Dobrodošli, gost - Registracija | Zaboravljena šifra

Grejanje na pelet

7524 poruka / 0 new
Poslednja poruka
enjoysergius
enjoysergius's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2013
Poruke:

Zmajdine,
Iz Vasih ranijih postova sam zakljucio da temp vode u kotlu treba da bude min 63 najbolje preko 72 stepena i da se pomocu mesnog ventila namesta temp radijatora. Meni sve to zvuci logicno u toku prave zime i temp. minusa, ali da li je tako potrebno postaviti i sad, u ovomprelaznom periodu gde su dnevne temp i preko 12 ili 15 stepeni? DA li ce ta temp uticati negativno na potrosnju ili ce postavljanje mesnog ventila na 5 npr smanjiti temp u radijatorima i smanjiti potrosnju?
Jos da napomenem da mi je termostat (tako je od ranije namesten, kada smo grejali na loz ulje) na pumpu pa mi je termomont serrviser rekao da taj sobni termostat drzim na 30stepeni. Takodje mi je postavio mesni ventil na 10.
Izvinite na ovoliko pitanja, prosto sam zbunjen.

peca
peca's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2008
Poruke:

Pozicija 10 znači da je ventil potpuno otvoren, tj kao i da ga nema uopšte, voda se i ne meša iz povratnog i odlaznog voda. Što je spoljnja temp. višlja to treba biti mešni ventil na manjem podeoku, npr. 2-4, tako će kotao ostati dobro ugrejan a u sistem neće ići previše vrela voda.

boree
boree's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2012
Poruke:

pa ako su ti majstori ugrađivali kotao tj instalaciju trebali su da stave po jedan termometar na sva 4 kraka mešnog ventila , ako nisu -greška- ovako nećeš biti u mogućnosti da pratiš temperature tj mešni ventil ti je skoro pa neupotrebljiv . evo sad sam i ja povećao na 73 c pa se igram sa mešnim i parametrima kotla

kako se malo smirio sad mi je u kotlu 73 , pre mešnog 70 , u radijatore ide 46 , povrat iz radijatora 44 i posle mešnog u kotao 45 i temperatura dimnjače oko 88 c al još pratim

Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®

enjoysergius
enjoysergius's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2013
Poruke:

Nazalost je tako. Majstor jeste kacio kotao na stariji, vec postojeci sistem pa mozda zbog toga nije stavljao termometre, mozda nije imao mesta a mozda nije hteo jer ga mrzelo il sta god, a ja opet nisam znao, verujuci njemu. No, sta je tu je-ostaje mi da se igram i metodom probe i greske isprobavam najbolje resenje.

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

enjoysergius wrote:
Zmajdine,
Iz Vasih ranijih postova sam zakljucio da temp vode u kotlu treba da bude min 63 najbolje preko 72 stepena i da se pomocu mesnog ventila namesta temp radijatora. Meni sve to zvuci logicno u toku prave zime i temp. minusa, ali da li je tako potrebno postaviti i sad, u ovomprelaznom periodu gde su dnevne temp i preko 12 ili 15 stepeni? DA li ce ta temp uticati negativno na potrosnju ili ce postavljanje mesnog ventila na 5 npr smanjiti temp u radijatorima i smanjiti potrosnju?
Jos da napomenem da mi je termostat (tako je od ranije namesten, kada smo grejali na loz ulje) na pumpu pa mi je termomont serrviser rekao da taj sobni termostat drzim na 30stepeni. Takodje mi je postavio mesni ventil na 10.
Izvinite na ovoliko pitanja, prosto sam zbunjen.

Za sagorevanje lož-ulja ili plina ne smeta da ventil bude skroz otvoren, jer kod tečno/gasovitih goriva kondenzacije skoro pa i da nema, pa kotlovi mogu da rade na nižim temperaturama.
Sa čvrstim gorinom, a pelet to jeste, stvari stoje drugačije, a serviseri - ne svi, ali većina njih to ne zna. Problem je što čak i proizvođači gorionika/kotlova na pelet reklamiraju svoj proizvod sa "grejanje kao na plin", što jeste istina ali samo po automatizaciji rada gledajući. Po svemu drugom je drugačije.
Stoga, neka temperatura u kotlu bude uvek iznad tih (najmanje) 72 stepena i svi srećni, bez obzira da li je napolju malo, umereno ili mnogo hladno. Ne znam koji gorionik/kotao imate: iskreno se nadam da je neki koji ima mogućnost automatskog prilagođavanja snage trenutnoj potrošnji.

