zavrsena grejna sezona, kotao na cvrsto gorivo ociscen propisno, sta dalje?
cuo sam nesto za krec, ali dve verzije.
prva: komad negasenog kreca se stavlja u loziste
druga: rastvoriti gaseni krec u vodi i namazati unutrasnjost kotla
koji od ta dva nacina i postoji li neko specijalno sredstvo za zastitu kotla van sezone?
konzerviranje kotla na kraju grejne sezone
Sa negasenim krecom zamisao nije losa ali zadatak je ocistiti i konzervirati povrsinu lozista a ne samo vazduh u lozistu, zar ne? Drugo, nije dobro sto u toj varijanti treba da se drze vrata kotla zatvorenim, strujanje vazduha uvek omogucava bolje isparavanje tj. susenje svih povrsina lozista i domovodnih kanala. I trece, koriscenjem odgovarajucih sredstava za ciscenje vrsi se istovremeno i ciscenje i konzervacija kotla odnosno stvaranje privremene antikorozione zastite (do naredne grejne sezone).
Inace, korozija je nezaustavljiv proces na pdredjenim metalima i kao takva se moze samo manje ili vise usporiti da bi proizvod (od tih metala) imao odredjenu trajnost u skladu sa svojom tehnoloskom i komercijalnom namenom i zivotnim vekom korisnika tog proizvoda.
Izgleda da se konacno nesto menja na bolje u ovoj nasoj zemlji, iz iskustva znam da je glavni posao na pocetku svake grejne sezone ciscenje lozista od ostataka prethodne (a cesto i prethodnih) grejnih sezona...
Slazem se da je bolje hemijski obraditi kotao. Krec je ok resenje i dostupnije obicnim ljudima. A vrata se zatvaraju bas zbog te promaje koja se javlja usled inercije dimnjaka itd. Hoce i u letnjem periodu da dodje do orosavanja zidova kotla. Drugo, tako se i smanjuje kolicina kiseonika koji je jedan od uzrocnika korozije.
koje hemijsko sredstvo i gde ga naci?
Ja sam uzimao Wurth. A mozes pitati clana Astrea, on ti je za te hemikalije i tako to
Ja sam probao Wurth u spreju i mogu vam reći gubljenje vremena,površina koja se prska mora biti jako pristupačna jer se posle prskanja mora dobro isčetkati.Nepristupačna i zavučena mesta je nemoguće očistit.
Ne znam za taj u spreju za sta se koristi. Imaju oni i za ciscenje, ali dok ne ostruzes i ne ocetkas nema nista od toga. Ovo pakovanje 10l za konzervaciju kotla.
Toplo preporučujem čitanje jedne druge teme, a na ovu temu.
pretražio sam forum ali nisam našao, možda nisam dobro tražio pa ako je to istina molim admine da premeste temu na odgovarajuće mesto.
ono što mene interesuje je da li se još nekome znoji kotao, sada, u letnjem periodu i na ovako visokim temperaturama. neki dan uđem u podrum da uzmem nešto i slučajno bacim pogled ka kotlu i imam šta da vidim, svuda voda oko njega. mislio sam da je od onog nevremena pa kroz odžak ali nije, u odžaku sve suvo, otvorim vrata a unutra sve svetlucaju kapljice, čudu nisam mogao da se načudim, 2 leta su prošla bez toga, a ovo, možda zbog ekstremne toplote, je evo ovakvo.
svejedno, izvukao sam gorionik, pootvarao sva vrata, cug na dimnjači, zatvorio ventile da voda ne kruži kroz sistem i zabeležio pritisak sistemu jer nisam isključio mogućnost da je peć procurela. evo, 5 dana kasnije beton ispred peći se osušio, unutrašnjost kotla suva, pritisak na normali, onako kako sam zabeležio. znači ipak kondenz sa kojim ni zimi nemam problema, svašta čovek za života vidi.
zašto ovo pišem? pa da čujem vaša iskustva, ja sam čuo da peć leti treba zatvoriti i ne dati promaji da "unosi vlagu iz vazduha" te da se tako sprečava kondenzacija i kao svaki dobar slušalac to sam i uradio, sada dijametralno suprotnim postupkom imam zadovoljavajuće rezultate i ne nameravam da menjam ništa do početka grejne sezone, napominjem da sam sve očistio posle završene grejne sezone pa sam imao dobar uvid u stanje kotla, nije imalo šta da upija vodu i ona se slobodno izlivala ispred peći. podrum je ipak podrum, jeza te prođe kad siđeš od svežine.
