Hvala na dobrodoslici
Prvo sam mislio da je dobra osnova za izgradnju od naftnog gorionika posto imam posebna vrata za njega pa se to sve upasuje da ne moram nosace praviti i seci vrata ,ali nema veze kako god samo da napravim gorionik jer mi od lozenja muka Bio bih zahvalan za pomoc,znam sa metalom da radim samo mere su problem,vi ste iz Sombora?
Samogradanja pelet-gorionika
Mozda bi se i to moglo iskoristiti ali tako kako si ti zamislio na taj precnik cevi mozda bi izgurao max 5-6 kw ,bolje da to prodas ovima sto prepravljaju na preradjeno ulje kupis lepo sve delove za te pare jedino ti ostaje da resis elektroniku a to imas na kupujem prodajem radi Milan Pavlica oz Odzaka oko 10.000 din .Jednom prilikom je bio jedan forumas kod mene i doneo pa sam video kako izgleda, mislim da bi koristila svrsi ili bugarska naturela.Ja sam sebi pravio sam kako sam zamislio samo sto ovaj tach displej kosta kao cela elektronika (70 $ u Kini +carina +postarina) Meni to lepo izglada i ko god je video uzeo je taj a ne onaj sa dugmicima i potenciometrom sto ja zovem na KURBLU
Vece su mogucnosti ovoga na tach i jednostavniji za upotrebu a sve lepo nacrtano i pise po NASKI tako da se svi rado odreknu 100 evrica da bi imali lepsu stvar.
Jozha.. ..i ja sam iz sombora saljem ti PP
Mislio sam sa unutrasnje strane da stavim jednu vecu cev gde ce biti pepeljara npr 150mma sa ove druge strane da je cev koja dozira pelet u pepeljaru,a ne verujem da ovo ikome treba...njega sam rasturio ostao samo ventilator.Sto se tice elektronike uzeo bi najprostiju samo da sluzi svrsi...
Pozdrav, nisam odavno pisao nista.
Dolazi jesen, zavrsio sam izradu gorionika, i testiram ga neko vreme vec.
Za sada je sve ok, osim nekih manjih sitnica koje cu resiti.
Sam sam izradio i elektroniku, i ona me slusa pomalo
Zanima me odgovor na jedno pitanje, nacitao sam se svega pa jednostavno ne mogu da presudim sta je bolje.
Radi se o tome:
1. Da li gorionik ukljucivati na jednu snagu, recimo 28kW na odredjenoj temperaturi, recimo 50 stepeni, grejati do 75 pa ga iskljuciti i tako u krug kada se voda ohladi ili,
2. opet setovati na neku snagu, recimo 28kW, pa da greje do odredjene temperature, recimo 50-60 stepeni i tada ga prebaciti u neki rezim odrzavanja na recimo snagu od 10kW (samo primer navodim) i da on tako onda radi preostalo vreme.
Planirao sam da ga startujem ujutro u 6 sati i da radi do recimo 21h.
Imam akumulator vode od cca1000 litara koji je povezan.
Pa ni sam ne znam sta bi radio.
Do sada sam se grejao na sojinu slamu, ubacim 2 komada, on pstigne temperaturu vode na nekih 70 i kada padne na 40 ja ubacim opet 2 komada.
Zato me buni, jer sam negde citao da ako se stalno ukljucuje i iskljucuje potrosi mnogo peleta, valjda zbog potpale jer se mora ubaciti vise.
A opet oni koji koriste drugi izbor snage kazu da ima gorionik ode u neki lud rezim i ceo dan radi na maloj snazi i opet potrosi mnogo peleta
Svaka pomoc dobro dosla, elektronika nije problem, mogu upisati u program bilo sta... Pa me zanima kako to najbolje resiti.
Svako misljenje dobro doslo, hvala.