enjoysergius
enjoysergius's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2013
Poruke:

Imam termomont kotao na pelet Toby 20 od,jel, 20kw, a on ima mogucnost, a tako je i namesten, rada u modulaciji, tako da ujutru dok se ne zagreje na podesenu temp radi u najjacem modu na 5 a po postizanju spusta rad postepeno na 1 i tako odrzava do gasenja. Pomocu mesnog ventila podesavam koliko je moguce temp u radijatorima.

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Tobz ima elektroniku baš onakvu kakvu ja nazivam "dobra". Dakle, sve onako kako sam napisao u prethodnom postu.

enjoysergius
enjoysergius's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2013
Poruke:

Ok, hvala mnogo na pojasnjenjima i strpljenju!

boree
boree's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2012
Poruke:

samo ti "kolega" povećaj temperaturu u kotlu kao i ja na 70+ c , a valjda imaš termometar posle mešnog ventila pa ti "guši" temp. u kuću a ostatak će dobro doći kotlu, bar dok ne montiraš te "skupe" termometre Wink

Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®

enjoysergius
enjoysergius's picture
Offline
Registrovan dana: 16/11/2013
Poruke:

Taj termometar imam:), stavljeno na 70+ c a mesnim podesavam temp u kuci:). A termometri cekaju iducu sezonu, kao i jos par nekih sitnica koje treba da se odrade a do tada cu se bolje raspitati pa cu ja majstora "uciti" Laughing out loud

tonykramzar
tonykramzar's picture
Offline
Registrovan dana: 19/11/2013
Poruke:

Pozdrav svima. Imam par pitanja, pa se nadam da neko od vas moze da mi pomogne.
Procitao sam puno korisnih informacija ovde ali mi neke stvari jos uvek nisu jasne.
Puno je tu metafizike kako je lepo rekao Zmajdin i ne mogu da se smirim i pomirim sa tim
da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista.
Grejao sam se na cvrsta goriva (ugalj i drva) a sada sam presao na pelet.
Klasican sistem, radijatori po kuci i (liveni) kotao (Solida Sime 25KW) u podrumu. Dimnjak zidan onim elementima,
izgleda nedovoljne visine jer sam imao mnogo problema sa kondenzacijom i u kotlu i u dimnjaku.
Nisam imao ni onaj cetvorokraki ventil i prvi put sam cuo za njega pre mesec dana. Hteo sam da ga
ugradim ali sam u medjuvremenu ugradio gorionik na pelet (BOSCH BRENN 14-34) i majstor koji mi ga je postavljao
mi je rekao da nema potrebe. Grejem se na pelet vec dve nedelja i nema ni traga od kondenzacije
i one cadji i smole. Problem resen... Tako sam bar mislio dok nisam video koliko puta je samo
Zmajdin (a i ostali) pomenuo da je neophodan zbog kondenzacije, cuvanja kotla i zbog boljeg
stepena iskoriscenja. E to mi sad nije jasno.

Prvo: Kako taj ventil moze da drzi temperaturu na 72 stepena u kotlu kad termostat(Q7) koji se nalazi
u sobi, pali i gasi gorionik po potrebi. I svaki put se kotao hladi i greje iz pocetka. Mozda je cak i bolje
za njega da voda struji i da se on postepeno greje nego da to ide naglo ako je ventil zatvoren dok se voda
u kotlu ne zagreje do 75 recimo.

Drugo: Na koji nacin on utice na potrosnju ako ne postoji akumulacioni sud u sistemu?

