Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra Prijava
www.samsvojmajstor.com logo

  • Naslovna
  • Forumi
  • Albumi
  • Majstori

Najpopularnije danas

TA peći - najčešća pitanj...
Grejanje na pelet
Popravka veš mašine-savet...
Veš mašine Gorenje

Poslednje teme na forumu

kokspera
Naizmenični prekidač na d...
Podbetoniranje stare Svab...
Krovna konstrukcija

Forum

  • Aktivne teme
  • Neodgovorene teme
  • Napredna pretraga

Naslovna » Forums » Gradjevinarstvo » Izolacije

Фасаде и термоизолација

1421 poruka / 0 new
Login or register to post comments
Poslednja poruka
Fri, 05/12/2014 - 21:23
Samo da se zahvalim svima na
#812
canson
canson's picture
Offline
Registrovan dana: 07/12/2010
Poruke:

Samo da se zahvalim svima na savetima, izolacija uradjena, ja zadovoljan, zena onako (potrosio sam pare...). Na kraju nisam imao hrabrosti da rizikujem sa jeftinijim materijalima pa sam radio sa Ceresitom. Jesam li bio u pravu pokazace vreme ali ovako sam mirniji.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 16/12/2014 - 22:41
Zdravo majstori i oni koji se
#813
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

Zdravo majstori i oni koji se tako osecamo Smile

Imam jedno pitanje vezano za izolacije vunom: zasto se preporucuje parna brana ispod vune, kao izolacije plafona,ploce itd(u slucaju kad ide preko ploce naravno), kada se upravo taj aspekt, difuzije vodene pare uzima kao plus i prednost vune nad stiropom za kontakt fasade. To bi trebalo da znaci da vuna i na ploci koja primi odredjenu vlagu, istu treba i da preda prostoru sa nizom relativnom vlagom? Ili ne? Zar se nece ta para kondenzovati ispod parne brane?
I koja je uopste razlika primene tog principa paro-difuzije na plafonu i kroz zidove? Mozda je opsirna tema i mozda je negde objasnjeno, ali ja nisam nasao.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 17/12/2014 - 23:02
U vezi sa prethodnim, treba
#814
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

U vezi sa prethodnim, treba mi predlog koja kamena vuna, koja debljina je(realno) zadovoljavajuca za kucu zidanu Ytong 30?Naravno da je vise bolje ali koliko?

Top
  • Login or register to post comments
Fri, 19/12/2014 - 10:03
Vuna preko tvrdih materijala
#815
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Kod svih ovakvih pitanja drzim se nekih osnovnih principa fizike koji su u svim oblastima primene identicni - izolacioni materijali, a vuna (i kamena, i staklena a i druge vrste svakako) pogotovu mora da ostane uvek suva kako bi i imala a i zadrzala izolaciona svojstva jer u suprotnom postaje dobar provodnik. Iz tog principa tj. osnovnog zadatka izvodi se zakljucak da je nuzno da se obezbedi konstantno isusivanje izolacionog materijala a u ovom slucaju vune. To se postize time sto se na potencijalnom izvoru vlage postavlja neka prepreka a na mestu gde se ocekuje isusivanje ne postavlja nista. Difuzija vodene pare uvek ide od viseg ka nizem pritisku a i uvek radije (ili lakse) ide uvis nego horizontalno.
Nesto nisam bas cesto citao da se preporucuje ugradnja parne brane izmedju izolatora i betonske ploce, ali je zato parna brana obavezna kod tzv. sistema suve ili lake gradnje.
Moje skromno vidjenje je otprilike sledece - treba dorbo promisliti kako se pravi konstrukcija, treba sto je moguce vise spreciti da vlaga ulazi u izolaciju ali joj treba maksimalno pomoci da ima slobodan prolaz ka spoljasnosti odnosno trajno omoguciti isusivanje izolacionih slojeva u konstrukciji.
Sto se tice odredjivanja konkretnih debljina predlazem da upotrebis neki od programa za proracun elemenata gradjevinske fizike gde ces moci da odredis debljinu u skladu sa zeljenim (ili mozda zahtevanim) koeficijentom prolaska toplote.
I jos nesto, i tvoje osnovno pitanje oko postavljanje parne preprteke preko betonske ploce ces moci malo da vidis u boljem svetlu koriscenjem nekog od tih programa ....

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/12/2014 - 20:22
Astrea hvala na, kao i uvek,
#816
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

Astrea hvala na, kao i uvek, iscprnom odgovoru. Bas to postavljanje parne brane izmedju ploce i izolatora se svuda savetuje (od uputstva proizvodjaca, raznih promo videa itd) Malo mi je to cudno. Slazem se s tvojom konstatacijom oko toga da para ide pre vertikalno uvis nego horizontalno, ali zasto se ta parporopusnost forsira kao prednost vune nad stiroporom ako i nema neki znacaj. Zatim kakvi su to "pametni" zavrsni fasadni premazi koji su vodootporni sa spoljasnje strane a paropropusni sa strane izolacije??!! Dakle ona mora da bude ili paropropusna ili vodootporna. A ako je paropropusna onda je u oba smera i vuna tu vise ne dolazi u obzir. Pa nije to skijaska jakna. Mislim da su to klasicne marketinske "fore". Ja razumem da folija moze da ima takva svosjstva(ali je i njena vodoneprospunost ogranicena visinom vodenog stuba), ali fasada Smile ....
Ploca je inace bela tavanica d=20mm koja pored prednosti, kao i sve, ima i termo mostove koji su reseni stavljanjem 10cm vune preko iste (bez folije izmedju). Mada mislim da stavim jos min.10cm. Ali bih rado probao sa nekim programom (dobro bi dosla neka preporuka takvog programa).

