Danas sam bio u prodavnici da proverim ..zamolio sam ovog sto radi tamo da mi pokaze ..doneo isti takav ventil..na 0 je potpuno zatvoren protok od kotla prema sistemu grejanja..a na 10 je potpuno otvoreno..uradio sam kako si rekao I evo vec sat vremena gori kamin ko lud..u pocetku podize malo temp.do 45.I tu stoji..a krugovi su na minimum ..otvoreni samo malo ..
Upravo sam zatvorio sve krugove..I ostavio samo dva otvorena u krajnjim sobama koje su uvek hladnije nego ostale prostorije..pa da vidim sta ce biti
E sad vec krenula temperatura da se podize...nisam pametan..samo dva kruga potpuno otvorena...svi ostali zatvoreni..prosla temp.50 stepeni..aj mi sad kazi u cemu je problem?
Ugradnja mjesajuceg ventila
Problem je mogao biti u previše otvorenom ventilu na kraju kruga, ako voda samo cirkulira od toga nema grijanja, tijelo grije toliko koliko zadržava toplu u vodu u sebi. Tako sve krugove moraš regulirati, zatvori i malo otvori da krene protok i ostavi tako, ako je previše topla ta prostorija u odnosu na druge možeš otvoriti ventil malo više da se ujednače temperature. To je balansiranje krugova kako kod podnog grijanja tako i kod radijatora treba da se izvede. Sa tim trokrakim ventilom odrediš sve, temperaturu vode u kotlu i prema krugovima.
Ove godine uči, slijedeće zime će biti bolje.
Ovo si napisao "Danas sam bio u prodavnici da proverim ..zamolio sam ovog sto radi tamo da mi pokaze ..doneo isti takav ventil..na 0 je potpuno zatvoren protok od kotla prema sistemu grejanja..a na 10 je potpuno otvoreno." to je način kako učiti i riješiti neki problem, ideja, logika i upornost u radu, to je siguran uspjeh.
Znaci po tebi I pumpa je bolje na najmanju brzinu..a ako stavim termostatski ventil umesto ovog I zadam mu 50 stepeni I on otvara na 50,dobzirom da se kotao ovako muci I toplija voda bi isla u sistem ..I zadam mu temperaturu ...a ove krugove cu morati polako od nule pa cu nekako da izbalansiram..a jel oba ventila na kraju kruga moram isto da namestim..da stelujem
Ako je do nauke naucicu..a ako je negde greska u instalaciji onda cu samo da se.mucim..hvala ti puno.bas si mi pomogao
Pumpu u najmanju moguću brzinu, ispravno. Termostatski ventil može u krug grijanja, za zaštitu kotla ima poseban termostatski većeg protoka za kotlove i kamine, tip ventila je VTC 512.
Kad bi koristio samo taj ventil VTC onda sve ostaje kako je i sad, samo ona voda koja je preko 60°C može ići prema krugu grijanja. Ima i VTC 512 od 45°C što bi u slučaju jedna pumpa bilo bolje. Ako stavljaš drugu pumpu onda može kako sam objasnio prije uz shemu spajanja. Za sad ostavi tako pa uredi krugove i temperaturu vode u kotlu, moguće da bude dobro i tako.
Podešavaš donje ventile povrat, gornje iza pumpe otvori do kraja, ako je neki krug veće temperature od drugih, onda možeš na gornjem smanjiti protok.
Mnogo si mi pomogao..na osnovu tvojih saveta...sam dosta poboljsao grejanje..otvorio ventile na toplom vodu pomalo otvorio na povratnom vodu..I ostalo sto si mi rekao..hvala ti ...kazi mi sta se desi kad skroz zatvorim trokraki ventil na 0..jel ima sanse da tada pre postigne vecu temperaturu?
To probaj podešavati za 1 broj manje ili više pa za 1 sat vidiš razliku, najbolju kombinaciju koristi.
Drago mi je da si riješio barem djelomično problem koji imaš sa grijanjem.
Probao sam danas da stavim trokraki na jedinicu..to znaci,u slucaju kod mene.da sam samo malo tople vode pustio iz kotla u sistem..podize temp za pola sata preko 60...probacu jos da eksperimentisem..po tebi jel bolje manji protok tople vode sa vecom temperaturom iz kotla ili vise vode u sistem ali manja temperatura?
Krug zahtjeva neku količinu energije da bi održavao temperaturu prostora, pošto imaš ventil u početku rada krugu daješ manje vode toliko da se kamin održava na najmanje 60°C.