Trece: Negde sam procitao da su ovi gorionici dizajnirani tako da mogu da rade i bez dimnjaka
i da im cak i smeta kad dimnjak ima veliki cug ili promaju kako se vec to zove, pa se preporucuje neki
Zugbegrenzer ili Dragregulator koji sa strane pusta "fals" vazduh u sulundar i tako sprecava da podpritisak
iz dimnjaka uvlaci previse vazduha kroz gorionik i tako mu remeti rad. Interesuje me sta mislite o tome
i dali je neko to vec ugradio i kakva su eventualna iskustva?
Ja se ne usudjujem jos da cackam nesko dok ne skockam sve u glavi. U stvari, probao sam razne kombinacije
sa ragulatorom promaje na kotlu i ne primecujem neke razlike u radu osim sto se kad zatvorim cug greje ona
metalna cev kroz koju ulazi pelet. mislim da to nije dobro. I da, sada sam otvorio onaj otvor za ciscenje dinjaka
i vidim da radi bez problema. Tako sam eliminisao podpritisak iz dimnjaka. Ja nemam nikakve merne instrumente
kojima bi merio temperaturu u izduvu, stepen sagorevanja i ostalo pa mislim da bi bilo interesantno za neke od vas
da ispita sve te kombinacije i podeli iskustva sa nama smrtnicima.
Nadam se da vas nisam smorio ovolikim tekstom i da sam uspeo da otvorim neku novu temu za razmisljanje.
Voleo bi da naucim sto vise o ovim stvarima kako bi uspeo da izvucem maksimum iz peleta. Mislim da su oni
turbulatori odlicna ideja. Video sam da cak postoje i neke samotne cigle i metalne pregrade za Viadrus kotlove
pa me interesuje dali mi je i to potrebno.
Jos jednom pozdrav i veliko hvala svima koji su uljuceni na ovaj forum. Divim se vasem entuzijazmu
i zelji da pomognete drugima.

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Gorionik poput vašeg ne može da radi bez dimnjaka. U stvari, možda bi i radio nekako, ali sigurno ne kako valja. Neophodan je, naime, potrpitisak u dimnjaku dal' 10, dal' 20 Paskala: taj podatak možete da nađete u uputstvu za upotrebu. Otvaranjem donjih vrata dimnjaka niste elininisali potpritisak u dimnjaku, već u peći.

Četvorokrakim ventilom možete da regulišete temperaturu vode u grejnom krugu - radijatorima, a da pritom temperatura u peći bude optimalna - iznad 72 stepena,.ali ako vam vreli radijatori nisu smetnja, onda vam ventil i nije potreban.

Sobni termostat gasi peć kad više nema potrebe za grejanjem, a kad se ponovo upali, voda u oba kruga - kotlovskom i radijatorskom dostići će zadatu vrednost za isto vreme, s tim što će ona u radijatorima porasti do (recimo) 40 ili koliko ste podesili, a ona u kotlu onih 72, odnosno više od 72. Sa motornim pogonom i još nešto elektronike postiže se ono što bi kotao najviše voleo: prvo se zagreje kotao, potom počne grejanje, a kad se gorionik ugasi, kotlovski krug se zatvara i hladi se sporije od radijatorskog, tako da će sledeći start biti "topao", - na višoj temperaturi, pa će i ona zadata biti ranije dostignuta. Ovo može da se imitira uključivanjem/isključivanjem cirkulacione pimpe na recimo 65 stepeni..

Kvalitet sagorevanja, sastav dima i koeficijenat iskorišćenja pouzdano mogu da se ustanove samo merenjem. Sa zatvaranjem klapne do kraja nemojte da se igrate: može da bude nevolje.

tonykramzar
tonykramzar's picture
Offline
Registrovan dana: 19/11/2013
Poruke:

Hvala na odgovoru Zmajdine, pravi si Zmaj! Nadam se da neces da se uvredis ali toliko sam citao tvojih postova i postova ostalih da mi se cini kao da vas poznajem licno.
Izgleda da si pravu za dimnjak. Sad sam nasao u tabeli tehnickih podataka gorionika stavku: Snizeni pritisak komore za sagorevanje -0,2 mbar. To je to, znaci da mu treba podpritisak. Samo nemam predstavu koliko je to. Dali mozes odprilike da mi kazes za dimnjak visine oko 8m precnika 20cm koliki taj broj? Znam da bez merenja nema nista, ali vidim da imas puno iskustva i da si na mnogo mesta pitao koliko pile ima nogu, pa mozda imas predstavu i o tome. Ima logike, ako dimnjak vuce previse, onda i previse vazduha ulazi odnosno prolazi kroz gorionik, a ako vuce slabo, onda ventilator koji uduvava vazduh u gorionik ne moze da ga ubaci dovoljno. U oba slucaja sagorevanje nije kako treba. Sto vise razmisljam o temi, vidim sve vise stvari koje mogu da uticu, interesuje me samo kako je onaj serviser uspeo sve to da uzme u obzir za onako kratko vreme. Mozda sam pogresio sto sam uopste poceo da razmisljam o tome?!
Hvala jos jednom i oprosti na sali.