  • img_2990-1.jpg
Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/12/2014 - 21:49
Programni gradjevinske fizike
#817
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Obicno te programe nude kao besplatne proizvodjaci izolacionih materijala. Malio su tu "navili" i "frizirali" svojke proizvode ali ipak, generalno, rezultati koji se dobijaju su prihvatljivi kako bi smo mogli da znamo sta da radimo. Imas program "Ursa" a imas i "Knauf", oba proizvodjaca imaju internet strane na srpskom i sa njihovih strana mozes da skines te programe.
Ponavljam moj stav - treba omoguciti da se citava konstrukcija, a pogotovu izolacioni materijal lako isusuje time sto ce biti zaptiven, naravno koliko je to moguce, na strani odakle potencijalno ulazi vlaga a maksimalno otvoren na strani gde je moguce provetravanje. Prema onome sto se uzimaju kao parametri i polazne vrednosti spoljasnost vrsi isusivanje i pretpostavka je da se konstrukcija uvek isusuje prema spolja.
I jos nesto, vecina proizvodjaca nece nikada reci ako im nesto ne ide u prilog, vec ce ce to jednostavno zanemariti.
Sigurno je da postoje fasadni materijali koji imaju razlicite sposobnosti upijanja tj. prolaska vlage u smislu smera kretanja (ka spoljasnosti ili ka unutrasnjosti). Ali treba dooobro pogledati koji su to proizvodjaci, a pogotovu ako su strani da li su i pravu stvar doneli na nase trziste ili nas gledaju kao ovce za sisanje ...

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/12/2014 - 22:07
Jeste li čuli za izraz
#818
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

goshavk @

Jeste li čuli za izraz vodonepropusna-parapropusna ? U pitanju je takva karakteristika folija ili završnih dekorativnih materjala.
U vezi sa izolatorima,morate razdvojiti dva sistema ugradnje ...spoljašnji i unutrašnji !

Za unutrašnju ugradnju stiropora ili mineralne vune OBAVEZNA je parna brana (vodonepropusna / paronepropusna) .Kao što je već i rečeno,služi da zaštiti izolator od izvora povišene vlažnosti ( kuvanje,disanje ,povećanja vlažnosti u prostoriji njenim zagrevanjem) .I stiropor i kamena vuna ne smeju biti u direktnom dodiru sa vodom jer tada gube termoizolativna svojstva i počinje proces truljenja.U ovom slučaju parapropusnost izolatora ne igra nikakvu ulogu jer zid sprečava njihovo isušivanje.Zato se i mora postaviti parna brana.Kamena vuna ima prednost zbog njene dugovečnosti u odnosu na stiropor i veće sposobnosti akustične absorpcije.
Samim tim unutrašnja izolacija nije adekvatan izbor za neki kvalitetniji životni prostor uopšte.Nedostatci se mogu nadomestiti automatski regulatorima vlažnosti i ventilacionim sistemima.

Kada se ugrađuje mineralna vuna kao krovni izolator (stiropor se ne preporučuje kao krovna izolacija uopšte zbog veoma malog doplotnog fluksa) postavljaju se dve folije.Parapropusna /vodonepropusna se montira ispod crepa ,zatim se postavi izolator a potom parna brana .Parapropusna - vodonepropusna folija se postavlja da eventualna vlaga koja dopre do izolatora može da omogući njegovo isušivanje (Ovo spada u stepen sigurnosti jednog proračuna)

U sistemu spoljne izolacije postoje dve opcije.Kontakt fasada (popularno Demit) ili ventilisana fasada.
Parapropusnost ovoga puta ima značajnu ulogu jer potrebno da se kroz izolator ostvari difuzija vodene pare koja prođe kroz zid.Debljina izolatora u ovom slučaju igra ulogu izmeštanja eventualne tačke kondenza od zida ka splolja.

Kod ventilisanih fasada se koristi vodonepropusna - paraprosna folija preko izolatora upravo zbog difuzije vodene pare koja kroz zid dođe u mineralnu vunu.Veći procenat vlage je unutar prostorija nego što je napolju,to važi za bilo koji geografski položaj na planeti.Samim tim se odvija proces kao u zakonu spojenih sudova i pari se mora omogućiti prohodnost.U protivnom bi se zadržavala u izolatoru .

