.

milosdm
milosdm's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2012
Poruke:

izvinjavam se..
iz ovih prica sam shwatio da imam zatvoren sistem,zanima me gde se nalaze prozracni loncici i kako ih otvoriti,posto vec neko vreme cujem kao zuborenje u sistemu....i na koliko bara treba da bude kotao kad nema vatre u njemu... kod mene je na 1.6bar-a...e sad na vrhu ekspanzione posude (SM50) imam neku gumu nzm cemu sluzi..kotao je R65 65kw..

Cvija
Cvija's picture
Offline
Registrovan dana: 27/09/2010
Poruke:

Evo da iskoristim priliku i ja nesto da pitam buduci da sam tek sada posle procitanih postova ovde shvatio da sam u problemu. Naime, kod mene je "majstor" u svoj svojoj pameti uradio otvoren sistem grejanja sa jednom cevi ka tavanu gde se nalazi otvoren sud i ona cevka do ispod crepa. Koliko vidim iz price to je ubedljivo najgore resenje moguce... Ovih dana mi se desilo i da je sistem otisao na 3 bara sto ce reci da je gore sve zaledjeno. E sad - mogu li ja problem resiti time sto cu da nabavim neki antifriz za sisteme grejanja ili mi spasa nema? Dodavanje toplog voda gore?

Zabrinuo me je i post gde kazu da ako je dobro uradjen sistem ne mora da se ozraci a kod nas je stalno neka frka (desi se da neki radijator ne greje) pa kad dodamo vodu mora svaki radiator posebno da se ozraci.

Moze li neko da mi ovo malo iskomentarise ili baci neki pametan predlog. Hvala unapred, znam da mi je majstor ludak, bitno je da prica sa takve visine kao da je zavrsio doktorske iz termotehnike.

Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

@ Cvija

Ovisi o količini vode u sistemu dali ti se isplati ili ne stavljati antifriz. Ako je malo vode onda se isplati. Ako je više vode onda se ne isplati.
Ako je kotao/peć (i svi ostali elementi u sistemu) u stanju podnjeti viši tlak (2,5 bar pa na više) onda ti je najbolje prepraviti na zatvoreni sistem.

Nike
Nike's picture
Offline
Registrovan dana: 24/10/2009
Poruke:

milosdm wrote:
izvinjavam se..
iz ovih prica sam shwatio da imam zatvoren sistem,zanima me gde se nalaze prozracni loncici i kako ih otvoriti,posto vec neko vreme cujem kao zuborenje u sistemu....i na koliko bara treba da bude kotao kad nema vatre u njemu... kod mene je na 1.6bar-a...e sad na vrhu ekspanzione posude (SM50) imam neku gumu nzm cemu sluzi..kotao je R65 65kw..

Ako je sve napravljeno po zanatu, odzračni lonci se nalaze na najvišim mjestima instalacije. Odzračni lonci imaju na sebi čep kojeg treba odvrnuti za vrijeme dopunjavanja. Ako čep na sebi nema rupicu, onda ga treba ostaviti djelomično odvrnutog, a ako ima rupicu, onda ima u sebi higroskopni uložak i taj čep treba zavrnuti do kraja kad se dopuni sistem i odzrači nakon nekog vremena.
Voda se dopunjava na tlak koji je označen na ekspanzijskoj posudi + 0,2-0,3 bara na hladno. Pretpostavka je da je instalater prilagodio tlak zraka u posudi potrebama instalacije i to zapisao na posudu u za to predviđeni okvir na posudi.

dusanmijat
dusanmijat's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2012
Poruke:

Pozdrav Ja se vodim onom starom: "U ljeto treba razmišljati o zimi" Naime, rekonstruišem kotao pa sam u namjeri da ubacim i spremnik toplote od 1200 litara što je glavni razlog da razmišljam o otvorenom sistemu (spremnik je iz samogradnje) Na početku sam razmišljao da samo spremnik bude otvorenog sistema sa dva izmjenjivača ali sve što više čitam dolazim do novih podataka i ideja i ako bi komplet sistem bio otvorenog tipa spremnik bi bio mnogo jednostavniji a samim tim i jeftiniji. Sa spremnikom ću imati oko 1400 litara u sistemu pa će i ekspanzija biti oho ho neki majstori rekoše oko 160 litara. Peć će biti kombinovana sa gorionikom na pelet i ložištem za drvo i sječkua snaga između 30-35 kw Sve informacije vezane za ovakav sistem će mi dobro doći a tek kakva šema ili presjek spremnika bi mi jako pomogli. Sve oko rekonstrukcije kotla i ostalo bit će dostupno na forumu pa možda kome pomogne. Zahvaljujem svima koji budu bar malo razmatrali moju problematiku