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Ne bih se previše opterećivao tim potpritiskom u dinjaku: u vašem slučaju sigurno nije (pre)veliki.
Ferroli je pristojan gorionik i dade se namestiti da radi kako valja. Može to "odokativno", a mnogo bolje je sa analizatorom dima.
Ne znam da li ste pogrešili što ste uopšte o tome počeli da razmišljate, ja mislim da niste, ali vatra jeste ozbiljna metafizika i hoće da pređe u osesiju. To ja iz ličnog iskustva.

PS. Dopada mi se ono "ne mogu da se smirim i pomirim sa tim da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista". Dobrodošli u klub.

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

"PS. Dopada mi se ono "ne mogu da se smirim i pomirim sa tim da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista". Dobrodošli u klub."

Lako je kada neko zna sta treba a sta ne treba da dira. I sam znas kako se kod Ferrolija ulazi u parametre za podesavanje. I jos kad ti kazu "nista ja nisam dirao".. proveris parametre, kad ono.
"Mozda sam nesto pritisnuo kada sam cistio pepeljaru...gorionik...."

Da se nadovezem sada na temu. Ozak kao odzak kod peleta ne igra toliko bitnu ulogu kao na cvrsto gorivo. Tj njegova uloga je samo da odvede dimne gasove iz kotla. Mora imati tzv "cug" odredjene vrednosti samim tim da bi gorionik mogao da radi. Ako je odzak zapusen ili ga u opste nema (samo dimnjaca izbacena van kotlarnice), desava se da se u samom kotlu zadrzava dim i da fotootpornik "ne vidi" plamen i dolazi do blokade gorionika. Ljudi pogrese pa pritvore klapnu na dimnjaci i onda se desava ili ista situacija, ili se poveca potrosnja peleta, ili dolazi do blokade gorionika zbog sigurnosnog termostata puza. Vreli gasovi se vracaju kroz gorionik do metalne cevi i eto problema. Da ne zanemarimo i opasnost od samozapaljivanja prasine i peleta u cevi.

Sto se tice kondezacije u kotlu koji radi na pelet, ima je i te kako...samo sto nije toliko vidljiva kao na drva i ugalj, jer sam pelet u sebi ima veoma malo % vlage, pa se samim tim i kondezacija umanjuje.
Kada instalacija nema mesni ventil, a gorionik se upravlja sondom i/ili sobnim termostatom...ciklusi paljenja su dosta cesci. Skracuje se radni vek upalajca, do duse on i jeste potrosni deo gorionika. Zato je i sam Ferroli napravio toleranciju od 10 C za ponovno paljenje gorionika.

Jedno od pravih resenja je ubacivanje turbulatora, ako je kotao predvidjen za to, da bi se usporio protok dimnih gasova, samim tim i povecao stepen iskoriscenja, Za to vec je Zmajdin strucnjak.

