Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Izbor kotla

641 poruka / 0 new
Poslednja poruka
slavisa manojlovic
slavisa manojlovic's picture
Offline
Registrovan dana: 26/09/2011
Poruke:

Da li neko ima iskustva sa Alfa plam kotlom Wood 25? http://www.alfaplam.rs/sr/products/details/168

institoris
institoris's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2018
Poruke:

E ovako ja cu da napisem sta me muci pa sad ako neko nadje za shodno neka mi nabaci koji komentar.

Skoro mi je kotao ( Termomont TKKU 30/24 ) procurio i sada sam u potrazi za novim. Mislim da je iluzorno krpiti ovaj jer je prilicno star. Ovaj kotao sam uzeo od komsinice povoljno neke 2011-2012 a kod nje je vec bio otprilike 8 godina. Dakle, sto se toga tice mislim da mu se nema sta zameriti pogotovo sto je moj otac lozio bukvalno sta je stigao u njega a pod ciscenjem kotla je podrazumevao vadjenje pepela, oni poklopci nazad i sa strana za ciscenje nisu skidani nikada ili mozda jednom iz znatizelje. (To cemo sada da promenimo u korenu Smile ) Vodjen time otisao sam u Termomont da pogledam kotlove i tu krecu muke - predlozeni su mi sledeci - TKK 30kW ili TKK3 25kW. Ne znam iz kog razloga mi nije ponudjen i neki od ovih TZK ( uzgred, nisam skapirao razliku izmedju tih trajnozarecih i ovih drugih ali vidim da su ovi prvi tezi i da tu ima i samota te i da je obavezan mesni ventil). Onda pocnem da cackam po internetu i vidim da je gomila komentara gde se pljuje Termomont da nije trajan pa rekoh hajde da vidim te livene i dodjem do onog Viadrus U22 ali onda vidim komentare da nije neka sreca sto se efikasnosti tice i da je skloniji kondenzovanju i katranu... Naravno, ona mogucnost naknadnog dodavanja gorionika za pelet mi se cini privlacnom pa jurim da ima i to mada za sada tu ce da pici uglavnom ugalj.

E sada - ovaj blazenopocivsi kotao je 30kW jer je kupljen onako kako je kupljen a meni u projektu za kucu pise 18kW. Jeste da je projekat blago izmenjen u smislu da je sprat pune visine a ne potkrovlje i da je predvidjena neka mala kotlarnica sada wc ali to je to, sto se tice izolacije - blok 20cm, parna brana, 5cm staklena vuna, cigla trokanalka 12cm. U planu je nekada dodati stiropor preko i uraditi fasadu ali za sada tako bleji u cigli, jbg... Stolarija bi u prizemlju mogla biti bolja i onda nam je sledeca na tapetu ali sada da se zakunem kada ce da bude to ne mogu. Kuca je (po projektu izvedenog stanja) 135 kvadrata sa garazom (garaza je 16 kvadrata) s tim sto kotao zapravo stoji u garazi.

Kada sam prodavcu pomenuo da nam je dosta manji kotao po projektu on je rekao da ipak treba uzeti veci kotao i ponudio mi one gore navedene. Gledao sam jos i one Podvis na drugom mestu... ne znam koja je relacija Podvis - Termomont.

Pitanja:

Koju biste mi snagu kotla preporucili?

Od ovih gore tipova kotla koji je "idealan"?

TZK 18 nesto merkam ali ne znam da li je to dobar izbor, bas nemam pojma... ni da li je preslab ni da li je dobar ni da li je za onu pelet varijantu posle primenjiv... Samo sam skapirao da je eventualno bolji od ovog TKK3 jer su one tri pregrade vertikalne pa se kao manje skuplja onaj katran...

Koliko zapremina kazana ima veze sa "snagom kotla" ? Prodavac mi je pricao nesto na tu temu u smislu da se ne gleda samo koliko je kW kotao nego i zapremina... Nesto nisam siguran

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Kako god bilo i bez obzira na proizvođača kog izaberete za tu kvadraturu i kakvu takvu izolaciju u sendvić zidu 30kW je prejako. Sami ste napisali "piše u projektu 18kW" a to je samo za nekoliko najhladnijih dana u grejnoj sezoni. Ispada da će Vam kotao većim delom grejne sezone biti predimenzionisan više nego duplo. Plus u startu računajte na gušenje vatre, kondenzaciju, slabije iskorišćenje ogreva...
Što se tiče proizvođača kotlova na čvrsto gorivo ne pamtim da je neko od članova na forumu u poslednjih par godina poimenice preporučio nekog konkretnog i da za njega može da kaže da baš valja i da mu je kvalitet kotlova (postupak izrade, upotrebljeni materijali, kvalitet završne obrade, trajnost,...) permanentno dobar a ne jedna serija ovakva a naredna onakva.

institoris
institoris's picture
Offline
Registrovan dana: 03/02/2018
Poruke:

Ok, hvala.

A zna li neko u cemu je razlika sto se trajnozarecih kotlova tice?

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

A zna li neko u cemu je razlika sto se trajnozarecih kotlova tice?