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Zar nije jednostavnije da ostaviš zatvoren sistem a samo rezervoar otvoriš? To za ekspanzionu posudu ne važi ako imaš otvoreni rezervoar. Samo ga ne napuniš do vrha već ostaviš tih 5-10% kapaciteta da se voda može širiti.
Šema je krajnje jednostavna: postojeći sistem pod pritiskom se produžava za izmenjivač koji ide u rezervoar i uzima toplotu. Rezervoar se može grejati čime hoćeš i taj cirkulacioni krug nije pod pritiskom. Tada ti ne treba ni drugi izmenjivač.

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Juce sam kupio cisternu za loz ulje i ovih dana krecem sa pripremom za sistem kao sto je Tihi naveo.

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Srećno.
Ako hoćeš da me poslušaš, nemoj izolaciju uraditi poliuretanskom penom (onom dvokomponentnom za zamrzivače). Moja se napila toliko vode da sam je svu skinuo (posle 3 zime). Bacio sam 100evra za izolaciju. Poliuretanska pena ne može da se osuši, a kad je probodem šrafcigerom curi kao sa česme. Najzanimljivije je da je izolacija mokra CELA, od dna do vrha rezervoara sa svih strana, nema mesta gde ne curi. A rezervoar ne curi. Da li je pokupila iz vazduha (higroskopna) ili od negde drugde (mada nikakvog traga vode ne vidim) ne znam. Kao da se kapilarno širila od nekog mesta. Strašno. Naravno da sam to video slučajno, pritisnuo - ono voda. Probodem i "sad kad se nisam šlogiro..."
Kupio sam mineralnu vunu pa ću probati sa njom. Ona se bar lako skine i stavi ponovo.

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Stavicu stiropor na ravne stranice cisterne i vunu na zakrivljene. Mislim da postoji i varijanta vune oblozene alufolijom sto verovatno olaksava oblaganje zaobljenih povrsina. Da li se rezervoar ostetio prilikom skidanja pene?

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Nije oštećen ali nije išlo lako: špaklom pod tupim uglom i onda se odlepljuje dosta dobro.
Ja sam stavljao 3cm stirodur oko celog akomulatora, a onda do debljine od oko 10cm poliuretan a kalup je bio do ploča od ofset štampe (neki tanak aluminijum oko 60x70cm). Na svakih 10cm sam sekao trouglove po dužini da bi mogao da održim oblik kruga (kao što se daje stirodur za šidelov dimnjak). Sada ću da ostavim stirodur i preko toga stavljam vunu i samo stežem. Neka bude paropropusna pa ću videti da li se stvara kondenz.

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Da nije mozda kondenz od isparavanja vode u akumulatoru? U kom delu cisterne je najbolje staviti sondu termostata za elektricne grejace?

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Iz akomulatora mi ide samo jedna bakarna cev od 22mm i na njoj se čak ne vidi isparavanje. Jedino ako je kondenzacija u kotlarnici jer mi je neizolovan metalni krov a kako je ove zime bilo hladno, pojavljivalo mi se kapljanje sa krova. I to mislim izolovati. Ali ne mogu da verujem da je to moglo natopiti 10 cm poliuretana i da se ne može osušiti na isti način.
Sondu termostata sam stavio u nivou grejača, realno što niže. Treba da reaguje kad je akomulator pun, zar ne?

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Mislio sam da treba na vrhu ali izgleda da nisam u pravu. Nije mi jos jasno kako ce teci raslojavanje vode. Ne znam da li je moguce da na vrhu prokjuca ako dole nije postignuta temperatura od 100C.