Kao sto napominjem po ko zna koji put. Feroli tj Bosch ima davac pritiska koji regulise brzinu ventilatora. Ako serviser dobro podesi SVE parametre, ne moze odzak sam da uzima vise vazduha od onoga sto mu gorionik daje, Dalje, jedini i pravi nacin da se nasteluje bilo koji gorionik, pa samim tim i gorionik na pelet je analizator gasova. Ta spravica daje mnogo prostora za stelovanje, efikasnost i dobro sagorevanje. Do duse, zavisi i od samog sistema. Ako je kotao radio na cvrsto gorivo, vrednosti znaju da odu u nebesa. Kao sto mi se jedno desilo da nastelujem gorionik na glanc novom kotlu i vrednosti CO i CO2 su bile katastrofalne. Na kraju sam shvatio da je farba u kotlu bila problem. Da prvenstveno mora da se pusti u rad minimum pola sata, pa tek onda da se pristupi podesavanju. Jedino sto se ja ne igram sa prepravkama na kotlu. Ne ubacujem samotne cigle, ne pravim turbulatore i slicno.
Ja kao instalater i ing, da kazem da imam poverenja u ljude koji su konstruisali kotao, ma sta on sagorevao kao energent. Jedno sto sam poceo da izbacujem displej i da ubacujem par prekidaca, signalnih lampica i tastera za gorionik. Po meni inzenjeri iz Ferrolija su napravili OGROMAN propust sto su tako resili automatiku i sam interfejs gorionika. Drugo, i sam spremnik je katastrofa, i ako ima vise od 4 dzaka peleta, zna da "povuce vazduh" transporter i tada automatski dolazi do nepravilnosti u radu...blokade gorionika i slicno. Ima tu dosta mana, ali se nadam da ce se to vremenom resiti. Ja sam prvo imao Bosh gorionik koji je bio pozajmljen od kolege...kasnije sam uzeo Feroli i proveo noci i dane stelujuci i pokusavajuci da provalim kvaku. Na kraju kada sam prosao obuku i video da je to prosta stvar, korisnicima koji imaju "kefala" pokazem sta i kako,samim tim i ja kao serviser ili sta vec imam mnogo manje problema.

tonykramzar
tonykramzar's picture
Offline
Registrovan dana: 19/11/2013
Poruke:

Znaci vas savet je da ja to ostavim onako kako mi je serviser podesio. Regulator promaje je bio skroz otvoren i tu mi se cinilo da sva toplota odlazi napolje. Zato sam i poceo da razmisljam o svemu ovome. Nisam dirao parametre i ne planiram jer mi nije jasno ono njihovo uputstvo. Ostaje mi znaci da pravim turbulatore jer ima dosta prostora izmedju rebara u kotlu.
Da ne zaboravim, serviser mi je ugradio jedan prekidac kojim treba da vrsim punjenje u slucaju da ostanem bez peleta. Gorionik je programiran da ukljuci transporter pet minuta kako bi povukao pelet iz rezervoara ako se slucajno ispraznio. za to vreme bi trebalo da dovuce pelet do gorionika i da ga upali. Cesto se desi da je to malo vremena i da programator blokira odnosno izbaci error jer nije uspeo da krene sa radom. ovaj prekidac ukljuci motor koji vrti onaj puzni mehanizam dok ne pocne da izbacuje pelet (crevo skinem i pustim da pada u neku posudu). Tek onda vratim crevo na gorionik i pustim ga u rad.
Recite mi samo kakve granulacije bi trebalo da bude pepeo? Kod mene je nekako grub, zrnast. Vise lici na sitan pesak. To je pre do peleta nego do sagorevanja, jel tako?

Grejac
Grejac's picture
Offline
Registrovan dana: 12/02/2010
Poruke:

@tonykramzar
Nije mi jasno na sta mislis kad kazes regulator promaje. Ako mislis na leptir na dimnjaci kotla, on bi trebalo da bude otvoren. Moze se pritvoriti za jedan stepen, ali treba proveriti kako je sagorevanje.
A ako mislis na pravi regulator promaje, ono sto otvara vratanca na kotlu...ili ti ono sa lancem. To mora da bude zatvoreno. Turbulatori ce sigurno dobro doci.
Sto se tice prekidaca, to je prosto i da kazem ok resenje. U svakom slucaju je bolje i to nego postupati po proceduri za dopunu peleta. Prvo postavis sobni termomostat na min. Pa drzis taster P 10 sec. Pa parametar 1 se sa 000 podesi na 001. Komplikovano.
Sto se tice pepela, dosta zavisi i od samog peleta a i podesavanja sagorevanja. Moze biti sivkaste i braon boje. Granulacija se krece od finog brasna pa do peskaste strukture. Bitno je da nemas nesagorelog peleta u vecoj kolicini i da nema peleta koji je "ziv".

tonykramzar
tonykramzar's picture
Offline
Registrovan dana: 19/11/2013
Poruke:

Mislio sam na onaj leptri na izlazi prema dimnjaku. Jos uvek mesam termine, izvinjavam se. Velika je razlika izmedju ta dva.
Sto se tice pepela, siv je ali mi se cinilo da je previse krupan. Nema uopste nesagorelih delova i sl, tako da izgleda da je serviser odradio dobar posao.
Hvala puno na iscrpnim odgovorima.
Samo nastavite sa radom na ovome, nemate pojma koliko to znaci ljudima. Praticu vas i dalje, fenomenalni ste.
Pozdrav!