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/12/2014 - 22:54
vuna
#819
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

izotop wrote:
goshavk @

Kada se ugrađuje mineralna vuna kao krovni izolator (stiropor se ne preporučuje kao krovna izolacija uopšte zbog veoma malog doplotnog fluksa) postavljaju se dve folije.Parapropusna /vodonepropusna se montira ispod crepa ,zatim se postavi izolator a potom parna brana .Parapropusna - vodonepropusna folija se postavlja da eventualna vlaga koja dopre do izolatora može da omogući njegovo isušivanje (Ovo spada u stepen sigurnosti jednog proračuna)

U sistemu spoljne izolacije postoje dve opcije.Kontakt fasada (popularno Demit) ili ventilisana fasada.
Parapropusnost ovoga puta ima značajnu ulogu jer potrebno da se kroz izolator ostvari difuzija vodene pare koja prođe kroz zid.Debljina izolatora u ovom slučaju igra ulogu izmeštanja eventualne tačke kondenza od zida ka splolja.
.

@Izotop

Cuo sam za taj termin kao i folije, ali ponavljam, malo mi je tesko da razumem da kontaktna fasada moze realno da bude vodonepropusna a paroprousna. Kazem i ako jeste onda ta vodonepropusnost mora da bude ogranicena kolicinom vode tj. visinom vodenog stuba na istoj. Ko moze da garantuje da ona nece da propusti vodu koja satima pljusti po njoj?
Jasno je da je ventilisana fasada sa alu ili keramickim plocama mnogo bolje(sa aspekta paropropusnosti) i dugotrajnije resenje (i skuplje) ali to retko ko primenjuje na stambenim objektima.

Jos jedna stvar, kod krovne izolazije nestambenog potkrovlja, zar nije bolje postaviti izolaciju po samoj ploci nego ispod krovnog pokrivaca? I zasto onda postavljati foliju-parnu branu izmedju ploce i vune ako je krov ventiliran i postoje svi uslovi da se vuna isusuje od eventualne pare koja prodje kroz plocu?

@Izotop & @astrea

Jos jednom, zahvaljujem na savetima i objasnjenjima. Ocigledno ovde ima pravih poznavaoca ove materije.

@astrea

Deluje mi da znas koji su to dobri proizvodjaci demit fasada Smile Moze i na pp da ne bude besplatna reklama. Treba mi preporuka.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 20/12/2014 - 23:24
Izbor materijala
#820
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Prvo se malko podsetimo nekih osnovnih principa fizike i hemije iz osnovbne skole, zatim potrazimo sta ko od proizvodjaca pise u uputstvima i ako se pridrzavaju tih principa onda ispitujemo dalje, ako su spremni da objasne i uvaze nas iako cemo im kupiti robe i za hiljadu dinara onda to sve pocinje da lici na pravu pricu. Ali ako neki proizvodjac dodje iz najjace zemlje u Evropi da ovde prodaje robu a tu istu robu ne prodaje kod svoje kuce pa jos i ako pocne da mesa babe i i zabe (npr. silikatno-silikonski malter) onda tu nesto bas i nije u redu. Ima i nasih domacih proizvodjaca koji umeju da naprave sve to kako treba. E sad, ako je neki stranac dosao kod nas, pa ovde otvorio fabriku i onda sve to prodaje i kod nas a i kod njega onda mozda i to nije lose.
Rekoh kako se ja rukovodim za izbor materijala, a pri tom treba kupiti pre domace nego strano, pa valjda treba i ovdasnji narod da zaposlimo?

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/12/2014 - 09:07
podkrovlje
#821
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

goshawk wrote:

Cuo sam za taj termin kao i folije, ali ponavljam, malo mi je tesko da razumem da kontaktna fasada moze realno da bude vodonepropusna a paroprousna. Kazem i ako jeste onda ta vodonepropusnost mora da bude ogranicena kolicinom vode tj. visinom vodenog stuba na istoj. Ko moze da garantuje da ona nece da propusti vodu koja satima pljusti po njoj?
Jasno je da je ventilisana fasada sa alu ili keramickim plocama mnogo bolje(sa aspekta paropropusnosti) i dugotrajnije resenje (i skuplje) ali to retko ko primenjuje na stambenim objektima.
Jos jedna stvar, kod krovne izolazije nestambenog potkrovlja, zar nije bolje postaviti izolaciju po samoj ploci nego ispod krovnog pokrivaca? I zasto onda postavljati foliju-parnu branu izmedju ploce i vune ako je krov ventiliran i postoje svi uslovi da se vuna isusuje od eventualne pare koja prodje kroz plocu?

Realno je očekivati da dekorativni malter i armirni sloj zaštite izolator od kvašenja .Ako nekim slučajem voda prodre do stiropora ili vune.Znate kako se kaže..."posle kiše sunce greje"..i nastupa period isušivanja.Zato je važna parapropusnost dekorativnih maltera. A koliko su oni vodo-odbojni zavisi od vrste koju kupac izabere,odnosno cene koju je spreman da plati.

Rešenja izolacije krovišta se biraju po tome da li se podkrovlje greje ili ne ,odnosno kako će se taj prostor koristiti uopšte.Treba li da bude prohodan (podaščan) ili se uopšte neće koristiti.
Koji sistem krova je planiran ili već postoji.Na osnovu tih parametara se dalje bira najekonomičnije rešenje.