dopuna
razumeo, hvala adminima.
moja promaja, što kaže @Astrea, sasvim dobro odrađuje posao, kotao je sada suv a što se tiče hemije imalo bi nekog smisla kad bi se moglo prići do svih pregrada u kotlu, ćoškovi su najgori, kako za čišćenje tako i za zaštitu. vrlo bitno je, vidim, i zatvoriti bar jedan ventil da ne bi bilo nikakve pa ni prirodne cirkulacije da se temperatura vode u kotlu izjednači sa temperaturom okoline, u mom slučaju podruma, gde je manje više celo leto ista temperatura.
Konenzacija na zidovima kotla tokom leta a naročito ako je kotlarnica u podrumu je opet jedna fizička pojava - što je vazduh topliji u stanju je da primi veću količinu vodene pare i da sve to (vazduh i vodenapara) ostane u gasovitom stanju nego na nekoj nižoj temperaturi. Znači, topao vazduh dolazi u podrum, tu se rashlađuje i deo vodene pare se pretvara iz gasovitog u tečno stanje i u obliku rose se zadržava po zidovima kotla, zidovima prostorije i drugim predmetima koji su u podrumu. Zidovi su uobičajeno od kamena, betona, cigle, kreča i sličnih materijala koji su u stanju da upiju određenu količinu kondenzovane vode a lim/gus kotla ne upija (osim ako nema zaostale smole i gareži). Vlaga koja se kondenzovala po zidovima podruma oduzima deo toplotze zidova da bi isparila i time se stvara prijatan osećaj za ljude u podrumima tokom letnjih vrućina. S druge strane taj osećaj je za tehniku veoma štetan - stavimo par novih eksera u podrum i pogledajmo na šta će da liče posle samo mesec dana.
Znači, sve što je podložno koroziji i nalazi se u podrumu bi trebalo svakako na neki način da bude zaštićeno a ta zaštita je moguća samo hemijskim sredstvima. Kotlovi najviše koroziraju tokom perioda mirovanja, neophodno je da se odmah po prestanku grejne sezone detaljno očiste i privremeno antikoroziono zaštite. Svakako da su uvek najproblematičniji ti uglovi, pregrade i ostala teško dostupna mesta - jedno od rešenja je i obilno 'natapanje' sredstvima za čišćenje i zaštitu kotlova.
Promaja u kotlu je način da se višak vlage izbaci napolje a to se postiže ostavljanjem svih kotlovskih vrata i klapni ka dimnjaku otvorenim (nešto slično preporučuju i proizvođači veš mašina).
I na kraju, postoji stara preporuka da je zimi potrebno podrum što češće provetravati a leti retko i jedino u ranim jutarnjim satima. Mada, mi uobičajeno držimo vrata na podrumima tokom leta otvorenim. Pri tome, treba napomenuti da opisana kondenzovana i u zidove upijena vlaga nema veze sa kapilarnom ili eventualno procednom vlagom u podrumima - znači ovo je samo novododata vlaga u ionako vlagom bogatu sredinu.
Kada se kotao dobro ocisti od naslaga smole i garezi pristupa se konzervaciji kotla tj lozista i dimnih kanala. Postoje specijalne tecnosti koje se koriste za neutralizaciju kiselih jedinjenja i kostaju od prilike 30e za 10l.
Sto se tice kreca, koristi se negaseni krec u grumenu. On se stavi u metalnu posudu i postavi na dno lozista kotla. Zatvore se sva vrata, vrata za regulaciju promaje i klapna na dimnjaci. Posto je krec bazno jedinjenje on neutralise kisela jedinjenja u samom kotlu. Drugo, krec je dobar apsorber vlage. Tako da se smanjuje hladna kondezacija koja se stvara na zidovima kotla. Ok je namazati kotao i uljem..nafta nije preporucljiva jer se i oseca a drugo..u sebi ima i sumpornih jedinjenja.
Kada protekne neko vreme, primetices da je krec narastao kao kvasac. Ostavi sve tako kako jeste do pocetka grejne sezone