Kad se voda u kaminu zagrije i drži više od 60°C onda možeš krugu dati razliku, kamin opet ne smije ispod 60°C. To sa izvedbom kako je sad moraš probom odrediti.
Problem nastaje kad kamin ne radi, zato mora raditi stalno, minimalnom snagom za održavanje kruga.
Postovani, da li Neko moze da mi objasni princip rada trokrakog razdelnog ventila Herz Calis ts rd? Stavljen je kao kotlovski mesni ventil na odlazu kotla na pelet sa termoglavom od 40 do 70.
Problem je sto je protok dobar samo kada je ventil u potpunosti otvoren, ili kada je temperatura postavljena na max 40 na termoglavi, ali tada se postize max temperatura vode od 42 stepena I u kotlu I u polazu ka razdelniku. Ako pokusam da dignem temp vode okrrtanjem termoglave na recimo 50 stepeni, kao da se protok vode u sistemu smanjuje I plocice se hlade I ako trrmometar pokazuje da ulazi toplija voda u sistem.
Da li Neko moze da mi objasni u cemu je problem
O radu ventila ima u temi o ugradnji trokrakog ovde na forumu, da se ne ponavljamo.
Tačan problem je teško oceniti bez uvida u instalaciju. Dodajte neku fotografiju kao izgleda instalacija i / ili skicu pa će možda biti moguće da se nešto zaključi.
Zaboravih da napomenem, bitan je detalj kako je tačno povezan ventil, odnosno kako ide tok kroz njega.
Sumljam da nije dobro postavljen trokraki mesni ventil!Ako Moze pomoć ?Jer ako ga ručno zatvaram ili otvaram po logici morao bi da smanjim prema kuci temp ili da je povecam.Medjutim ventil se vrti u krug nema granicnika temp zadata na kotlu 60c ili 65.Termometar sa slike pokazuje 50c ako namestim na kotlu 75c termometar pokaže 60c..kako god okrenem mesni ventil on pokazuje pomenute temperature..Voleo bih znati sta se tu dešava.Majstor kad je ugrađivao kotao nesto mi je sumljiv pipkao je rukama cevi i zatim u radu kotla skidao je ručkice sa mesnog i pločicu sa ventila pa vraćao tako namestio..""?Kotao na pelet.
pipkao je rukama cevi i zatim u radu kotla skidao je ručkice sa mesnog i pločicu sa ventila pa vraćao tako namestio..""?
Ovakvi ventili obično na telu imaju utisnute oznake na osnovu kojih se tačno vidi kako je konstrukcijski definisan tok kroz njega. To može da budu strelice, slova A, B i AB ili geometrijki simboli tougao, kvadrat, krugi slično. Dobro bi bilo naći tačnu oznaku ventila (proizvođač i model) i uslikati detaljnije deo oko pločice i sam ventil.
Ovako odoka može da se pretpostavi da je ventil dobro namontiran za razdvajanje polazne vode gde je jedan deo ka radijatorima, a drugi ide u povratni vod. Ovakvi ventili mogu da usmere vodu kompletno u jednu stranu, a ako se okreću za 360 onda može i potpuno da se zatvori i ovakav ventil nije dobar za ovu poziciju-namenu iz više razloga.
Obzirom da je "majstor" skidao pločicu lako je moguće da nije vraćena kako treba i sad ne može da se utvrdi u kom je položaju ventil, pogotovu ako nema graničnike. Većina sa graničnicima ima hod od 90 stepeni od jedne do druge strane. U principu bi kad je okrenut da sva voda ide ka radijatorima (sa ulaza od kotla sve usmereno na levu stranu) termometar na cevi trebalo da pokaže istu ili približnu temperaturu kao i kotao (ako ne greše mnogo). Teško će se naći prava pozicija ventila bez skidanja ili barem rasklapanja tela ako je to moguće.
Takođe se nigde ne vidi ni jedan nepovratni ventil i može se pretpostaviti i da instalacija nije hidraulički ispravna. Osim toga ova pozicija ovakvog ventila nije dobra jer se okretanjem smanjuje protok ka radijatorima i ne dobija se dobra regulacija, smanjuje se grejanje ali ne i temperatura. Jednim trokrakim ventilom se ne može regulisati temperatura polaza i obezbediti zaštita kotla od kondenzacije, trebaju dva ako se žele obe regulacije, a to verovatno povlači potrebu za još jednom pumpom i hidrauličkom skretnicom, zavisi koliki je potršački deo i kako je izveden. Ovde pored kotla ima mesta da se uz relativno malo radova sve postavi kako treba da bude.