U predhodnm postu naveo sam primer sistema ugradnje sa folijama za stambeno podkrovlje.

Vi ste pomešali principe ugradnje.Niko nije spomenuo da se kod postavljanja izolatora direktno na ploču montira parna brana između ploče i izolatora!!! Gde ste to pročitali ?

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/12/2014 - 09:24
fasada
#822
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

I još da dodam,spominjali ste visinu vodenog stuba i vodo-odbojnost fasade.Temelj i minimum 30 cm (optimalno 60cm) iznad tla moraju biti vodonepropusni.U tom delu je podjednako važna hidro i termoizolacija.Kombinacijom hidroizolativnih i termoizolacionih materjala postiže se željeni efekat.O tome je već pisano i poslužite se pretraživačem.Kao i po pitanjima izolacije ploče podkrovlja koje se ne koristi.

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/12/2014 - 23:31
folija
#823
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

izotop wrote:
goshawk wrote:

Cuo sam za taj termin kao i folije, ali ponavljam, malo mi je tesko da razumem da kontaktna fasada moze realno da bude vodonepropusna a paroprousna. Kazem i ako jeste onda ta vodonepropusnost mora da bude ogranicena kolicinom vode tj. visinom vodenog stuba na istoj. Ko moze da garantuje da ona nece da propusti vodu koja satima pljusti po njoj?
Jasno je da je ventilisana fasada sa alu ili keramickim plocama mnogo bolje(sa aspekta paropropusnosti) i dugotrajnije resenje (i skuplje) ali to retko ko primenjuje na stambenim objektima.
Jos jedna stvar, kod krovne izolazije nestambenog potkrovlja, zar nije bolje postaviti izolaciju po samoj ploci nego ispod krovnog pokrivaca? I zasto onda postavljati foliju-parnu branu izmedju ploce i vune ako je krov ventiliran i postoje svi uslovi da se vuna isusuje od eventualne pare koja prodje kroz plocu?

Realno je očekivati da dekorativni malter i armirni sloj zaštite izolator od kvašenja .Ako nekim slučajem voda prodre do stiropora ili vune.Znate kako se kaže..."posle kiše sunce greje"..i nastupa period isušivanja.Zato je važna parapropusnost dekorativnih maltera. A koliko su oni vodo-odbojni zavisi od vrste koju kupac izabere,odnosno cene koju je spreman da plati.

Da li to znaci, da prevedem slobodnim jezikom, fasada od dekorativnih maltera je vise paropropusna nego sto je vodootporna? I da li su neminovno samo najskuplji malteri vodootporni? Ako ne, voleo bih da mi neko da savet, predlog koji to malteri pruzaju kompromis izmedju te dve pomenute najbitnije karakteristike fasadnog maltera?

@astrea

Kako se pokazao za ove 4 godine taj Baumit sistem?

Vi ste pomešali principe ugradnje.Niko nije spomenuo da se kod postavljanja izolatora direktno na ploču montira parna brana između ploče i izolatora!!! Gde ste to pročitali ?

Evo npr ovi strucnjaci ovde https://www.youtube.com/watch?v=y6ryhSxGpSI to lepo savetuju.Koliko vidim to je sistemsko resenje proizivdajca Ursa a ne njihovo samoinicijativno. Mada msilim da sam takav predlog video i na ovom forumu ali ne mogu da tvrdim sigurno.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 21/12/2014 - 23:45
Ти стучњаци са јутјуба се
#824
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ти стучњаци са јутјуба се нису баш прославили, почев од приказа како се лепи стиропор на зид са све попуњавањем зазора лепком и на тај начин лепо праве термо прекиде. Боље да то нису сликали, јер је то пример како се не ради.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 22/12/2014 - 08:00
goshawk@Vi opet mešate
#825
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

goshawk@

Vi opet mešate folije i termine i sada shvatam zašto??!!!!A kao što reče zvukoljub@, i meni je muka više da komentarišem video uputstva i naglašavam na greške u izvođenju radova kompanija koje daju pogrešne smernice za ugradnju sopstvenih ili tuđih proizvoda.

Prokomentarisali ste u nekiom od predhodnih postova vašu začuđenost i ideju na sledeći način...citiram:
..............................
goshawk@
""Jos jedna stvar, kod krovne izolacije nestambenog potkrovlja, zar nije bolje postaviti izolaciju po samoj ploci nego ispod krovnog pokrivaca? I zasto onda postavljati foliju-parnu branu izmedju ploce i vune ako je krov ventiliran i postoje svi uslovi da se vuna isusuje od eventualne pare koja prodje kroz plocu?"
...............................

Zatim ponovo u odbranu svoje teorije postavljate video tutorijal .Ni njega niste pažljivo slušali i razumeli , a tamo se lepo kaže koja kombinacija folija se primenjuje za zadatu poziciju izolatora u podkrovlju.Nigde se ne pominje parna brana već vodonepropusna-parapropusna folija
Kao prvo ne znate šta znači termin parna brana i iz tog razloga sam vam naglasio ranije ...citiram:
................
izotop@
"Vi ste pomešali principe ugradnje.Niko nije spomenuo da se kod postavljanja izolatora direktno na ploču montira parna brana između ploče i izolatora!!! Gde ste to pročitali ?"
................