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Ja ne grejem preko 80*C kad je baš hladno onda 85 ali se to potroši u prvih 2-3 sata grejanja tj do 10 sati. Preko 80*C vidno voda isparava.
Meni je regulacija od bojlera: termostat podešavam ručno (u prelaznom periodu oko 60-70*C, kad zazimi 80-85), a sigurnosni termostat iskače na 92*C.
Zavisno od visine akomulatora razlika u temperaturi vode na dnu i na vrhu je oko 5*C kad se ne koristi. Čim počne da se koristi, razlika je puno veća (kao i kod običnog bojlera: hladna voda uđe na dno a na vrhu je još vrelo pa se hladna voda polako penje onoliiko koliko se potroši tople vode). Zato je vertikalni bojler puno bolji od horizontalnog (isto važi i za akomulator) jer je površina kojom se dodiruju hladna i topla voda manji pa se topla voda sa vrha može iskoristiti. Sigurno si doživeo da se kupaš i da ODJEDNOM (u roku 5 sekundi) nema više tople vode.

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Quote:
Originally Posted by MBranimir
Ako hoćeš da me poslušaš, nemoj izolaciju uraditi poliuretanskom penom (onom dvokomponentnom za zamrzivače). Moja se napila toliko vode da sam je svu skinuo (posle 3 zime). Bacio sam 100evra za izolaciju. Poliuretanska pena ne može da se osuši, a kad je probodem šrafcigerom curi kao sa česme. Najzanimljivije je da je izolacija mokra CELA, od dna do vrha rezervoara sa svih strana, nema mesta gde ne curi. A rezervoar ne curi. Da li je pokupila iz vazduha (higroskopna) ili od negde drugde (mada nikakvog traga vode ne vidim) ne znam. Kao da se kapilarno širila od nekog mesta. Strašno. Naravno da sam to video slučajno, pritisnuo - ono voda. Probodem i "sad kad se nisam šlogiro..."
Kupio sam mineralnu vunu pa ću probati sa njom. Ona se bar lako skine i stavi ponovo.

POST SA DRUGOG FORUMA
Ovo mi baš i nije jasno ???????

Dvokomponentna poliuretanska pjena je zakon , jest skupa , ali je nešto najbolje što postoji. Da nije tako ne bi se koristila kao izolacija i konstruktivni materijal u aerospece tehnologiji ili vrhunskoj brodogradnji.

Prije par mjeseci sam dao adresu firme POLI-MIX d.o.o.iz Šapjana koja blenda smole prema zahtjevu i proizvodi gotove ploče od poliuretanske pjene koje se koriste kao ispuna u brodogradnji , ili termoizolacija u građevinarstvu , a ispunjavaju sve potrebne kriterije za aerospace kao konstruktivni materijal ( sandwich structure).

Ne znam što neka firma koristi za ispunu u hladnjacima i kako apliciraju tu dvokomponentnu poliuretansku masu , ali znam da nije lako ni jeftino, dobiti jednoliku strukturu i dobro zamiješanu masu u varijanti Sam Svoj Majstor.

Mi smo se preko pola godine patili s tim dok nismo osvojili tehnologiju na labo nivou, a imali smo punu suradnju i sve informacije iz POLI-MIXA.

Volio bih da forumaš MBranimir da izvor tih informacija, iako znam da nije ispravno prenositi informacije s foruma na forum , ali je ovo dovoljno važna informacija i važna stvar da nam svima može zagorčati život , i smatram da mu admin foruma neće uzeti za zlo .

DA NIJE PROBLEM U OVOME STO JE NAVEDENO?

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Struktura koju sam dobio je na oko odlična: ima milione sitnih vazdušnih prostora i bila je suva i izgleda kao pur-pena (samo što pur-pena ima veće vazdušne prostore; ovde je taj prostor do četvrt milimetra pa i manje). Posle 3 zime sva mokra. Ja je više neću koristiti. I ja sam se zalepio za poliuretan jer je oko 50% bolji izolator po 1cm od mineralne vune. 15cm vune me košta 20 evra a poliuretan 100evra pri čemu je izolacija jednaka. Nema smisla.
Možda postoji i tu više vrsta? Ova bi i u zamrzivaču bila dobra jer je tamo minus i nema vode, ali znam da je nekima "propala izolacija pa zamrzivač curi i mora nova da se stavlja".
Mada slično izgleda, pur-penu kada baciš u vodu ona pliva i ne upija vodu. Takođe ni stirodur ni stiropor. Ovaj poliuretan koji sam skinuo jedva da pluta na površini, sav je pod vodom. Kao kad sunđer bacim u vodu: ne potone, ali ni ne pliva.
Možda sam ja nešto pogrešno radio. Rekli su usuti jednu tečnost, dodati tamniju tečnost 10% manje, brzo mešati i prosuti u unapred napravljeni kalup. Tako uradio i imam ovaj rezultat.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Овде је у старту узрок проблема нешто друго , а не врста и тип изолације . Узрок је вода/влага и она ће сваку изолацију довести до тога да јој ефекат занемарљив , почевши од ПУР материјала , преко разних вуна , стиропора ....
Требало би открити разлог појаве влаге /воде ... Конденз, процуривање , влага из простора ... Готово су сви изолациони материјали врло хигроскопни ...