Trajnozareci je namenjen za visoko kalorican ugalj tipa banovic itd...pec treba da izdrzi visoku temperaturu uglaja a da pritom ne izgori, tako da su idealni, tipa serija K kod radijatora kraljevo dok je njihova serija C za drva i nesto slabiji ugalj

E drustvo nov sam ovde, dosta toga sam procitao u ovoj temi a i nesto sam ispreskakao Smile

Generalno da opisem situaciju koju Ja imam, mozda mi neko pomogne

Pre tri dana sam zamenio kotao Megal MTR32 sa Radijator Kraljevo K25, posto je stari procureo u zadnjoj komori posle 7-8godina koriscenja

Vidim da je dosta ljudi nezadovoljna sa RK kotlovima, bar po forumima, nisam uspeo nikoga upoznati a da ima RK, meni je majstor preporucio ovaj, a i odzacar koji je bez rasmizljanja rekao RK

Stari nisam hteo da varim, posto trebalo je da ga saljem u Bujanovac o svom trosku, plus ako ga otvore mogli su naci jos nesto, tako da nov je bio resenje.

U svakom slucaju, kuca ima sendvic zid 40cm blok+vuna+cigla, nisko prizemlje, znaci podrum+kotlarnica, prizemlje i sprat, prizemlje i sprat sve ukupno 200m2

Mi smo na spratu i ugradili smo prosle godine PVC stolariju, iznad nas je tava i nema izolacije, prizemni sprat sam isekao sa grejanjem, tako da trenutno grejem samo 100m2 za sad, da ne objasnjvam zasto itd

Na spratu 5 aluminijumskih radijatora+susac peskira u kupatilu i kombinovani bojler 120l koji je prikljucen na instalaciju, radijatori su sa 15rebara

Citav sistem je zatvorenog tipa, znaci ekspanzivni sud+pumpa za cirkulaciju sa jednim sigurnosnim ventilom i to je to

E sad kad su ubacili RK prvo pec je uza, naravno posto je ova manje snage od prethodne i loziste je manje ne nesto mnogo ali je manje

Ugradili su 4-kraki mesni ventil kojeg nije bilo

Dok je bila stara pec, procedura lozenja je bila sledeca, pumpa mi je uvek na minimumu bez obzira na spoljnu temperaturu, u pec ubacujem samo karton i tako dizem temperaturu za kratko vreme do 45-50C koji mi pokazuje na povratnom vodi iz radijatora, onda ubacim drva da se napravi nesto malo zara i za koji min stavim dve kante banovica kocke, kroz nekoliko minuta je 60C u povratnom vodu, pozatvaram sve i nazad klapnu na peci kod odzaka na 1, regulator mi je namesten da prati temperaturu povratne vode, znaci 60C

I to je bilo sve super

Evde je drugacije, sad imam mesni ventil i pec je nova, sve je drugaije normalno

Na novoj peci regulator je na 60C, a mesacki ventil je na 5, sad vise ne smem da koristim karton kao nenormalan, nego lagano malo kartona za potpalu i drva i nekoliko komada banovica. Kad se to razgori da napravi koliko toliko zara stavim 1.5 kantu banovica, tipa kantu koju sam koristio i koju dalje koristim je za malter

U tom momentu kad trenba da sipam gorivo, primetio sam ga se klapna napred koju regulise regulator vec zatvrotila, ali su meni velika vrata otvorena.

Tada je temperatura u povratnom vodu skoro 40C, sto mi nije dovoljno, ostavim jos malo vrata otvorena i za kratko vreme dodje do tih 50C

Tada zatvaram prednja vrata, klapnu ne diram kod odzaka, ona je na 3, to je skroz otvoreno, i tako mi drzi temepraturu jedno 3-4 sata, pa posle opet moram da dopunim po malo, po manje sipam posto je nova pec a banovic je takav ugalj da se ne treba igrati sa njim

Ono sto sam primetio, odstupanje od regualtora i povratnog voda je 10, koliko sam ja razumeo regulatorom podesavam temperaturu u kotlu, i to ne mogu da vidim, ali znam po tome posto ce klapna na prednjim vratima da se zatvori,u tom momentu je temperatura povratnog voda 45/50C, sto nije bilo u slucaju stare peci

Ono sto mene brine je momenat pri prvom lozenju pre nego dok zatvorim prednja vrata, a pre toga se zatvorila vrata koju regulise regulator, jel kotao pocne sad ne zma kako da objansim da pucketa, vise da glokce kao da ima vazduha u sebi, mada vise mi lici na vrenje vode, u tom momentu je temperatura u povratnom vodu 42C, sad me interesuje jel sam Ja to pregrejao kotao? ili je nesto drugo u pitanju

Ono sto sam primetio, poredeci staru pec i novu, da kod nove nema sljake tj pogace od sljake, ovde skoro sve izgori, mislim da je razlog posto na novoj peci ne zatvaram regulator na odzaku i samim tim ima strujanja vazduha koliko toliko, a banovic je takav ugalj da mu uvek treba po malo kiseonika, ako dobije previse problem ako niste blizu peci

bester
bester's picture
Offline
Registrovan dana: 04/11/2014
Poruke:

Imas valjda termometar na polazu iz kotla pre mesajuceg ventila ili na kotlu pa vidi na njemu da li ga pregrevas ili ne. I gde gledas tu povratnu temperaturu ispred ili iza mesajuceg ventila ?

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

Imam termomanometar, nije na kotlu direktno, greska u koracima izgleda da je isti nakacen na HOT vod

Slike sam attachova-o.

Taj vod gde je termomanometar i ekspanzivni sud je HOT cini mi se, ta cev je uvek toplija i trebalo bi da je potisni vod i uvek , a cev gde je pumpa je hladan vod.