Da ste se kojim slučajem poslužili pretraživačem na forumu,kao što sam vam preporučio ranije,na većinu vaših pitanja bi dobili odgovor.S druge strane odgovor ste mogli da pronađete i na sajtu bilo kog proizvođača izolatora koji bi želeli da ugradite,ako vas već nešto zanima.

p.s.
ukratko .....parna brana je vodoNEpropusna-paraNEpropusna folija i u nekom od predhodnih postova sam vam ukazao na postojanje dve vrste membrana koje se kombinuju ili ne, a u zavisnosti od pozicije na koju se ugrađuje izolator.
Namerno sam vam napisao ovako dug odgovor Smile ponavljajući citate "obilazeći kao kiša oko Kragujevca", da bi se ako nikako drugačije poslužili poslovicom da je ponavljanje majka učenja.Jedino tako će te ubuduće znati da formulišete pitanje i shvatite odgovor.Da bi postali "sam svoj majstor" i predlagali nove ideje,morate vladati osnovnim pojmovima zanata za koji se interesujete.

Postvljanjem parne brane između izolatora i ploče napravili bi ste kardinalnu grešku i time bi onemogućili difuziju vodene pare iz stambenog prostora kroz ploču i dalje kroz izolator.Mnogi greše u tome,počev od prodavaca na skladištima ili u prodavnicama,pa ljudima prodaju umesto parne brane parapropusne folije ili obrnuto.Zatim ni pojedini majstori nisu u stanju da naprave razliku između njih pa ugrade pogrešne folije i naprave veću štetu nego korist.

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 23/12/2014 - 01:51
PB i PPVN folije
#826
goshawk
goshawk's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

izotop wrote:
goshawk@

Postvljanjem parne brane između izolatora i ploče napravili bi ste kardinalnu grešku i time bi onemogućili difuziju vodene pare iz stambenog prostora kroz ploču i dalje kroz izolator.Mnogi greše u tome,počev od prodavaca na skladištima ili u prodavnicama,pa ljudima prodaju umesto parne brane parapropusne folije ili obrnuto.Zatim ni pojedini majstori nisu u stanju da naprave razliku između njih pa ugrade pogrešne folije i naprave veću štetu nego korist.

Pozdrav Izotop,

Hvala na iscrpnom, dugom, a nadasve ne trazenom poducavanju o vrsti folija. Dovoljan je bio i citirani deo teksta kao odgovor na moje pitanje. Jasno je meni prilicno sta koja folija radi i za to razumevanje nije potrebna magistratura. Ne bih sada da duzimo o ovome citirajuci ko je sta kome i zasto rekao. Ne znam zasto se Vi pronalazite prozvanim kada nigde nisam uperio prstom ni na koga sa ovog foruma osim sto sam rekao da mislim da sam ovde negde to procitao da neko savetuje (a probacu i da nadjem koristeci specijalnu funkciju "pretrazivac").

Na ovom forumu se mora smanjiti doza sujete koja ne sme nikako biti direktno proporcionalna broju postova (mada se izgleda tome tezi ponekad) iz prostog razloga da bi forum opstao i sluzio svrsi za koju je i oformljen.

A sad vezano za temu o kojoj je bilo reci, cemu sluzi bilo kakva (pa i paropropusna-vodoNEpropusna folija) ispod pomenutog izolatora na ploci? Jer kazete da se nigde ne pominje parna brana vec PPVN folija, a na video "tutorijalu" se jasno vide dve folije, ispod i iznad izolatora. E pa posto je logicno sta radi gornja (oduvek) da li mozete malo da pojasnite ulogu donje, ispod izolacije?

Pozdrav

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 23/12/2014 - 03:51
Sujeta je obrnuto
#827
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

Sujeta je obrnuto proporcionalna znanju.....na sva tvoja pitanja postoje već ranije dati odgovori po forumu!Nemam vremena,ima još ljudi...javiće se neko!

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 11/01/2015 - 12:33
termo fasada
#828
baltazar79
baltazar79's picture
Offline
Registrovan dana: 11/12/2014
Poruke:

Pozdrav svim forumasima. Na proljece planiram raditi termo fasadu i trebam vasu strucnu pomoc. Vec sam uradio centralno grijanje na pelet i gubici u potrosnji istog su strasni, pa mi svaki majstor preporucuje termo fasadu.Prvo cu pokusati predstaviti vam objekat na kome planiram radove. U pitanju je kuca dimenzija 11x9m. Prizemlje i prvi sprat su u mom vlasnistvu, a drugi sprat i potkrovlje su u vlasnistvu drugog sustanara za koga nisam siguran dali ce raditi fasadu. Objekat je zidan od cigle (mislim 25x20) i uradjena je obicna maltana fasada prije 25 god. koja i ne pruza neku izolaciju. Na objektu je drvena (Slovenijales) stolarija, sa duplim staklima (nije vakumirana) ugradjena prije 30 god. i u sasvim solidnom stanju. U prizemlju je s vanjske strane uradjen kamen visine 40 cm okolo cijele kuce. Planiram raditi stiropor fasadu debljine 8cm, na prizemlje i sprat pa me interesuje dali cu da imati odredjene gubitke jer fasadu najvjerovatnije nece raditi sustanar iznad mene na drugom spratu i potkrovlju. Interesuje me kako bi sve to uradio, taj zavrsni prelaz izmedju prvog i drugog sprata. U stvari sta mi vi preporucujete, koju debljinu stiropora, koji materijal (ljepilo, stiropor...) i kako sve to da izvedem s obzirom da se nece na komplet objekat raditi fasada. Dakle da sumiram, dali ce objekat imati odredjene gubitke jer fasada nece biti izvedena i na preostala dva sprata i dali ce majstorima to predstavljati odredjeni problem. Unaprijed zahvalan, pozzz...

Termoflux pelling eco 25. Prizemlje i sprat ukupno 160 kvm, 8 cm stiropor, obicna drvena stolarija.
Trokraki mix ventil, sobni termostat na 23C. Vreme rada od 08-22h.

Top
  • Login or register to post comments
Sun, 11/01/2015 - 14:05
Господин izotop је пуно писао
#829
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Господин izotop је пуно писао о термоизолацијам и начинима њиховог постављања. Треба се држати тих савета и надам се да нећете имати проблема. Ако ће вам већ радити мајстори постављање термоизолације онда они треба да знају како и шта се ради, а ако ће да раде "мајстори" одмах вам саветујем са се оканете ћоравог посла.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 10/03/2015 - 14:58
Поздрав форумаши. Мајстори су
#830
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Поздрав форумаши.
Мајстори су ми поставили стиропор Аустротерм 10 цм на монтажну кућу. Лепак+мрежица+лепак. Кућа је тако презимила. Пре неких 7 дана (03.03.2015) превукли су још један слој лепка (другу руку). Лепак је био Баумит. Након наношења друге руке прошло је 15 сати до почетка кише која је једним делом заплјускивала зид. Температуре су биле око 5-10 степени. На делу где је киша лила низ зид лепак је побелео. На предлог мајстора одложено је постављање фасаде за неких месец дана. На једном зиду пошто им је зафалило лепка поставили су другу руку (један џак) лепком за плочице Цересит Цм16 који сам спремио за лепљење плочица.
1. Да ли је потребно на целој кући пре наношења фасаде премазати прајмером зидове због паузе од месец дана између постављања лепка и фасаде?
2. Шта би требало урадити са деловима зида који су побелели?
3. Треба ли нешто предузети на површини која је драђена са лепком за плочице, с обзиром да је тај мало тамније боје од остатка куће?
Хвала.

Top
  • Login or register to post comments
Tue, 10/03/2015 - 17:02
Onako kako treba
#831
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Vrlo je sirok pojam, onako kako ti kazes "lepak Baumit" - ima tu i vrlo kvalitetnih materijala a ima i onih koji se nose sa konkurencijom u najnizoj klasi ... tako da nije bas moguce reci odmah kakav je kvalitet. Drugo, lepak za plocice je daleko manje fleksibilan od lepka za stiropor tako da, po meni, je prilicna greska sto si stavio taj lepak.
Licno, uzeo bih kvalitetan lepak (npr. StarKontakt kad si se vec opredelio za Baumit) i nabacio treci sloj ali onda kada budu uslovi dozvoljavali - znaci bez padavina barem 2-3 dana posle nanosenja lepka. Zatim bih sacekao najmanje desetak dana, onda obavezno podlogu tj. prajmer od istog proizvodjaca, susenje 24 h i kvalitetan fasadni malter (stavio bih silikatni ili silikonski) opet od istog proizvodjaca. Na ovaj nacin sigurno je da se nece poznavati ni table stiropora a ni ostalo nece biti sareno ispod fasadnog maltera. U suprotnom nisam siguran da ce sve biti kako treba.

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 11/03/2015 - 00:15
Хвала на брзом
#832
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Хвала на брзом одговору.
Лепак Баумит је донешен из Аустрије. Нисам се сетио да видим тачан назив. Добио сам га од пријатеља коме је остало. Лепак за плочице су већ ставили када сам дошао на градилиште. Тврдили су да је квалитетнији од лепка за стиропор и да ништа неће сметати. Додуше и било је касно, тако да не бих имао где ни да купим и да сам био ту.
1. Да ли да инсистирам да се одради трећа рука на местима где је побелео лепак од кише и где је лепак за плочице? Ово питам јер сам ограничен временом. Мајстори долазе на један дан. Мислили су да одраде подлогу и фасаду у истом дану. Ако инсистирам и на трећој руци лепка да не буде контрапродуктивно за један дан?
2. Да ли ја да премажем комплетну површину дан два пре него што дођу подлогом типа Цересит цт17 због паузе у радовима од 1-2 месеца?
3. У варијанти у којој сам платио кућу имам избор Власотиначке или Бекамент фасаде. Коју од ове две изабрати? Пошто ће кућа бити бела да ли могу узети подлогу од Бекамента а фасаду Власотиначку? Знам да је најбоље од истог произвођача али се бојим да у тренутку када будем радио не буде на лагеру једне или друге. Живим у малом месту где је избор сужен. Како беше: "Живимо као да ће сто година бити мир, а спремајмо се као да ће сутра рат."
Поздрав.