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Stirodur a i stiropor se nalaze u vodokotliću kao plovak i nikada se ne napije vode.
Ako je izolacija od poliuretana dobra i dobro urađena jedini izvor kondenzacije u kotlarnici može biti razlika temperature sa spoljnje i unutrašnje strane metalnog krova i isparavanje vode iz akomulatora. Jeste da sam imao dosta kapanja sa metalnog krova ujutru kada je rezervoar 80*C a napolju -20. Ako je to izvor, onda je lako objasniti da je cela izolacija povukla vodu.
Vrlo lako mogu produžiti odušku (silikonsko crevo od 1/2") od rezervoara van kotlarnice. Ako vodena para izađe iz kotlarnice sigurno će biti manje kondenzacije u kotlarnici. To sigurno neće odmoći. Nisam se toga setio do ovog razgovora, nisam mislio da to može biti uzrok.
Kad sada malo bolje razmislim, vlažnost vazduha je bila jako velika, a temperatura u kotlarnici oko 10*C (napolju -15*C) pa pre mislim da je isparavanje vode pravi uzrok. Dakle, oduška napolje.
I dalje ne shvatam kako poliuretan ne može da se osuši na isti način kao što se napije. Posle 4 meseca je i dalje skroz mokar.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

У водокотлићима се уграђују стиропори велике густине , који много мање упијају воду ...
Кондензација у котларници јесте извор проблема , а свака влага смањује термоизолационе карактерстикие материјала и до 90 посто ...
Због тога се у грађивини обавезно уграђују парне бране , да би спречиле упијање влаге у саме изолационе материјале .
Одстрањивање конденза из котларнице би много помогло , али би такође помогло да се сама котларница изолује , поготово лимени кров и наравно спречити да та изолација буде у контакту са влагом ...
Што се тиче изолације самог резервоара који год материјал да се употреби обавезно треба спречити да и та изолација дође у контакт са влагом/водом ...

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Da li mogu termoregulator i termostat da povezem na dve sklopke posto cu imati 2 napojna kabla sa 2 brojila za 6 grejaca u cisterni?

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Pošto sam ja sada skinuo poliuretan, koji je predlog izolacije i koji redosled? Pomislio sam da se možda čak i na samom akomulatoru formira kondenza, ali plastičan je... mada kad se pojavi razlika od 70*C sa jedne i druge strane možda može da kondenzuje.
Ja sada imam oko celog akomulatora 3 ili 4cm stirodur koji je potpuno suv. Šta je dalje predlog?
Sigurnosni i običan termostat se redno vezuju na dve sklopke. Bilo koji termostat da iskoči, mora se isključiti struja.

dusanmijat
dusanmijat's picture
Offline
Registrovan dana: 16/05/2012
Poruke:

Pozdrav tihi2. Malo su mi ove dogodovštine sa tvojom izolacijom čudne, ali šta je tu je. Posledicu imamo ali uzrok samo nagađamo. Nije bitno što je spremnik plastični ako izolacija ne vrši funkciju i razlika temperatura se desi baš na njegovovoj stranici, kondez je neminovan. Što se tiče izolacije poradi malo na krovu a spremnike iz Knjaževca sam gledao i oni su izolovani sunđerom, vjerovatno tanjim u više slojeva. Nije neka sreća u odnosu na poliuretan ali i cijena je sigurno prihvatljiva pa rezmisli i u tom pravcu. Čujemo se

MBane
MBane's picture
Offline
Registrovan dana: 29/07/2012
Poruke:

Na drugom forumu je neko predlozio da se akumulator stavi u ugao, ogradi i u medjuprostor ubaci perlit. Ranije se koristio za termo fasade. Postoji fabrika u Zrenjaninu ali ne znam cenu. Prodaje se u dzakovima.