Pozdrav i neka je sa srećom šta god radio. Kao i na svakoj drugoj temi, tako i ovdje uvijek ima oprečnih mišljenja. Sve te faze sam prošao i iznosim svoje mišljenje. Ako ti elektronika nije problem i ako tvoj gorionik dobro sagorijeva i na manjim snagama ti si jedan od sretnijih na ovom forumu. Moj prijedlog je da elektronika može da vodi gorionik kroz, bar 4-5 različitih nivoa snage (modulacija) a da imaš i opciju fiksnog rada u odabranoj snazi. Modulacija ide po temperaturi u kotlu ali raširi malo dijapazon, nemoj da sva modulacija stane u 5 stepeni, Moja Naturela ima dijapazon od 30 stepeni što znači ako je zadata temp. 80 stepeni ona može već na 51 stepen da pređe na manju snagu gorionika. Najmanja snaga neka bude ona najniža na kojoj dobro sagorijeva. Nije bitno samo da se vidi plamen nego da to bude sagorijevanje koje ima efekta i poprilično visok stepen iskorištenja goriva (kotao svijetlo siv ili bijel kao kreč a pepeo sitan, rastresit i bez nesagorelih komada peleta. Da ne dužim, pročitaj moje postove i ako ima kakvih nedoumica, tu sam. Sretno
Pozdrav, bacio sam se u izgradnju gorionika. Na ovom forumu sam pronašao mnoštvo korisnih savjeta. Elektroniku sam napravio iz nule i manje više prva verzija je gotova. Vidio sam da pojedini kontroleri mogu da prikažu snagu gorionika na osnovu informacije koja dolazi sa foto ćelije? Da li neko zna kako izračunati ovo?
Pozdrav i tebi.
Moje misljenje je da se pomocu foto celije nemoze izracunati snaga gorionika (Izvinjavam se mozda gresim).To mozes da izracunas tako sto izmeris koliko ti dozator ubacuje peleta u minuti , pa napises u programu da ti broji cikluse i sabira koliko je vremenski puz radio u jednom satu i tako dobijes koliko je peleta potrosio pa to mnozis sa 4.7 do 4.9kw to opet zavisi od peleta. Najjednostavnije je da ga upalis na jednoj snazi i pustis sat vremena da radi i to ti je stvarna potrosnja.Ja upalim lampu i uperim u fotoceliju i tako simuliram plamen pa mi ubaci pelet u kantu i to posle izmerim.
Hej odlično, tako ću vjerovatno i implementirati. Uskoro ću sve da sklopim i pustim u rad pa ću postaviti koju slikicu.
evo moi homemade pec na pelete https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156845721542725&id=580247724
kad otvorite na profil pogledajte taj album homemade pellet stove
I ja sam ostao dužan slike od svog gorionika https://photos.google.com/share/AF1QipOnt659YcucCE12PEY6ouokvmSCViHdH8rA... . Izradio sam i prvu verziju Android aplikacije za upravljanje gorionikom. Trenutno radim na drugoj verziji elektronike koja će imati display u boji i touch screen.
brmilos, spremnik za pelet je najbolje rešen! Sve pohvale za rad... Jedino da vas pitam kako sad otvarate ta vrata iza?
Hehe spremnik je bio mnogo komplikovan . Vrata se ne otvaraju, postoji drugi ulaz u kotlovnicu. Vaša peć takođe izgleda fenomenalno.
Vaša peć takođe izgleda fenomenalno.
Izvini zbunio sam se mislio sam da pišem sa čovjekom koji je postavio slike peći koje je napravio.
Da li postoji neka tabela gdje je moguće viditi koji pritisak vazduha je potreban za koju snagu? Za sad sam naštimao broj obrtaja venitilatora odokativnom metodom, ali ipak volio bih da to bude 100% precizno i uštimano. Koji senzor pritiska koristite, i ako je neko radio sa lambda sondom i koju je sondu koristio. Trenutno radim na drugoj verziji elektronike pa bih volio da ugradim i ova 2 senzora. Evo i jedan screenshot aplikacije za upravljanje gorionikom na kojoj trenutno radim.
Da li je neko uspio da prikači lamda sondu na ručno rađenu elektroniku?
evo moj fb ima tamo homemade pec na pelete https://m.facebook.com/dejan.bogdanovski.90/albums/10156145326732725/?re...
Napravio sam i ja elektroniku i aplikaciju. Interesuje me da li je neko uspio spojiti lambda sondu na rucno radjenu elektroniku?
Pozdrav svima, nisam dugo ništa pisao...