Top
  • Login or register to post comments
Wed, 11/03/2015 - 22:32
Nemoguce je uraditi i lepak i
#833
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Nemoguce je uraditi i lepak i fasadni malter u jednom danu. Procitaj malo uputstva za upotrebu ozbiljnijih proizvodjaca i sve ce ti biti jasno. Podloga tj. prajmer isto tako mora da se nanese barem jedan dan pre nanosenja fasadnog maltera. Svaka vrsta pokusaja da se nesto ovde izbegne dovesce do rezultata koji su slicni tvom nanosenju lepka po kisi i beljenju. Rekao sam ti kako mora da se uradi da bi bilo dobro a kako ces uraditi to je vec nesto sto ne znam.
Bolje je i da platis nekoj drugoj ekipi majstora ali da dobijes uradjen poisao kako treba nego da posle kratkog vremena gledas los rezultat. To je moje misljenje a sad ... sbvako zna sta mu smeta ili sta mu ne smeta ...
Siguran sam da je potpuno opravdano nabaciti treci sloj lepka. Uzmi drugu ekipu majstora, plati ih posebno i neka nabace treci sloj lepka a posle deset dana nanesi podlogu/prajmer i onda lepo zavrsni malter. I odaberi sva tri sloja (lepak, prajkmer i fasadni malter) od istog proizvodjaca.

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 12/03/2015 - 15:03
Хвала Astrea на помоћи. Знам
#834
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Хвала Astrea на помоћи. Знам и сам да је најбоље тако како Ви прелажете. Пошто је ово Србија увек има неко али.
1. Да ли је пре треће руке потребно део који је побелео премазати неком подлогом? Ово питам јер предпостављам да се нови слој на тим местима може одвојити касније. Два мајстора са којима сам причао тврде да ће прајмер који се ставља пре фасаде решити, ојачати испрани део, а на зиду који је одрађен са Цересит Цм 16 лепком за плочице предлажу да не наносим трећу руку јер је доста равно и наводно је бољи од лепка за стиропор.
2. Свакако ћу покушати да нађем некога да одради припрему за наношење фасаде, тј. трећу руку тамо где је то потребно. У продаји у малим местима немамо велики избор материјала. Могућа је поруџбина са неизвесним датумом испоруке. За тако нешто екстра наплаћују.
3. Моје треће питање из предходног поста је произишло из народне изреке: "Кога змија уједе и гуштера...., ко се опече на млеку и у јогурт..."
Тако да се спремам да ако ми мајстори предложе (као што већ јесу) да узмем бекамент подлогу а Власотиначку фасаду само зато јер то трренутно има у продавници све у белој боји знам о чему се ради. Тврдња је да су подлоге сличног квалитета те да неће смањити квалитет. Требао би ми савет неког ко се разуме у хемијски састав ова два произвођача.
Молим izotop-а и остале да дају мишљење о мојим мукама.
Поздрав.

Top
  • Login or register to post comments
Sat, 14/03/2015 - 11:18
Prajmer nikako ne moye da
#835
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Prajmer nikako ne moze da ojaca isprani lepak vec je jedina njegova uloga da podlogu oslobodi prasine kako bi naredni sloj bio sto bolje vezan za podlogu. Ceresit CM 16 je lepak za plocice i ocvrsnut je znacajno tvrdji i manje elastican od lepka za stiropor - to mu je i bas mana ako se koristi za stiropor. Lepak za stiropor treba da bude elastican-fleksibilan, da ne puca ... i CM 16 je elastican ali znacajno manje od onoga koliko je potrebno za stiropor.
Opet podsecam, nije moguce reci npr. vlasotinacka ili bekament ili baumit fasada vec se mora jasno reci koji je proizvod - svi oni imaju razne proizvode u sirokom cenovnom opsegu a to znaci i u sirokom opsegu kvaliteta - nije isto npr. baumit lepak duofix i starcontact, nije isto fasadni malter baumit duotop i silikontop ...

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 19/03/2015 - 12:18
Pošto imam još par dana do
#836
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Pošto imam još par dana do odluke koju fasadu izabrati, gledajući po radnjama shvatio sam da je moguće poručiti skoro sve proizvođače koji su zastupljeni na našem tržištu. Da bi cena transporta bila što niža predložili su mi da uzmem silikatnu proizvođača iz Vlasotinca (zaboravih naziv, samo jednu silikatnu imaju u ponudi). Cena će biti niža zato što ovih dana očekuju isporuku iz Vlasotinaca. Za akrilnu fasadu su mi dali cenu od 2750 din 30 kg. Za silikatnu treba da mi jave danas-sutra. Da li je u mom slučaju dobro staviti silikatnu, i da li treba neka posebna procedura u odnosu na akrilnu.