Nemam nista na kotlu u vidu termomanometra da bi video temperaturu i istom, to mi regulator promaje govori po klapni kad zatvori.

Ujedno zvao sam Radijator Kraljevo pa i njima objasnio, ono sto mi je receno je da temperatura na regulatoru bude 70stepeni, da ne bi trebalo da bude ispod. Rekao sam im da sam dva dana drzao oko 60stepeni i da bi pocrkali od vrucine, na sta su me pitali dal u pepeljari imam kondenz i objasnili kako izgleda. Naravno pepeljara je suva.

Evo danas je 7dan i konacno sam uspeo da namestim sve, malo sam se igrao itd...uradio sam sledece:

Naravno loziste peci kao i pepeljara uvek moraju biti cisti, pogotovo ko koristi banovic(kameni) ugalj, da ne tupim oko ovoga zasto mora.

Zadnja klapna na peci je uvek na 3-ci ili sredini tj skroz otvoreno ka odzaku, sa strane postoji jos jedna klapna koja je u polozaju potpala dok se ne razgori vatra, i posle se prebacuje u radni rezim

Karton, okrajci od paleta i nekoliko grumena uglja za potpalu.

Karton potpalim kroz donja vrata koja odmah posle toga zatvorim, regulator promaje ostaje na 70stepeni i klapna na vratima koju regulise regulator je dovoljno otvorena da ima vazduha

E sad kljucni deo to je mesni ventil on je na 5 svo vremene, znaci mesa vodu 50/50 sto kroz sistem sto kroz pec, ovo je ispao glavni krivac mog ploblema. Dok je na 5 klapna na peci ce se ranije zatvoriti posto ce za kratko vremene voda u peci dostici 70stepeni, ali ce trebati nesto vise vremena od momenta kad se zatvori klapna da temperatura voda u radijatorima ili sistemu bude 45/48/50stepeni, otprilike 15-30min.

Probao sam varijantu da odvrnem mesni ventin i na 7, ali onda treba nesto vise vremena dok se temperatura generalno podine i u peci i u sistemu, u ovo slucaju klapna na peci se dosta kasnije zatvara i dostizem dosta lakse temperaturu u sistemu. Ali je potrebnije duze vreme lozenja.

Treba uzeti jos jednu stavku u celoj prici, da ujutru 7-9sati je temperatura vode u sistemu bila oko 30stepeni, ne 20stepeni ili ispod tj nije se skroz ohladila, sto je plus.

Ono sto sam poceo da praktikujem i sto je meni pokazalo kao najbolje za sad, mesni ventil ostavim na 5, ne odvrcem ga odmah, sacekam samo malo jace da se vatra razgori i pratim pritisak vode i posmatram klapnu na vratima, onog trenutka cim primetim da je pritisak krenuo polako da skace i klapna lagano da se zatvara meni je tada vec temperatura u sistemu oko 35stepeni, odvrnem mesni ventil na 7. Za jako kratko vreme temperatura u sistemu dostize 50stepeni, tada dodam jos dve kante uglja, i mesni ventil vratim na 5 i vise nista ne diram. Naravno regulator promaje otvara zatvara klapnu po potrebi automacki

Konacno, temperatura u sistemu mi je po ceo dan 50stepeni i na svakik 3.5/4sata silazim(3x dnevno) i dodam jos po dve kante uglja, za ceo dan izadje 6.5/7kanti uglja. U kuci pre dva dana nije moglo da se dise koliko je bilo toplo, mada sam tada preterao u sistemu je bilo 52/53 stepena,a u kuci skoro 27stepeni. Trenutno je stanje da sa 50stepeni u sistemu mini je oko 24/45stepeni ceo dan.

Ono sto je bitno mesni ventil pravi balans u sitemu sad, i kad je na 7, i kad bi ga ostavio u tom polozaju voda u sistemu bi dostigla cak 58/60/65stepeni,a da tek onda regulator promaje koji je ostao na 70stepeni zatvori klapnu.

Sinoc sam vileneo po kuci do 3ujutru, radijatori su bili jos topli, a zadnje lozenje je bilo oko 18h, naravno ujutru zateknem uvek nesto malo zara u peci, ali ono sto je najvaznije tek sad uvidjam pun potencijal banovic uglja, posto konacno tek sad sav izgori, i dalje ima sljaka ali one pogace koja ostavlja za sobom desilo se samo jednom sad.

Mozda nekome ovo bude o koristi...

  • 0-02-05-6e613a319f99054863807be6bbf8634531e828b5b1d5bc9c0a4d48ec24dfb41b_full.jpg
  • 0-02-05-28ae49339e3e1d21d9c450f65a4005d0786b103da65e6d348e606ee3eba7e04f_full.jpg
  • 0-02-05-092c4f31864ee05cefe8ac36c3d5a7712c388d385a862a33f8e70f6936dee860_full.jpg
  • 0-02-05-af15029bd444645dd867cdab4a16fdc7ebc346cdec7a4a4c8adc08c9cc6f0471_full.jpg
  • 0-02-05-c740e8ec355979915a44dfa5aca3184949d029835f11893bb27c6cd2e9e06e03_full.jpg
  • 0-02-05-edf7554de3bfaa1d962b21e4bd6badb1500939506b4e2dc527cbf96b38fd0e09_full.jpg
  • 0-02-05-f9602ddf66917c6a452038e38eed2edb41ee63f37b03409608ecb5d9b0d15e8d_full.jpg
  • 0-02-05-d0e7f7f85f22020bc9943457e546402db89934082f08834a49d4015ccb9e0994_full.jpg
bester
bester's picture
Offline
Registrovan dana: 04/11/2014
Poruke:

Trebao je majstor da stavi termometar na polaznom vodu kotla pre mesajuceg ventila kad vec nema na kotlu da bi znali temperaturu u kotlu, sta cete kad vam se regulator promaje poremeti ? On ne sluzi za ocitavanje temperature vec da odrzava zadatu temperaturu u kotlu. Ako vam je vrucina u kuci pri polaznoj temperaturi 50c, slobodno smanjite mesacki ventil na 3 ili 4 kako bi jos smanjili temperaturu ka radijatorima, samo popratite kotao kako se ponasa da ne podigne suvise temperaturu.

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

Jos sam ga pitao kako sad da gledam temperaturu u peci, odgovor je bio pa imas na klapnu sa njom regulises, cudno mi je bilo jos tada sto je tako odgovorio, mislim moze vrsi posao,ali kao sto kazete :"sta cete kad vam se regulator promaje poremeti?"

Jos cudnije je sto mi nije ponudio da se ugradi jel novac u tom momentu kad se ovo ugradjivalo nije bio problem, sad da ne ispadnem i Ja da vucem na svoju vodenicu, jesu me pitali kako hocu da mi ugrade mesni ventil, ocigledno da su mislili na polozaj cevi, moje je bilo samo da urade kako treba i da bude funkcionalno kako bi mogao da skinem cev koja ide do odzaka i to je sve, nisam racunao na taj dodatni termometar niti su ga oni pomenuli ili ponudili

Ako bi smanjio mesacki na 3-4 odsta ranije bi zatvorio klapnu, tako da je ovo kao sa vagom kad se igrate Smile

Nego zvao sam nekoliko prodavnica koje prodaju opremu za grejanje kao i samu radnju odakle je majstro kupio pec, da pitam za neki termometar sa sondom ili nesto slicno da mogu sondu oko cevi da obavijem itd kako bi sad izbegao ugradjivanje istog na potisnom vodu pore mesackog

Neki kazu toga nema, neki kazu to ne cita kako treba tipa laze itd...navodno nemaju ih u prodaji ali je kostalo oko 300-500rsd, cilj mi je bio da ga stavim na pec ili da ga zapelim silikonom negde na zid pored, a da sona ide na samu cev

Pitanje iz radnje pomenuli su mi neki nalegajuci termostat ili kako god da ga zovu, uloga mu je da se nakaci na potisni vod tj prisloni ili pricvrsti na cev, i kad dostigne zadatu temperaturu da ukljucuje pumpu, da li je ovo pametno ugradjivati? Komsija moj ima to, nesto je sbudzio da se izrazim tako, vezao izolir trakom oko cevi, pa na akumulatorna koji je pumpa vezana. Ono sto mene brine je ne daj boze da crke taj nalegajuci, sta ce da se desi onda? Majstora sam vec pitao za ovo rece mi da stalno drzim pumpu ukljucenu, i ovako je stalno na minimumu

Interesuje me jos nekoliko stvari, dal je iskljucivati leti, i da li prazniti sitem, tj izbaciti vodu skroz?

Jasan mi je rad termostatskih glava, njih nemam na radijatoru, neko mi je rekao da imaju ulogu u ustedi u grejanju, ako moze neko da mi pojasni kako?

Da prenesem jos jedno iskustvo, pre 3godine resio sam da promenio odzracne slavine, posto sam imao prilike da vidim neke kao polu mesec ili loncis na nekom od radijatora u nekom stanu, i reko odusevio se, sedim i cujem nesto malo po malo pa sisti onako neprimetno, kad sam provalio bio sam odusevljen(gluposcu Smile ). I tako kupim ja iste odzracne slavine ali automacke, jos su mi u radnji rekli da ih ne uzimam, ali eto resio da probam, kupio 6komada, misljenje jako su osetljivi, zaribali su posle 6meseci, 3komada mogu da otvorim normalno, ostele kad otvaram ne otvore se kako treba, pa voda ili vazduh ne izlaze na onu rupicu za sta je i predvidjeno. Ako bi hteo da odzracim radijatore koji su vec u radnom rezimu, ventil je totalno blokiran u tom momentu i ako ima mogucnost da ga manualno odvijem ne dozvoljava mi. Tako da ovo je moje iskustvo sa njima, pa cu vratiti stare

slavisa manojlovic
slavisa manojlovic's picture
Offline
Registrovan dana: 26/09/2011
Poruke:

Izbor kotla
Potrebna pomoc oko izbora kotla. Kuca 100m2 brutu, 80m2 neto,10 cm stiropora na zidovima i ploci. Izvedena instalacija i za bojler. Sta mislite o radijator kralnevo k18?

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Slaviša, u nižem opsegu snage (koja vama treba) nemate veliki izbor kotlova tako da je to to ako gledate trajnožareći tip kotla. Mada mi je malo ćudno postavljena prva vodena pregrada do bunkera sa ogrevom (dosta je visoko) tako se barem vidi na aksonometriskim prikazima kotla. Nigde nisam našao celi poprečni presek. Obično je prva pregrada na trajnožarećim kotlovima dosta duboka kako bi se obezbedilo donje izgaranje i sprečilo paljenje celokupnog usutog ogreva. Tj. obezbedio veliki vremenski razmak između loženja...