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Onda ništa.

tonykramzar
tonykramzar's picture
Offline
Registrovan dana: 19/11/2013
Poruke:

Kako nista?! Samo sam se salio, ne odustajem ja tako lako...
Jos jedna stvar mi nikako ne ulazi u glavu. Radi se o cetvorokrakom ili mesnom ventilu. Ne mogu da provalim kako se on zove na engleskom inace bih proguglao da vas ne smaram ali moracu. Recimo ovako je kod mene, liveni kotao, gorionik na pelet bosch brenn, pumpa koja vrti vodu kroz sistem non stop i termostat koji stoji u sobi. Dakle zelim 22 stepena, to kazem termostatu, on kaze gorioniku kad da se upali, on u kotlu greje vodu, pumpa salje u radijatore.... Prosto i jednostavno.
Razumem da mesni ventil cuva kotao i ostalo, verujem ja vama da on radi posao, jer ste vi sve to isprobali bezbroj puta. Ja samo ne razumem sta se desava sa onim viskom temperature iz kotla kad on dodje do svojih recimo 70 stepeni... Recimo podesimo da u kotlu drzi toliko, a u radijatore da salje 40. Termostat kaze kotlu da se upali, on zagreje sebe do 70 za deset minuta, mesni ventil onda ukljuci pumpu ili pusti tu vrucu vodu u ostatak sistema. Ostaloj vodi treba jos recimo pola sata da se zagreje do 40, a mojoj sobi treba sat vremena da bi dosla do 22. Gorionik radi sve vreme, jel tako? Sve dok mu termostat ne kaze dosta. Interesuje me sta se desava u kotlu u medjuvremenu? Gde ce onaj visak preko 70 u kotlu i 40 u sistemu? Siguran sam da ima viska. Kapiram gde ide ako imamo onaj sud za akumulaciju temperature. Planiram da i njega ubacim za sledecu sezonu, a ne znam sta da radim sa ovim mesnim ventilom? Dali da ga ugradim sada ili ne? Po meni on ima smisla ako lozimo ugalj i drva, gde temperaturu kontrolise regulator promaje (onaj deo sa lancem koji otvara i zatvara vratanca) na kotlu. Kad se kotao pregreje, vratanca se zatvore i priguse vatru. Daljinski termostat nema pojma sta se desava u kotlu, njega interesuje samo temperatura u sobi. Bojim se da ne dodje do pregrevanja kotla. Jedini senzor koji imam dole je onaj na cevi kroz koju ulazi pelet u gorionik. Onaj koji pazi da se plamen ne vrati u spremnik. Uh, ako stvari stvarno idu ovako kako sam ja slozio u glavi, to moze da bude opasno!

boree
boree's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2012
Poruke:

Nismo mi isprobali već su to ing-ovi tako konstruisali i smislili da bi se sačuvalo ono što oni naprave , kao kod auta što moraš napraviti servis bez obzira jesi prešo 15 ili 15000km

Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Nema tu "viška toplote": mešni ventil, kako sam naziv ove korisne sprave veli, na jednoj strani meša vrelu vodu iz kotlovskog potisnog voda sa pothlađenom vodom iz povrtatnog voda radijatorskog kruga i tako umešanu šalje u sistem, na drugoj strani meša tu istu - jednu i drugu vodu i vraća je u kotao, s tim da, u stvari, obara temperaturu vode koja ide u radijatore, jer ona koja iz kotla izlazi je prevrela, a podiže temperaturu povratnog voda u kotao, jer ona koja se iz radijatora vraće je suviše hladna.

Liveni kotlovi su otporni na kondenzaciju, tako da ta funkcija "čuvanje kotla" nije od značaja, ali je od značaja to što kotao može da radi na optimalnoj temperauri od (preko) 72 stepena, a da u radijatori ne budu "pec-pec".