Hvala vam puno..140 kvadrata grejem.A sta mislite da ubacim cetvorokraki mesni kad budem radio prepravku?
Kod mene je ovakv trokraki
Hvala vam puno..140 kvadrata grejem.A sta mislite da ubacim cetvorokraki mesni kad budem radio prepravku?
Kod mene je ovakv trokraki
Ako je to taj firštov ventil onda on može da radi kao mešni i kao razdelni i on ima oznaku - indikator pozicije rotora ispod kape i trebalo bi da ima graničnike okretanja na 90 stepeni. Evo njegove dokumentacije http://first.si/en/p_ventili/fmv-130/ . Tvoja sadašnja instalacija je najsličnija onoj na drugoj slici samo ti nemaš pumpu u potrošačkom krugu
Što se tiče četvorokrakog ja ga ne bih uzimao jer već imate jedan trokraki koji može da reguliše polaznu temperaturu ka radijatorima. Može da ostane na ručnom pogonu za sad. Ja bih tu dodao još jedan trokraki za zaštitu kotla- sa termostatskom glavom i nalegajućim termostatom, a ovaj ostavio za regulaciju polaza ka radijatorima i eventualno dodao motor za upravljanje, samo što bi tu onda trebalo dodati i hidrauličnu skternicu i još jednu pumpu. Ima u ispravnim hidrauličkim šemama i na srksonovom blogu kako bi takva instalacija trebala da izgleda a mislim da i ja imamam negde jednu šemu pa ću je dodati ovde čim je nađem.
Hvala.poslusacu vas savet.
Hvala.poslusacu vas savet.
Ovako bi otprilike trebalo da izgleda sa svim neophodnim elementima nakon korekcije. Prvi trokraki u kotlovskom krugu reguliše temperaturu povratne vode u kotao - zaštita, a drugi je u radijatorskom i u ovakvoj postavci može ručno da se reguliše tempertura vode ka radijatorima bez smanjenja protoka.
TwisterMJ hvala vam puno sada ce mi biti lakse preko ove Šeme da objasnim majstoru kako pravilno da mi uradi instalaciju.Lep pozdrav z
Dobar dan
Postavio sam pitanje i sliku pre par dana.
Ne mogu da je nađem sada kao ni odgovor na nju, pa pretpostavljam da je izbrisana?
Nisam ljut ljudi, ali mi nije jasno zašto je izbrisana?
jer je pitanje bilo na mestu i korisno i za druge ljude.
Pozz Markof
Verovatno ste je sami obrisali slucajno . Postavite ponovo
Evo o čemu se radi.
Pre par godina sam zamenio kotao na naftu, sa bosch kotlom od 32kw, na drva i ugalj. U kući u kojoj ne živim, da napomenem.
Kotao je radio par puta, a mešni ventil HERZ je bio uvek na 10-ci, odnosno 100% otvoren, kotlovsku vodu je zagrevao na max. 60° a sistemsku na max 50°. Red drva pa preko toga tri kante ruskog uglja sagori za 5 sati. To je nezgodno jer sam morao da čekam 1:00 posle ponoći da bi ga naložio pa opet oko 6:00.
Kada podesim mešni ventil na 5.5, odnosno, 55% otvoren, kotlovsku vodu zagreje, bez problema, na 95° a sistemsku na 70°, sagoreva čak i do 12 sati i bude ujutru dosta žara. Ja prezadovoljan. Isto red drva pa tri kante ruskog uglja.
E sada problem. Problem je u tome, kada mešni ventil podesim na 5.4 ili ispod toga, kotao podiže temperaturu do ključanja a u sistem ne šalje toplu vodu?
Pričao sam sa tehničarem iz ETAŽ grejanja, koji mi je napomenuo, da mešni ventil mora bar četiri puta godišnje da se okrene, da ne bi se zapušio ili zaglavio?
Markof, vi verovatno imate Bosch 32 kW Solid 2000 B onaj sa povećanim ložištem. Dobar je to kotao, tri promaje, donje izgaranje, veliku iskoristivost, dugačku autonomiju. Pređite na el.pogon mešnog ventila i automatizaciju ili što je znatno skuplje dodajte AT.