  • k18.jpg
slavisa manojlovic
slavisa manojlovic's picture
Offline
Registrovan dana: 26/09/2011
Poruke:

Koji je vaš predlog?

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Nemam ja ništa protiv Radijator-ovih kotlova šta više nekoliko poslednjih iskustava sa njima na forumu su pozitivna. Beše Kaalimero je uzeo FK seriju još neki su je hvalili. Kolega sa posla je uzeo K seriju i zadovoljan je... Pitanje je samo koliko će koji kotao trajati? A to vam niko ne može da kaže...

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

slavisa manojlovic

Izbor kotla
Potrebna pomoc oko izbora kotla. Kuca 100m2 brutu, 80m2 neto,10 cm stiropora na zidovima i ploci. Izvedena instalacija i za bojler. Sta mislite o radijator kralnevo k18?

Najbolje da pitas svog majstoa koji ti uvodi grejanje ili koji ti odrzava. Meni kad je procureo Megal MTR32 koji je on preporucio i sad kad sam ga menjao isti majstro je bez razmisljanja rekao radijator kraljevo i uzeo sam K25, isto mi je rekao i odzacar.

E sad ako se tvoje pitanje odnosi na snagu kotla koja ti je potrebna, isto savet pitaj majstora, jer jacina kotla ne zavisi samo od izolacije/fasade, stolarije itd itd, gleda se dal imas bojler na sistem nakacen, koliko grejnih tela, susac za peskir itd...to ce ti opet majstor reci, ili jos bolje zoves radijator kraljevo i trazis njihovog glavnog ing. i kazes imam to i to, toliko toliko koja jacina i reci ce ti

Histerezis

Mada mi je malo ćudno postavljena prva vodena pregrada do bunkera sa ogrevom (dosta je visoko) tako se barem vidi na aksonometriskim prikazima kotla. Obično je prva pregrada na trajnožarećim kotlovima dosta duboka kako bi se obezbedilo donje izgaranje i sprečilo paljenje celokupnog usutog ogreva. Tj. obezbedio veliki vremenski razmak između loženja...

Kod Megala MTR32 je ta pregrada dosta dublje dolje i veca je kosina lozista, kod ovog novog K25 sto Ja imam, nije bas toliko duboko ali ni visoko, uzecu sutra metar pa cu izmeriti pa javljam koja je visina, mada znam da kosina nije ista kao kod starog kotla, sto se tice lozenja, ima nacin koji sam ja opisao kako lozim gore, i otprilike na svakih 4sata po dve kante ubacujem.

Meni iskreno sa se ne svidja kod K25, nema pokazivac ili termomanometar na peci, pa ne znas kolika je temperatura u peci, imam ugradjen posle mesackog ventila, drugo na peci nisam primetio da ima sigurnosni ventil, imam sigurnosni od 3bar kod espanzivnog suda ali na peci ne, na staroj peci je postojao sigurnosni ventil kao i pokazivac temperature u samoj peci, ovo moram da proverim sa ovima iz Kraljeva i vidim sta se desava, jer moguce da su ovi zaboravili da ugrade sto je cudno.

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

gundamnrt87 wrote:
Meni iskreno sa se ne svidja kod K25, nema pokazivac ili termomanometar na peci, pa ne znas kolika je temperatura u peci, imam ugradjen posle mesackog ventila, drugo na peci nisam primetio da ima sigurnosni ventil, imam sigurnosni od 3bar kod espanzivnog suda ali na peci ne, na staroj peci je postojao sigurnosni ventil kao i pokazivac temperature u samoj peci, ovo moram da proverim sa ovima iz Kraljeva i vidim sta se desava, jer moguce da su ovi zaboravili da ugrade sto je cudno.

Zaboravio je majstor da ugradi celu merno sigurnosnu grupu na vrhu kotla (pogledajte u prospektu). Kod vas se vidi samo odzračno lonče na vrhu kotla....

  • tehuputstvo_sigurnosna_grupa.jpg
tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Od majstora je to trebalo tražiti. Kraljevčani su ostavili priključak. Možda su to poslali i kao sastavni deo peći a majstor nije ugradio.
Inače ta K serija je ona stara TŽK tj trajnožareći a presek je kao u starog dobrog Tam-Štadlera. I Termomont ima takav http://termomont.rs/sve/tzk/ gde se vidi presek.

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

Jeste Tihi2 ali je na starom TŽK prva pregrada bila kosa i dublja a sada je vertikalna i kraća (barem na slici).

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Da, nekad poprave konstrukciju a nekad pokvare.
Na https://www.youtube.com/watch?v=RN9nSoiWuy0 je šema kako izgleda (ako su dimenzije stvarno takve) i stari TŽK je imao klapnu koja ide ispod izlaza za dim pri potpali, ovde ispada da je pola zatvorena što nema nikakvog smisla i ne verujem da je uživo tako.
Kod TŽK su pregrade bile duže ali ova K serija bolje radi na slabijem dimnjaku.

bester
bester's picture
Offline
Registrovan dana: 04/11/2014
Poruke:

slavisa manojlovic wrote:
Izbor kotla
Potrebna pomoc oko izbora kotla. Kuca 100m2 brutu, 80m2 neto,10 cm stiropora na zidovima i ploci. Izvedena instalacija i za bojler. Sta mislite o radijator kralnevo k18?