Superhik125
Superhik125's picture
Offline
Registrovan dana: 03/11/2010
Poruke:

tihi2 wrote:
Zar nije jednostavnije da ostaviš zatvoren sistem a samo rezervoar otvoriš? To za ekspanzionu posudu ne važi ako imaš otvoreni rezervoar. Samo ga ne napuniš do vrha već ostaviš tih 5-10% kapaciteta da se voda može širiti.
Šema je krajnje jednostavna: postojeći sistem pod pritiskom se produžava za izmenjivač koji ide u rezervoar i uzima toplotu. Rezervoar se može grejati čime hoćeš i taj cirkulacioni krug nije pod pritiskom. Tada ti ne treba ni drugi izmenjivač.

ja se evo 15-ak dana patim sa puferom i otvorenim sistemom. imao sam problema sa otvorenom posudom koja je bila pola metra iznad pufera. događalo se da kad pumpa radi (kotao-pufer) pomalo izlazi vode na preliv. tako joj bilo lakše nego da ide kroz termostatski troputni ctv ventil koji je postavljen na povratu ka kotlu. kad sam je podigao još jedan metar izgleda da je problem nestao. a onda sam se sjetio tebe i da nikako nemaš ekspanziju KAKO TI TO RADI? imaš li ctv troputni termostatski ventil na povratu? jesi li imao problema?

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Nisam baš siguran da sam razumeo problem, ali (ko i svi u Srbiji) imam svoje mišljenje. Nema veze ako to nije što si ti pitao. Ha-ha.
Otvorena posuda mora biti (ako se dobro sećam) najmanje 2-3m iznad najvišeg radijatora ili cevi ili pufera. Time se stvara kakav-takav pritisak u sistemu (0,2-0,3bara) i omgućava cirkulaciju. Kada nema pritiska u sistemu onda pumpa vrti vodu u mestu, pumpa radi a nema protoka. Pojava se zove kavitacija (to su mi na forumu objasnili stariji i iskusniji). Imao sam taj problem i piše negde da sam morao da spustim pumpu za 0,5m da bude skroz pri podu da bi mogao da napravim cirkulaciju kotao-pufer.
Imam trokraki ventil, moj pufer je bez pritiska i ekspanzija mi je u puferu (ne napunim ga skroz već samo do oko 10-20cm od vrha). Ima rupu pri vrhu i tu izlazi i ulazi vazduh kako se voda širi i skuplja.
Ako sam pogodio ok, ako nisam pojasni pitanje.

Superhik125
Superhik125's picture
Offline
Registrovan dana: 03/11/2010
Poruke:

tihi2 wrote:
Nisam baš siguran da sam razumeo problem, ali (ko i svi u Srbiji) imam svoje mišljenje. Nema veze ako to nije što si ti pitao. Ha-ha.
Otvorena posuda mora biti (ako se dobro sećam) najmanje 2-3m iznad najvišeg radijatora ili cevi ili pufera. Time se stvara kakav-takav pritisak u sistemu (0,2-0,3bara) i omgućava cirkulaciju. Kada nema pritiska u sistemu onda pumpa vrti vodu u mestu, pumpa radi a nema protoka. Pojava se zove kavitacija (to su mi na forumu objasnili stariji i iskusniji). Imao sam taj problem i piše negde da sam morao da spustim pumpu za 0,5m da bude skroz pri podu da bi mogao da napravim cirkulaciju kotao-pufer.
Imam trokraki ventil, moj pufer je bez pritiska i ekspanzija mi je u puferu (ne napunim ga skroz već samo do oko 10-20cm od vrha). Ima rupu pri vrhu i tu izlazi i ulazi vazduh kako se voda širi i skuplja.
Ako sam pogodio ok, ako nisam pojasni pitanje.

pa to je to. očekivao sam da si imao sličnih problema kao ja. moja pumpa tjera vodu, ali mi je na izlazu iz trokrakog ventila temperatura oko 70C, što mi se čini puno.

dakle, topli vod iz kotla si prvo spustio na pod, postavio pumpu na njega i onga lagana podizao do vrha pufera? pumpa ti je na polaznom vodu? kolika ti je sad visinska razlika između najviše tačke pufera i pumpe? kolika ti je sada temperatura povratnog voda? koji ti je trokrakti ventil, koji proizvođač? je li ti se dešavalo da ti se povećava nivo vode u puferu kad radi pumpa, tj da slabo vraća prema kotlu? koliko treba kotlu da zagrije pufer, i koje je snage kotao? al me idu ova pitanja.......kod mene je izgleda grijanje po principu 1000 zašto 1000 zato