Gorionik ima onu elektroniku koja ne dozvoljava da se kotao pregreje: kad priđe zadatoj temperaturi, gorionik će smanjiti snagu, a ako je i ta smanjena snaga veća od trenutnih potreba za toplotom, gorionik će da se ugasi.

Daljinski termostat fakat ne zna šta se u kotlu događa, već "gleda" šta se događa u grejanom prostoru i shodno onome što "vidi" komanduje gorioniku da se upali/ugasi.

Ugradite mešni ventil, toplo preporučujem: grejanje će vam biti konfornije, a efikasnost kotla veća, što će se očitavti na potrošnji - slobodno računajte sa (bar) 20 odsto uštede.

Banchilo
Banchilo's picture
Offline
Registrovan dana: 08/08/2008
Poruke:

Pozdrav svima,

Ovo je prva sezona da se grejem na pelet pa bih zelio znati da li je potrosnja od 150Kg peleta za nedelju dana mnogo?

Detalji.
Grejem 120 kvadrata, kotao Biodom 27, Drakulicev pelet, spoljna temperatura ovih dana je tuda negde oko nule, u prostoriji oko 22 stepena.
Kotao je radio 11-12 sati dnevno.

Kakva su vasa iskustva?

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Pristojna potrošnja. Verovatno bi moglo još malo da se utegne, ali čemu?

ency
ency's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2011
Poruke:

pozdrav svima
bas mi je drago sto se rastrgla ova tem ali nisam u mogucnisti da je sada celu propratim
zanima me kako da povezen q3rf na boschov gorionik. dali to ide na klemu 7-8?
HVALA

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Da!

ency
ency's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2011
Poruke:

opet hvala

Rastislav
Rastislav's picture
Offline
Registrovan dana: 28/04/2013
Poruke:

Pozdrav svim forumasima,kao prvo hteo bi da pohvalim temu moze puno da se nauci i sazna iz nje! Prosle godine sam ugradio ATI Terming kotao na pelet koji je namenjen za agro pelet zbog toga sto ima pokretnu resetku koja posle svakog doziranja pomera zar i na kraju pada pepeo u mali puzni tr. koji izbacuje napolje u jednu kutiju,tako da moze da se koristi i cist pelet od zitne slame koji stvara sljaku! prilikom ugradnje nije stavljen mesni ventil isada bi hteo da ugradim isti,samo mi nije jasna razlika izmedju trokrakog i cetvorokrakog ventila? nabavio sam trokraki manuelni (bez elektronike) od kolege dzaba ali nebi da zurim i da stavim a posle da se kajem sto nisam stavio 4kraki i dali ce da se smanji potrosnja,posto mi je sada nenormalno velika-preko 60 cak i do 80 kg na 24h sojinog peleta?! molim za savet i pomoc,hvala

zmajdin
zmajdin's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2012
Poruke:

Četvorokraki ventil je korisniji od trokrakog, ali bolje je imati i trokraki, nego ništa. "Kad nema kiše, dobar je i grad", kaže poslovica-
Evo slike na kojoj se vidi razlika između ova dva ventila i načinima ugradnje.

  • trocetvoro.jpg
jeca_pereca
jeca_pereca's picture
Offline
Registrovan dana: 03/10/2013
Poruke:

Evo da i ja podelim iskustva sa biodom 27 kotlom u vezi potrosnje. Trenutno, kada temp ide i do -7c napolju, za oko 14 sati konstantnog grejanja potrosimo 15-20kg peleta za kvadraturu od 60-80m2.. Temperatura u sobama je oko 22c. U jednoj sobi smo stavili i krovnu izolaciju i tu se primecuje ogromna razlika nego u sobama gde je nema sto se zadrzavanja toplote tice. Problem koji smo imali na pocetku sezone ga vise nema i slozili smo se sa serviserom da su problem pravili cunci koji su precnika 8cm, pa planiramo da krajem sezone uzmemo sire cunke ako se opet javi problem sa gasenjem. Sve u svemu je ok, mada mi se javlja ogromna kondenzacija na prozorima u svim prostorijama u kuci, cak i onima koje ne grejem.. ali o tome cu u drugoj temi... Pozdrav Smile