Za tu kvadraturu tako izolivanu je i kotao od 18 kw mnogo. Ako imate mogucnosti uzmite akumulator toplote od bar 800 lit. da bi se ekonomicnije i konfornije grejali, bez njega kotao ce najveci deo vremena "tinjati", sto povlaci za sobom losije iskoriscenje i stvaranje naslaga u kotlu.

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

Histerezis wrote:
Jeste Tihi2 ali je na starom TŽK prva pregrada bila kosa i dublja a sada je vertikalna i kraća (barem na slici).

Kao sto sam obecaom sliku sam upload-ovao, izmerio prvu pregradu od rosta do pregrade 30cm i od rosta ka vrhu 60cm, i prostor izmedju prve i druge pregrade 13cm, danas sam pogledao opet stari Megal TRM32, dosta dublje loziste i malo kosije u odnosu na K25 kotao, i cini mi se koliko sam video da ima manje od 30cm od rosta do prve pregrade, nisam stigao da izmerim.

  • capture1.png
gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

Histerezis wrote:
Zaboravio je majstor da ugradi celu merno sigurnosnu grupu na vrhu kotla (pogledajte u prospektu). Kod vas se vidi samo odzračno lonče na vrhu kotla....

Potpuno ste u pravu, danas sam pogledao opet upustvo stampano koje sam dobio uz pec i nasao istu sliku, gde ima merna grupa, odzracni loncic, termomanometar i zastitni ventil na 3Bara. Pominje se i VTO sigurnosni ventil, oni ga preporucuju, ali njega mi nisu ugradili ni pomenuli, mada vidim da tamo pise da npr za seriju C kotla ne priznaju garanciju ako nema VTO ventila.

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

tihi2 wrote:
Od majstora je to trebalo tražiti. Kraljevčani su ostavili priključak. Možda su to poslali i kao sastavni deo peći a majstor nije ugradio.
Inače ta K serija je ona stara TŽK tj trajnožareći a presek je kao u starog dobrog Tam-Štadlera. I Termomont ima takav http://termomont.rs/sve/tzk/ gde se vidi presek.

Kako sam Ja to mogao znati? Potpuno nova pec, primetio sam odmah da nema termomanometar na peci kao sto sam vidjao kod nekih ili kao sto ima moja stara pec. Postavio sam mu pitanje kako da znam koja je temperatura u kotlu, odgovor sa njegove strane je bila pa imas regulator tako ces znati, tipa kad zatvori regulator na zadatoj temperaturi to ti je to.

Prikljucno mesto za ovo je na vrhu peci gde je meni samo odzracno lonce ugradjeno, ne znam dal su poslali to kao sastavni deo peci, sutra cu zvati Radijator Kraljevo pa cu proveriti sa njima, dal to salju u sastavu peci, ako salju i ako se ispostavi da prodavnica je to isporucila onda je majstor u problemu, ali ako se ispostavi da ne salju i da nije u sastavu peci, opet njegova greska jer mi nije to ugradio jer pise u upustvu, a nije ponudio, a dogovor je bio on kupuje pec+ruke+mesacki ventil+jos neke sitnice. Ispostovano je demontaza stare peci, ugradnja nove, ugradnja mesackog ventila, skinuo odzracno lonce sa stare i u gradio na novu, skinuo regulator promaje sa stare i u gradio na novu, i dodali su nesto cevi za hladan vod.

Sad tu je najveci problem kad ga pozovem (svadja i napadanje ne dolazi u obzir) i kad mu saopstim da je trebalo da mi ugradi nesto sto nije kako ce on da reaguje, mislim majstor je extra, isti majstor je radio grejanje u kuci, posle toga je opet angazovan da uradi prepravku za bojler i susac, i sad opet angazovan za npvu pec, ne bi da menjam ali ovaj propust nisam ocekivao

Pitanje dal pumpu iskljucivati leti i da li isprazniti sistem skroz?

Dal termicke glave na radijatoru stvarno doprinose ustedi grejanja? jedan prodavac mi je rekao da je dovoljno staviti jedan na jedan radijator da se ne proporucuje na sve, objasnjnje posto kad se postogne sobna temperatura koja je regulisana na njemu on zatvori dovod vode u grejno telo, pa ispada ako svuda je postavljen da ce svuda tako odreagovati i voda nece cirkulisati i tako ce se nabiti temperatura u sistemu.

tihi2
tihi2's picture
Offline
Registrovan dana: 02/05/2009
Poruke:

Pumpa se gasi ali voda se ne sme ispuštati. Ako se ispusti mnogo brže sve rđa. Kiseonik je razlog, ako ga nema (ili koliko ga uđe pri punjenju) toliko je i ne treba novi dovoditi.
Ako Vam je važno onda tražite da se ugradi termomanometar. Temperatura na izlazu je uvek manja nego u kotlu.
Objašnjenje da piše na regulatoru promaje je bez veze jer kako ćete njega baždariti?
Proverite negde ali mislim da kad peć dostigne zadatu temperaturu na regulatoru onda treba da je otvor klapne pola santimetra velik.

gundamnrt87
gundamnrt87's picture
Offline
Registrovan dana: 05/02/2018
Poruke:

tihi2 wrote:
Pumpa se gasi ali voda se ne sme ispuštati. Ako se ispusti mnogo brže sve rđa. Kiseonik je razlog, ako ga nema (ili koliko ga uđe pri punjenju) toliko je i ne treba novi dovoditi.
Ako Vam je važno onda tražite da se ugradi termomanometar. Temperatura na izlazu je uvek manja nego u kotlu.
Objašnjenje da piše na regulatoru promaje je bez veze jer kako ćete njega baždariti?
Proverite negde ali mislim da kad peć dostigne zadatu temperaturu na regulatoru onda treba da je otvor klapne pola santimetra velik.