Neracionalno je mešni ventil ručno podešavati pa makar i nekoliko puta godišnje po savetu ljudi iz etaž-a. Nije tu problem samo promena spoljašnje temperature već sam proces sagorevanja i rada kotla jer od trenutka potpale vetre pa na dalje kotao i gorivo u njemu prolaze kroz razne faze sagorevanja, a to nije stacionaran proces da sve vreme položaj mešnog ventila može da bude u jednom položaju.
Hisgerezis, hvala na odgovoru. Šta vam znači AT?
Kotao je Bosch Solid 3000 H 32kw, jel velika razlika u odnosu na 2000 B?
Mesec dana sam imao muke da dođem do njega.
Od majstora koji su me nagovarali da kupim neke češke(gde majstori imaju procenat), ili su odbijali ugradnju, pa do svih ovih naših radnji po Beogradu koje ga imaju na lageru(preko telefona) pa kad odeš sa kamionom da ga kupiš, kažu, "nema", moraju da poruče.
Pa kada sam ga konačno kupio i montirao, hteo da ga pustim u pogon, trgovac je ukrao sebi regulator promaje, ručku za dimnjak i set za čišćenje. Seo sam i plakao, jer je bila subota veče, trgovac nije radio. Pa sam besan otišao kod njega u ponedeljak, on je to sve našao slučajno na tavanu, zagubilo mu se... 182.000,00 dinara
AT je skraćenica za akumulator toplote.
Ima velike razlike. Jedan je gusani sastavljen od livenih članaka a drugi je zavaren od čeličnih limova.
Evo ljudi posle godinu dana, reših problem.
Problem je bio, nećete verovati, u tome što su mi majstori pogrešno montirali herz-ov ventil tako da oznake od 0 do 10 nisu imale veze sa vezom.
Kada okrenem mešni ventil ispod 5.5 na skali, ustvari, napravim vakum, voda iz kotla se "sudara" sa povratnom vodom, umesto da razdeli vodu vertikalno, tako da je to dovodilo do ključanja kotla.
Menjao sam mešni ventil bez potrebe, stavio sam ESBE, koji ima graničnike tako da u svakom momentu znate gde vam je "razdvajač" voda, to herzov ventil nema i možete ga okretati koliko god hoćete i levo i desno... malo glupo napravljeno po meni...
Ugradio sam i automatiku ESBE za mešni ventil, ja i ćale uživamo u loženju...
Recite te mi koja je idealna temperatura u sistemu odosno radijatorima a koja u kotlu(zbog sagorevanja)?
Znaci ove krugove koji su iza pumpe otvorim do kraja, a ove gde se voda vraca u kotlu otvorim sasvim malo i pratim situaciju,
Pokušajem da razumjem razliku između mešnih ventila tipa esbe vgr131 i vta752 tipa 20-43 ili 20-55c, zbog čega većina projekata ide na vgr131 i onda neki motor pa upravljanje a ne postaviti vta752 sa fixnom temp za podno i u podno tjera fixnu reguliranu temp.
šta dobijam sa jednim a šta sa drugim, odnosno šta gubim. VTA je duplo skuplji ali i ovamo dok kupim motor i upravljanje.
Ako izuzmemo konstrukcijske razlike (kod jednog je mehanizam regulacije obrtni a kod drugog linearni) onda su oni funkcionalno vrlo slični. Na kraju se sve svodi na to šta želite da postignete i šta vam je za to neophodno. Glavna razlika je što sa vta uvek na izlazu dobijamo vodu konstantne temperature, a sa vgr imamo to ali i mogućnost da u radu menjamo tu temperaturu.
Da bi bilo jasnije navešću jedan primer regulacije podnog grejanja samo sa ovim ventilima. Ako primenimo vta u podno će uvek odlaziti ista temperatura vode i regulisanje snage grejanja moramo da radimo na neki dugi način jer on to ne može. Ako primenimo vgr onda sa njim možemo da regulišemo snagu grejanja promenom zadate temperature.
Ovo je samo jedan od mogućih scenarija primene, a sve to se može postići i skuplje i jeftinije sve zavisi od toga šta je cilj.
sa vta uvek na izlazu dobijamo vodu konstantne temperature.
Што се подмазивања тиче, могу да препоручим силиконску маст. Она се користи, на пример, за подмазивање мешача у водоводним батеријама, разним вентилима итд. Имам искуства са тим.
Različiti proizvođači mogu imati drugačije oznake, otvoriš na jednu stranu malo prije kraja, malo čekaj pa provjeri rukom koliko je topla cijev prema donjoj zoni kotla, onda na drugu stranu i tamo gdje je toplija ostavi tako, vrati za 1/3 prema drugoj strani.