Kao što naslov kaže, gde nabavljate pelet i koje su cene?
Ne znam šta uzeti, svi su mi nešto sumnjivi.
Radi se od rvenom peletu, sa sojinim nisam baš bio zadovoljan.
Koristio sam neki ukrajinski Verba 1. klasa, trošio sam ga oko 4 puta manje od sojinog, a cena slična, sojin 150e, drveni 185e.
Gde sam kupio prošle godine, čekaju uvoz već mesec dana i ništa, pa reko ako neko ima neku preporuku, okolina Novog Sada...
Ako je tema na pogrešnom mestu neka admin prebaci temu...
Hvala svima
otvori na fb ja imam slike gde sam napravio pec na peleti
https://www.facebook.com/dejan.bogdanovski.90
Ovo je izgled moje rešetke
Dimenzije su 180x130 stim da su sad neki otvori redukovani (zatvoreni)
Snaga gorionika 5,5-20kw
U gornjem postu sam naveo važnost svih odnosa pa tako i površine rešetke
Morate znati za koju snagu pravite gorionik
Odlično, ja sam novu rešetku napravio od komada inoksa 3mm debljine. Na njemu je bio jedan prorez kao kod vas a ostalo sam izbušio rupe. Međutim prorez u većini vremena ostane čist dok se rupe zapuše. Tako da je definitivno dizajn sa prorezima bolji. Međutim inoks se krivi i nije najbolja opcija za ovu namjenu. Možemo li ovu diskusiju nastaviti u ovoj temi http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Tema je mrtva a ja privatno dobijam mnogo pitanja vezano za samogradnju gorionika. Ne želim da to sve znanje ostane zarobljeno u emailovima i privatnim porukama. Evo ja ću započeti a vi se možete nadovezati.
Veoma korisne informacije u vezi plamena i rešetke. http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Želim napraviti gorionik sa mogućnosti samočišćenja sa pomičnom rešetkom koja bi se takođe pomjerala u zavisnosti od snage gorionika (izvlačila iz kućišta i uvlačila)
Koji dizajn rešetke bi bio najbolji za tako nešto? Razmišljam o dizajnu kao sa slike dole. ideja je napraviti gorionik koji radi dobro na snagama ispod 10kW kao i na velikoj snazi.
Veoma korisne informacije u vezi plamena i rešetke. http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Želim napraviti gorionik sa mogućnosti samočišćenja sa pomičnom rešetkom koja bi se takođe pomjerala u zavisnosti od snage gorionika (izvlačila iz kućišta i uvlačila)
Koji dizajn rešetke bi bio najbolji za tako nešto? Razmišljam o dizajnu kao sa slike dole. ideja je napraviti gorionik koji radi dobro na snagama ispod 10kW kao i na velikoj snazi.
Odmah da naglasim da je ovo moje zapažanje, mišljenje i zaključak na osnovu nekog skromnog iskustva.
Odokativnom metodom, kod plamena, možemo da primjetimo boju, intezitet, kontinuitet, dužinu, oblik plamena.
Ja ću svoja zapažanja iznijeti za gorionik kod koga je plamen horizontalan dok kod vertikalnog plamena neki uticaji na plamen se razlikuju.
Najveći uticaj na plamen ima odnos goriva i ukupnog zraka a onda i odnos primarnog i sekundarnog zraka. Pored toga, veliki uticaj na plamen ima i odnos količine goriva, površina rešetke i raspored otvora na njoj te veličina komore u kojoj to gorivo sagorijeva.
Moji primjeri:
Dug plamen, boja jarko crvena
Uzrok- previše doziranog goriva ili nedostatak vazduha/ više primarnog što može da uzrokuje i zaprljana rešetka.
Kratak, blještav, nemiran plamen
Uzrok-previše primarnog i nedostatak sekundarnog vazduha. Ovakav rad na duže vrijeme uzrokuje stradanje plamene cijevi jer viškom vazduha usmjerenim na plamenu cijev dobijete efekat plinskog rezača (autogenog rezača)
Kratak plamen, tih, različitog inteziteta gorenja, niža temperatura dimnih plinoa
Uzrok- trenutna snaga gorionika manja od najniže predviđene (nedovoljno doziranje goriva, rešetka djelimično pokrivena gorivom i žarom a kroz ostatak rupa na rešetci primarni vazduh prolazi ne iskorišten, bespotrebno odnosi toplotu iz kotla i rashlađuje dimne plinove.