Zvao Radijator Kaljevo i Doming d.o.o., ne isporucuje se sigurnosna grupa, posebno se kupuje, Doming d.o.o. sam zvao posto je od njih kupljena pec jer su distributeri i ovlasceni.

Receno mi je da svaka pec koja se kupi, sva ostala oprema se kupuje posebno.

Gospoda iz Kraljeva kazu ovako, odzracno lonce obavezno ako je kotao najvisa tacka, i mora kotao biti pravilno odzracen, sto se tice sigurnosnog ventila od 3bara ne mora da se ugradjuje ako jedan vec postoji, ali po njegovoj preporuci (ili kako bi mi je doslovno preneo "Ja ipak volim da to bude ugradjeno, da ne razmisljam") sto se tice termomanometra ista prica ako treba ugradjuje se po potrebi nije ne ophodan po njima.

Sigurnosna grupa je oko 50eura i prikljucak je na 1/2, iz Doming d.o.o. mi rekose isto da se ova grupa retko kad ugradjuje, njihova procena na svaki 50-ti kotao.

Ovo za regulator promaje, komentar tj objasnjnje da pise na regulatoru promaje, mozda sam se Ja pogresno izrazio tj opisao, odgovor je bio: " regulatorom regulises temperaturu u peci, znaci drzi na 70stepeni(ovo su rekli i ovi iz Kraljeva) i kad ti kotao dostigne tu temperaturu zatvorice ti klapnu, tad ces znati koja ti je temperatura" ovo je konkretno bio komentar.

Samo bazdarenje je tek prica za sebe, oni su ga podesili doj je kotao bio hladan i tad je bio skroz zatvoren na 30stepeni, mesacki ventil je bio na 5, kad sam poceo da lozim i dok nisam provalio da se pravi vaga izmedju regulatora i mesackog trebalo mi je 2dana Smile, sto je mesacki ventil otvoreniji to mu treba vise vremena da zatvori klapnu i dodje u peci na tik 70stepeni, sto je manje zatvoren to ce brze klappnu zatvoriti. Inace klapnu kad zatvori na zadatih 70stepeni na regulatoru ima lufta mozda par milimetara, zadnja klapna ka dimnjaku je stalno otvorena po 90stepeni.

bugo
bugo's picture
Offline
Registrovan dana: 22/03/2018
Poruke:

Pozdrav svima! Do pre godinu dana imao sam Emocentral 23 kotao i grejao sam se na drva i ugalj bez problema medjutim doslo je vreme da se promeni jer se probusio kazan sa vodom.. Tada nisam imao mnogo vremena da istrazujem po internetu i prodavnicama pa sam otisao do jedne prodavnice i pitao za savet oni su mi preporucili neki liveni kotao VISION kako oni kazu od 21-24kW na drva i 24-28 kW na ugalj. Medjutim ja se grejem samo na drva i to ispada oko nekih 20 kW u vrh glave sto ja smatram da je meni malo za mojih 130 kvadrata(izolovanih u fulu) jer kotao mnogo trosi a ne pokazuje neke rezultate. Cuo sam razne savete za ugradju mesnog ventila i slicno, ali sam na kraju ovaj kotao prodao(na kraju grejne sezone se rastajem sa njim) i evo sad trazim da kupim novi pa ne znam koji bi mi bio pogodan i tu mi je potrebna vasa pomoc. Hteo bih da to bude celicni kotao. Imate li neki predlog? Citao sam da su dobri WVTerm bas na ovom forumu, ali je tema iz neke 2014. godine pa ne znam da li to i dalje vazi a ni ne mogu da nadjem gde imaju da se kupe, ali ako imate nekih drugih predloga prihvatam sve. Dakle ukratko: Potreban mi je celicni kotao za 130 kvadrata u potpunosti izolovanih. Hvala na citanju svi saveti su dobrodosli!

e desi

Histerezis
Histerezis's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 21/08/2015
Poruke:

bugo wrote:
... to ispada oko nekih 20 kW u vrh glave sto ja smatram da je meni malo za mojih 130 kvadrata(izolovanih u fulu)
Bugo, dobro došli na forum. Malo je čudno da vam 20kW bude malo za 130m2 dobro izolovanih. Mada je već više puta elaborirano na forumu o slabijoj efikasnosti livenih kotlova pri grejanju na drva. Kolika vam je bila potrošnja ogreva za ovu a kolika za prethodnu grejnu sezonu?

bugo
bugo's picture
Offline
Registrovan dana: 22/03/2018
Poruke:

Prosle godine oko 13m ove godine 15m do sad (do kraja grejne sezone 17m) ali problem je sto kotao trosi drva a ne dostize dobru temperaturu. Mada to mi sada nije bitno jer sam resio da ga menjam pa me zanima koja bi bila najbolja opcija za zamenu ?

e desi

homerruma
homerruma's picture
Offline
Registrovan dana: 09/09/2009
Poruke:

Kako prošle zime toliko manje kada je prošla zima bila znatno hladnija?

bugo
bugo's picture
Offline
Registrovan dana: 22/03/2018
Poruke:

Bolji kotao Smile Prosle zime sam imao emocentral 23 a ove imam ovaj vision i dovoljna mi je bila jedna zima da shvatim da nije za mene Laughing out loud

e desi

kalin62
kalin62's picture
Offline
Registrovan dana: 03/12/2014
Poruke:

gundamnrt87 wrote:
Imam termomanometar, nije na kotlu direktno, greska u koracima izgleda da je isti nakacen na HOT vod

Slike sam attachova-o.