Nameravam sledeće:
1. Treća ruka lepka za stiropor
2. Posle 3-4 dana podloga za fasadu
3. Nakon 1 dan fasada (silikatna ili akrilna pitanje je sad)

Da li negde grešim?

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 19/03/2015 - 14:39
Premalo je da cekas 3-4 dana
#837
Astrea
Astrea's picture
Offline
Registrovan dana: 25/04/2010
Poruke:

Premalo je da cekas 3-4 dana za susenje lepka, produzi kako znas i umes na minimum 7 dana, zatim podloga i posle jednog dana fasadni malter. Svakako ti je bolji silikatni od akrilnog. A od silikatnog je bolji silkonski.

Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 06/04/2015 - 09:24
Stigla je fasada, pa se bliži
#838
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Stigla je fasada, pa se bliži vreme da počnem sa pripremama. One sitne napukline koje sam pominjao me kopkaju. Majstori koji su dolazili da pogledaju kažu, a i ja vidim da su površinske, tj. da nije pukla mrežica već su nastale zbog debljine lepka koji je nanošen. Jedan savetuje da stavim samo podlogu i fasaadu. Drugi kaže da kada već stavlja lepak da stavi i mrežu. Meni se čini ova druga opcija (sa mrežom) kao sigurnije rešenje. U tom slučaju se pitam da li je dovoljna jedna ruka preko mreže ili treba odraditi i "četvru ruku" - drugu posle nove mreže da bi fasada ispala kako treba?

Top
  • Login or register to post comments
Mon, 06/04/2015 - 10:52
Tipičan problem koji se
#839
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

Tipičan problem koji se pojavljuje kada "majstori" hoće da izravnaju zid "malterisanjem" po armaturnoj mreži ,umesto da su prvo šlajfanjem površine stiropora doveli zid u ravan. Ovo pišem da drugima bude za nauk šta može da se dogodi i da ne ponove istu grešku !

Ono što mene interesuje , koliko je zid uopšte ravan sada posle tog "malterisanja". Uzmite neku ravnjaču od 2-2.5 m i proverite uglove,ravni oko otvora, veće otvorene površine zidova .Da li je ispucao lepak na uglovima objekta, ili na špaletnama? Koliko su duboke te pukotine?
Ako su dodavali izravnavajući sloj u drugoj ruci umesto u prvoj prilikom montiranja mrežice,i taj sloj na nekim mestima možda ima i 1cm (ne znam koliko su bile te jame duboke).Onda je neophodno postaviti i drugu armaturnu mrežu u "dve ruke". Neke sitnije pukotine bi se mogle sanirati novim nanošenjem lepka (zaglađivajem), ali ne znam kakvo je stanje na fasadi ukupno.

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 16/04/2015 - 10:35
Tačno je da majstori nisu
#840
Zoradonjic
Zoradonjic's picture
Offline
Registrovan dana: 12/09/2013
Poruke:

Tačno je da majstori nisu šmirglali-šlajfali stiropor.
Proveriću ravnjačom danas pa javljam. Lepak nije ispucao na uglovima i špaletnama. Pukotine su male od 5 do 40 cm. Ima ih i u predelu gde je tipl koji je ostao malo ispupčen u odnosu na stiropor ili su preko tiplova stavljali više lepka. To sam primetio tako što rukom pređem preko tiplova koji se vide (pošto ima i dobro urađenih tiplova - koji se ne vide ispod lepka). Stiropor je Austroterm 25 gramski 8 cm.
Pukotime nisu pravilnog oblika. Dubina pukotina je oko 1mm. Ne vide se sa 1metar, nego se morate približiti na 50 cm. Krugovi gde su tiplovi pojedini se vide i sa 2-3 metra, i oko njih 4-5 naprslina od po 5-10 cm. Imam osećaj da su nastale tamo gde se još prva ruka nije osušila, a majstori prevukli i drugu. Bilo je kišno i hladno vreme 5-10 stepeni.
U pitanju je pomoćni montažni objekat. Na kući (takođe montažnoj nema pukotina jer je prvi sloj lepka urađen pre zime, a drugi na proleće.

Top
  • Login or register to post comments
Thu, 16/04/2015 - 13:52
Prvo mi nije jasno iz kog
#841
izotop
izotop's picture
Offline
Registrovan dana: 01/03/2010
Poruke:

Prvo mi nije jasno iz kog razloga ste koristili stiropor 25gr/dm3 i ko vam je to preporučio.Stanardna težina stiropora koji se koristi u izradi kontakt fasade je17 gr/dm3 ( do 20 gr/dm3 ).
Bilo bi dobro da pregletujete površine oko tiplova i tako probate da ih dovedete u ravan sa zidom, kada već to majstori nisu uradili kako treba Ovo zbog vidljivosti tiplova posle nanošenja ukrasnog maltera.

Ukupno gledano te pukotine po zidu nisu toliko opasne i možete proći bez gletovanja čitave površine.Samo prekontrolisati koliko su ravne....

Za improvizacije...nema garancije !!!

Top
  • Login or register to post comments
  • « početna
  • prethodna
  • …
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • …
  • sledeća ›
  • poslednja »