Plamen zadovoljava i boju i intezitet ali zbog minimalne snage koeficijent iskorištenja je nizak
Uzrok- snaga ne prilagođena veličini komore za izgaranje
Bez mijenjanja niti jednog parametra ali ubacivanjem ove maske sa slike (smanjena zapremina komore i zaštićena plamena cijev), dobio sam kvalitetan rad gorionika na manjoj snazi i dobar plamen
Na kraju, ispravno ili ne, ali plamen prvo prolazi kroz šamotnu komoru pa tek onda ide na izmjenjivače
Za početak toliko od mene.
Očekujem komentare i konkretno izlaganje vašeg iskusta a pod pitanja malo kasnije kad bude napisano i zloženo više iskustava
Odmah da naglasim da je ovo moje zapažanje, mišljenje i zaključak na osnovu nekog skromnog iskustva.
Odokativnom metodom, kod plamena, možemo da primjetimo boju, intezitet, kontinuitet, dužinu, oblik plamena.
vo prolazi kroz šamotnu komoru pa tek onda ide na izmjenjivače[/url]
I ja sam zainteresovan za plamen. Lično sam napravio gorionik po slovenskim nacrtima međutim preradio sam rešetku pošto se orginalna rešetka jako brzo zapušavala. Gorionik radi odlično na velikim snagama ali na snazi ispod 15kW nisam nešto oduševljen. Unutrašnjost kotla je potpuno bjela rekao bih da je izgaranje dobro. Bilo kako bilo odlučio sam da konstruišem drugi gorionik sa mogućnošću čišnjenja rešetke. Takođe ideja je da se rešetka uvlači i da joj se smanjuje površina u zavisnosti od snage na kojoj gorionik radi. Takođe u toku rada rešetka bi se konstanto uvlačila i izvlačila par centimetara i tako konstantno skidala naslage šljake. Da li bi ste bili ljubazni da skicirate rešetku koja bi po vama bila najoptimalnija za vaš gorionik ili bilo koji drugi. I ja imam neke ideje. Šta generalno mislite o ovoj mojoj ideji o gorioniku sa samočišćenjem?
Ovo je izgled moje rešetke
Dimenzije su 180x130 stim da su sad neki otvori redukovani (zatvoreni)
Snaga gorionika 5,5-20kw
U gornjem postu sam naveo važnost svih odnosa pa tako i površine rešetke
Morate znati za koju snagu pravite gorionik
Odlično, ja sam novu rešetku napravio od komada inoksa 3mm debljine. Na njemu je bio jedan prorez kao kod vas a ostalo sam izbušio rupe. Međutim prorez u većini vremena ostane čist dok se rupe zapuše. Tako da je definitivno dizajn sa prorezima bolji. Međutim inoks se krivi i nije najbolja opcija za ovu namjenu. Možemo li ovu diskusiju nastaviti u ovoj temi http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Tema je mrtva a ja privatno dobijam mnogo pitanja vezano za samogradnju gorionika. Ne želim da to sve znanje ostane zarobljeno u emailovima i privatnim porukama. Evo ja ću započeti a vi se možete nadovezati.
Pozdrav i tebi i dobro dosao na forum.
U pocetku sam i ja imao takve ideje ali brzo sam odustao.Odes lepo na nas buvljak i kupis ventilator od YUGA za 150 dindzi, jedan motor brisaca 300 din i grejac od fokusa nov 500 din i treba ti od DJOLETA led napajanje12V 20A oko 2300 din dodjes do mene ja ti dam mere i ako znas da varis i brusis napravis lep gorionik inace ako koristis te delove koje mislis dobices nesto ruzno i preglomazno.Moji svi gorionici rade na sojin pelet a moze i drveni ali tu je problem posto drveni pelet nije uvekisti i moras stalno podesavati a soja je uvek ista soja .Najveci ti je problem elektronika posto od nje sve zavisi a tu ima vise varijanti.