Taj vod gde je termomanometar i ekspanzivni sud je HOT cini mi se, ta cev je uvek toplija i trebalo bi da je potisni vod i uvek , a cev gde je pumpa je hladan vod.

Nemam nista na kotlu u vidu termomanometra da bi video temperaturu i istom, to mi regulator promaje govori po klapni kad zatvori.

Ujedno zvao sam Radijator Kraljevo pa i njima objasnio, ono sto mi je receno je da temperatura na regulatoru bude 70stepeni, da ne bi trebalo da bude ispod. Rekao sam im da sam dva dana drzao oko 60stepeni i da bi pocrkali od vrucine, na sta su me pitali dal u pepeljari imam kondenz i objasnili kako izgleda. Naravno pepeljara je suva.

Evo danas je 7dan i konacno sam uspeo da namestim sve, malo sam se igrao itd...uradio sam sledece:

Naravno loziste peci kao i pepeljara uvek moraju biti cisti, pogotovo ko koristi banovic(kameni) ugalj, da ne tupim oko ovoga zasto mora.

Zadnja klapna na peci je uvek na 3-ci ili sredini tj skroz otvoreno ka odzaku, sa strane postoji jos jedna klapna koja je u polozaju potpala dok se ne razgori vatra, i posle se prebacuje u radni rezim

Karton, okrajci od paleta i nekoliko grumena uglja za potpalu.

Karton potpalim kroz donja vrata koja odmah posle toga zatvorim, regulator promaje ostaje na 70stepeni i klapna na vratima koju regulise regulator je dovoljno otvorena da ima vazduha

E sad kljucni deo to je mesni ventil on je na 5 svo vremene, znaci mesa vodu 50/50 sto kroz sistem sto kroz pec, ovo je ispao glavni krivac mog ploblema. Dok je na 5 klapna na peci ce se ranije zatvoriti posto ce za kratko vremene voda u peci dostici 70stepeni, ali ce trebati nesto vise vremena od momenta kad se zatvori klapna da temperatura voda u radijatorima ili sistemu bude 45/48/50stepeni, otprilike 15-30min.

Probao sam varijantu da odvrnem mesni ventin i na 7, ali onda treba nesto vise vremena dok se temperatura generalno podine i u peci i u sistemu, u ovo slucaju klapna na peci se dosta kasnije zatvara i dostizem dosta lakse temperaturu u sistemu. Ali je potrebnije duze vreme lozenja.

Treba uzeti jos jednu stavku u celoj prici, da ujutru 7-9sati je temperatura vode u sistemu bila oko 30stepeni, ne 20stepeni ili ispod tj nije se skroz ohladila, sto je plus.

Ono sto sam poceo da praktikujem i sto je meni pokazalo kao najbolje za sad, mesni ventil ostavim na 5, ne odvrcem ga odmah, sacekam samo malo jace da se vatra razgori i pratim pritisak vode i posmatram klapnu na vratima, onog trenutka cim primetim da je pritisak krenuo polako da skace i klapna lagano da se zatvara meni je tada vec temperatura u sistemu oko 35stepeni, odvrnem mesni ventil na 7. Za jako kratko vreme temperatura u sistemu dostize 50stepeni, tada dodam jos dve kante uglja, i mesni ventil vratim na 5 i vise nista ne diram. Naravno regulator promaje otvara zatvara klapnu po potrebi automacki

Konacno, temperatura u sistemu mi je po ceo dan 50stepeni i na svakik 3.5/4sata silazim(3x dnevno) i dodam jos po dve kante uglja, za ceo dan izadje 6.5/7kanti uglja. U kuci pre dva dana nije moglo da se dise koliko je bilo toplo, mada sam tada preterao u sistemu je bilo 52/53 stepena,a u kuci skoro 27stepeni. Trenutno je stanje da sa 50stepeni u sistemu mini je oko 24/45stepeni ceo dan.

Ono sto je bitno mesni ventil pravi balans u sitemu sad, i kad je na 7, i kad bi ga ostavio u tom polozaju voda u sistemu bi dostigla cak 58/60/65stepeni,a da tek onda regulator promaje koji je ostao na 70stepeni zatvori klapnu.

Sinoc sam vileneo po kuci do 3ujutru, radijatori su bili jos topli, a zadnje lozenje je bilo oko 18h, naravno ujutru zateknem uvek nesto malo zara u peci, ali ono sto je najvaznije tek sad uvidjam pun potencijal banovic uglja, posto konacno tek sad sav izgori, i dalje ima sljaka ali one pogace koja ostavlja za sobom desilo se samo jednom sad.

Mozda nekome ovo bude o koristi...
al tije majstor, koliko vidim ti nemas pumpu u kotlovskom krugu , taj regulator promaje je nula , termomanometar i ostalo na kotao obavezno ako nemas pumpu u kotlovskom krugu onda bolje mesni otvori do kraja a ugradi nalegajuci termometar koj iskljucuje pumpu,

muka muku muci